Auteur |
Bericht |
raymon
|
Geplaatst: wo sep 23, 2009 2:56 pm |
|
Geregistreerd: do jul 09, 2009 11:58 am Berichten: 54 Woonplaats: geertruidenberg
|
hallo allemaal. ik heb een vraagje. zou het een mogelijkheid zijn om een mikuni 32mm carburateurop me WF te zetten in plaats van een walbro 26 mm carburateur? mensen die hier meer verstand van hebben. laat a.u.b wat horen.
gr raymon
_________________ Kombikart Rotax Max Senior
|
|
Omhoog |
|
 |
Washandje
|
Geplaatst: wo sep 23, 2009 2:59 pm |
|
Geregistreerd: za mei 16, 2009 4:28 pm Berichten: 1635
|
Wat zou je er mee willen bereiken Raymon?
|
|
Omhoog |
|
 |
raymon
|
Geplaatst: wo sep 23, 2009 3:03 pm |
|
Geregistreerd: do jul 09, 2009 11:58 am Berichten: 54 Woonplaats: geertruidenberg
|
meer pk's
_________________ Kombikart Rotax Max Senior
|
|
Omhoog |
|
 |
Washandje
|
Geplaatst: wo sep 23, 2009 3:09 pm |
|
Geregistreerd: za mei 16, 2009 4:28 pm Berichten: 1635
|
Kan deze motor dit type Carb. wel gebruiken dan?
|
|
Omhoog |
|
 |
raymon
|
Geplaatst: wo sep 23, 2009 3:12 pm |
|
Geregistreerd: do jul 09, 2009 11:58 am Berichten: 54 Woonplaats: geertruidenberg
|
kheb geen idee. daarom vraag ik het hier op het forum
_________________ Kombikart Rotax Max Senior
|
|
Omhoog |
|
 |
Washandje
|
Geplaatst: wo sep 23, 2009 3:13 pm |
|
Geregistreerd: za mei 16, 2009 4:28 pm Berichten: 1635
|
Ik zou je motor lekker zo laten. En niet teveel er aan doen. Ga nou eerst maar eens je ''seizoen'' afmaken  . Of laat je motor tunen door een erkende dealer.
|
|
Omhoog |
|
 |
raymon
|
Geplaatst: wo sep 23, 2009 3:14 pm |
|
Geregistreerd: do jul 09, 2009 11:58 am Berichten: 54 Woonplaats: geertruidenberg
|
weet je bedrijven die 4 takt tunen dan? hier in nederland.
_________________ Kombikart Rotax Max Senior
|
|
Omhoog |
|
 |
Washandje
|
Geplaatst: wo sep 23, 2009 3:15 pm |
|
Geregistreerd: za mei 16, 2009 4:28 pm Berichten: 1635
|
Gewoon mensen die een Briggs & Stratton WF motor verkopen. Die weten vast wel wat ermee te doen. Of ze kunnen je zeker doorverwijzen naar een goed bedrijf. Ik ben tenslotte geen Telefoonboek 
|
|
Omhoog |
|
 |
Frankje
|
Geplaatst: wo sep 23, 2009 3:28 pm |
|
Geregistreerd: vr mei 30, 2008 9:58 am Berichten: 529 Woonplaats: Woerden
|
Raymond Er worden inderdaad zulke blokken getuned Ik heb enkel engelse info voor je http://www.parsonsracingengines.com/page/enginesMikuni ben ik daar ook tegen gekomen, voor de rest moet je zelf even bellen of contact leggen. (vast wel dat er mensen zijn in NL) Ik had je er al eerder op gewezen om eventueel even contact op te nemen met Alex64 die heeft wel ervaring met de B&S een kan je er mischien meer over vertellen. Ik kan begrijpen dat je er meer uit wil halen, hou er wel rekening mee dat de revisie intervallen korter zijn en dat dat ook weer extra geld kost. Nu zag ik ook dat je bezig was om te kijken of er groot verschil is met de 390 t.o.v een B&S, Mijn mening is dat het verschil de moeite niet waard is om over te stappen. Dan praat ik natuurlijk wel over de standaard versies. En het is en blijft een mening!! Je kan ook gewoon lekker tijdje rijden en proberen het max uit je kart te halen (mischien doe je dat al) en dan overstappen naar een andere kartmotor. Neemt niet weg dat deze motoren stukken meer kosten dan een B&S of 390. Gewoon lekker paar dagen naar verschillende kartbanen gaan en is echt goed denken wat je nou eigenlijk wilt.
_________________ MS kart - RK1 Trulli Kart - Honda 390
|
|
Omhoog |
|
 |
Lex
|
Geplaatst: wo sep 23, 2009 3:36 pm |
|
Geregistreerd: di jul 03, 2007 8:37 pm Berichten: 1965 Woonplaats: Drunen
|
Hoi Raymon, Een Briggs tunen is heel goed mogelijk, maar houd rekening met de eventuele consequenties, de motor voldoet dan namelijk niet meer aan het homologatieblad van de FIA, en is dus niet geschikt om officiele wedstrijden mee te rijden, bovendien (met alle respect) blijft het daarna nog steeds een "gepimpte industriemotor" dwz 10.000 rpm+ is echt een utopie. In amerika worden deze blokken zelfs opgetuigd met turbo en NOS (zie http://www.4cycle.com), gaat echt bloedsnel, maar hoelang doe je er dan nog mee ? In feite zal elke tuner op 4 takt gebied hier wat mee kunnen, gewoon een kwestie van zoeken en vragen. Succes, Lex.
_________________ kartloos
|
|
Omhoog |
|
 |
jeffrey1991
|
Geplaatst: wo sep 23, 2009 6:15 pm |
|
Geregistreerd: za okt 21, 2006 8:13 pm Berichten: 1749 Woonplaats: Wijk bij Duurstede
|
Washandje Als je er niks van weet zeg dan ook niks. Het zou inderdaad mogelijk zijn om er een andere carburateur erop te zetten. AL zoals alex al zegt, doe je niet meer aan wedstrijd voorwaarden. Ik weet zelf niet hoe t bij de briggs zit, maar bij de 390 is het verstandig om gelijk de kop te tunen als je de carburateur veranderd. Alex, heb ik dan een 'gepimpte grasmaaier  ' inprencipe is het tunen van een 4 takt niet heel erg moeilijk, alleen je moeten weten waar je aan begint en niet zo her en der maar wat aan het blok plakken. Ook reageerd elk blok anders op veranderingen ( wil niet zeggen dat alles gelijk stuk beter loopt )
|
|
Omhoog |
|
 |
Subarumouse
|
Geplaatst: wo sep 23, 2009 7:28 pm |
|
|
Hallo Raymon,
Zoals enkelen hier al zeggen, gewoon ervaring opdoen met je huidige WF motor zonder tuning. Deze motor tunen lukt alleen nog in de marge inclusief waarschijnlijk diverse problemen bij het rijden en veel schade. Vergeet niet, de basis is een 6.5 pk motor die nu op 13 - 15 pk zit. Zonder "verschlimmbesserung" blijft ie tenminste verkoopbaar.
Heb je ervaring, koop je meteen het nieuwste van het nieuwste voor 4000,-- met meer onderhoudskosten er gratis bij..... Of je koopt een redelijk getunede 390 of B&S 390 van zeg 20 - 22 pk en alles blijft enigszins betaalbaar bij goed onderhoud. (Of een GOEDE Subaru waar ik mee rondtuf.....)
Elke carb past niet op een willekeurige motor! Vanwege formaat aan de buitenkant en / of binnenkant. De meeste 2taktcarbs ook niet op een 4takt. (Zonder ombouw van de inhoud) 32 mm op een WF is onzin en zal voor mijn gevoel niet werken door het gehele toerengebied, ook niet incl diverse dure tuning! 30 Bing zit standaard op Schuete 390 in de topuitvoering met PK's rond de 25 - 28. Dat loopt soms al beroerd genoeg. Diegowie gebruikt Mikuni. Met een grotere carb win je alleen iets bij een voorheen afgeknepen motor, in de kartsport dus eigenlijk niet van toepassing. En, doe ervaring op langs het cirkuit...
Subarumouse
|
|
Omhoog |
|
 |
raymon
|
Geplaatst: wo sep 23, 2009 7:31 pm |
|
Geregistreerd: do jul 09, 2009 11:58 am Berichten: 54 Woonplaats: geertruidenberg
|
oke bedankt voor jullie tips
gr raymon
_________________ Kombikart Rotax Max Senior
|
|
Omhoog |
|
 |
Lex
|
Geplaatst: wo sep 23, 2009 8:03 pm |
|
Geregistreerd: di jul 03, 2007 8:37 pm Berichten: 1965 Woonplaats: Drunen
|
jeffrey1991 schreef: Alex, heb ik dan een 'gepimpte grasmaaier  ' No fu**ing way, mega repect 
_________________ kartloos
|
|
Omhoog |
|
 |
jeffrey1991
|
Geplaatst: wo sep 23, 2009 8:44 pm |
|
Geregistreerd: za okt 21, 2006 8:13 pm Berichten: 1749 Woonplaats: Wijk bij Duurstede
|
hahah alex,, misss is die tijd binnenkort voorbij 
|
|
Omhoog |
|
 |