Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 15 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo sep 23, 2009 2:56 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jul 09, 2009 11:58 am
Berichten: 54
Woonplaats: geertruidenberg
hallo allemaal.
ik heb een vraagje.
zou het een mogelijkheid zijn om een mikuni 32mm carburateurop me WF te zetten
in plaats van een walbro 26 mm carburateur?
mensen die hier meer verstand van hebben.
laat a.u.b wat horen.

gr raymon

_________________
Kombikart Rotax Max Senior


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo sep 23, 2009 2:59 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za mei 16, 2009 4:28 pm
Berichten: 1635
Wat zou je er mee willen bereiken Raymon?


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo sep 23, 2009 3:03 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jul 09, 2009 11:58 am
Berichten: 54
Woonplaats: geertruidenberg
meer pk's

_________________
Kombikart Rotax Max Senior


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo sep 23, 2009 3:09 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za mei 16, 2009 4:28 pm
Berichten: 1635
Kan deze motor dit type Carb. wel gebruiken dan?


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo sep 23, 2009 3:12 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jul 09, 2009 11:58 am
Berichten: 54
Woonplaats: geertruidenberg
kheb geen idee. daarom vraag ik het hier op het forum

_________________
Kombikart Rotax Max Senior


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo sep 23, 2009 3:13 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za mei 16, 2009 4:28 pm
Berichten: 1635
Ik zou je motor lekker zo laten. En niet teveel er aan doen. Ga nou eerst maar eens je ''seizoen'' afmaken :wink: . Of laat je motor tunen door een erkende dealer.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo sep 23, 2009 3:14 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jul 09, 2009 11:58 am
Berichten: 54
Woonplaats: geertruidenberg
weet je bedrijven die 4 takt tunen dan?
hier in nederland.

_________________
Kombikart Rotax Max Senior


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo sep 23, 2009 3:15 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za mei 16, 2009 4:28 pm
Berichten: 1635
Gewoon mensen die een Briggs & Stratton WF motor verkopen. Die weten vast wel wat ermee te doen. Of ze kunnen je zeker doorverwijzen naar een goed bedrijf. Ik ben tenslotte geen Telefoonboek :mrgreen:


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo sep 23, 2009 3:28 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr mei 30, 2008 9:58 am
Berichten: 529
Woonplaats: Woerden
Raymond

Er worden inderdaad zulke blokken getuned
Ik heb enkel engelse info voor je http://www.parsonsracingengines.com/page/engines
Mikuni ben ik daar ook tegen gekomen, voor de rest moet je zelf even bellen of contact leggen. (vast wel dat er mensen zijn in NL)
Ik had je er al eerder op gewezen om eventueel even contact op te nemen met Alex64 die heeft wel ervaring met de B&S een kan je er mischien meer over vertellen.

Ik kan begrijpen dat je er meer uit wil halen, hou er wel rekening mee dat de revisie intervallen korter zijn en dat dat ook weer extra geld kost. Nu zag ik ook dat je bezig was om te kijken of er groot verschil is met de 390 t.o.v een B&S, Mijn mening is dat het verschil de moeite niet waard is om over te stappen. Dan praat ik natuurlijk wel over de standaard versies. En het is en blijft een mening!!

Je kan ook gewoon lekker tijdje rijden en proberen het max uit je kart te halen (mischien doe je dat al) en dan overstappen naar een andere kartmotor. Neemt niet weg dat deze motoren stukken meer kosten dan een B&S of 390. Gewoon lekker paar dagen naar verschillende kartbanen gaan en is echt goed denken wat je nou eigenlijk wilt.

_________________
MS kart - RK1
Trulli Kart - Honda 390


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo sep 23, 2009 3:36 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di jul 03, 2007 8:37 pm
Berichten: 1965
Woonplaats: Drunen
Hoi Raymon,
Een Briggs tunen is heel goed mogelijk, maar houd rekening met de eventuele consequenties, de motor voldoet dan namelijk niet meer aan het homologatieblad van de FIA, en is dus niet geschikt om officiele wedstrijden mee te rijden, bovendien (met alle respect) blijft het daarna nog steeds een "gepimpte industriemotor" dwz 10.000 rpm+ is echt een utopie.
In amerika worden deze blokken zelfs opgetuigd met turbo en NOS (zie http://www.4cycle.com), gaat echt bloedsnel, maar hoelang doe je er dan nog mee ?
In feite zal elke tuner op 4 takt gebied hier wat mee kunnen, gewoon een kwestie van zoeken en vragen.
Succes,
Lex.

_________________
kartloos


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo sep 23, 2009 6:15 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za okt 21, 2006 8:13 pm
Berichten: 1749
Woonplaats: Wijk bij Duurstede
Washandje :roll:
Als je er niks van weet zeg dan ook niks.

Het zou inderdaad mogelijk zijn om er een andere carburateur erop te zetten.
AL zoals alex al zegt, doe je niet meer aan wedstrijd voorwaarden.

Ik weet zelf niet hoe t bij de briggs zit, maar bij de 390 is het verstandig om gelijk de kop te tunen als je de carburateur veranderd.

Alex, heb ik dan een 'gepimpte grasmaaier :lol: '

inprencipe is het tunen van een 4 takt niet heel erg moeilijk, alleen je moeten weten waar je aan begint en niet zo her en der maar wat aan het blok plakken.
Ook reageerd elk blok anders op veranderingen ( wil niet zeggen dat alles gelijk stuk beter loopt )


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo sep 23, 2009 7:28 pm 
Hallo Raymon,

Zoals enkelen hier al zeggen, gewoon ervaring opdoen met je huidige WF motor zonder tuning.
Deze motor tunen lukt alleen nog in de marge inclusief waarschijnlijk diverse problemen bij het rijden en veel schade.
Vergeet niet, de basis is een 6.5 pk motor die nu op 13 - 15 pk zit.
Zonder "verschlimmbesserung" blijft ie tenminste verkoopbaar.

Heb je ervaring, koop je meteen het nieuwste van het nieuwste voor 4000,-- met meer onderhoudskosten er gratis bij.....
Of je koopt een redelijk getunede 390 of B&S 390 van zeg 20 - 22 pk en alles blijft enigszins betaalbaar bij goed onderhoud. (Of een GOEDE Subaru waar ik mee rondtuf.....)

Elke carb past niet op een willekeurige motor!
Vanwege formaat aan de buitenkant en / of binnenkant.
De meeste 2taktcarbs ook niet op een 4takt. (Zonder ombouw van de inhoud)
32 mm op een WF is onzin en zal voor mijn gevoel niet werken door het gehele toerengebied, ook niet incl diverse dure tuning!
30 Bing zit standaard op Schuete 390 in de topuitvoering met PK's rond de 25 - 28.
Dat loopt soms al beroerd genoeg.
Diegowie gebruikt Mikuni.
Met een grotere carb win je alleen iets bij een voorheen afgeknepen motor, in de kartsport dus eigenlijk niet van toepassing.
En, doe ervaring op langs het cirkuit...

Subarumouse


Omhoog
  
 
BerichtGeplaatst: wo sep 23, 2009 7:31 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jul 09, 2009 11:58 am
Berichten: 54
Woonplaats: geertruidenberg
oke bedankt voor jullie tips

gr raymon

_________________
Kombikart Rotax Max Senior


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo sep 23, 2009 8:03 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di jul 03, 2007 8:37 pm
Berichten: 1965
Woonplaats: Drunen
jeffrey1991 schreef:
Alex, heb ik dan een 'gepimpte grasmaaier :lol: '

No fu**ing way, mega repect :lol:

_________________
kartloos


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo sep 23, 2009 8:44 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za okt 21, 2006 8:13 pm
Berichten: 1749
Woonplaats: Wijk bij Duurstede
hahah alex,, misss is die tijd binnenkort voorbij :P


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 15 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David