Auteur |
Bericht |
chris944
|
Geplaatst: wo jan 30, 2008 10:55 am |
|
Geregistreerd: di jan 29, 2008 7:50 pm Berichten: 14
|
|
Omhoog |
|
 |
marlon_ruchtie
|
Geplaatst: wo jan 30, 2008 4:18 pm |
|
Geregistreerd: di aug 14, 2007 6:11 pm Berichten: 1317 Woonplaats: Ede
|
Oke eindhoven...
Ik dacht al, heb ze bij ons in arnhem nooit gezien
in ieder geval succes ermee
_________________ Mac Minarelli 612 - Maxter ICC
|
|
Omhoog |
|
 |
Samuel
|
Geplaatst: do jan 31, 2008 12:21 pm |
|
Geregistreerd: wo sep 05, 2007 3:07 pm Berichten: 447 Woonplaats: Nijmegen
|
Ik vind dit een heel gaaf project chris...
Jullie zullen vast tegen heel veel problemen aan lopen maar jullie hebben beide een goede achtergrond.
Dus zal vast wel goed komen!
Heel veel succes 
_________________ Frame: Tony kart Motor: TM Cross
|
|
Omhoog |
|
 |
chris944
|
Geplaatst: vr feb 01, 2008 10:21 am |
|
Geregistreerd: di jan 29, 2008 7:50 pm Berichten: 14
|
Dankjewel!
Ik heb een blok op 't oog, een Suzuki GSX-R 750 uit 1996 met 128 pk, volgens fabrieksopgave althans. Als ik reeel nadenk over het totaalgewicht waar we strax op uitkomen, zal dat zo rond de 150 kilo liggen, m.a.w. een gewichts/pk verhouding van bijna 1:1 
|
|
Omhoog |
|
 |
marlon_ruchtie
|
Geplaatst: vr feb 01, 2008 3:13 pm |
|
Geregistreerd: di aug 14, 2007 6:11 pm Berichten: 1317 Woonplaats: Ede
|
150 kilo is een knap zwaar kartje...
Mag je wel met meerdere mensen zijn om em van je aanhanger af te tillen 
_________________ Mac Minarelli 612 - Maxter ICC
|
|
Omhoog |
|
 |
Dick
|
Geplaatst: vr feb 01, 2008 3:20 pm |
|
Geregistreerd: ma jul 31, 2006 7:19 pm Berichten: 263
|
150 kg zonder rijder mag ik aannemen? 128 pk!!! Ben je een kogel aan het meken?
|
|
Omhoog |
|
 |
powerspayk
|
Geplaatst: ma feb 04, 2008 1:14 pm |
|
Geregistreerd: zo feb 11, 2007 1:00 pm Berichten: 1008
|
Kawasaki KL 650 en de Yamaha YZ 426 F zijn er super Motoren voor en je kunt er bijna op elke baan mee rijden en je heb ± 52 en 62 PK
|
|
Omhoog |
|
 |
joris
|
Geplaatst: ma feb 04, 2008 1:22 pm |
|
Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm Berichten: 4140 Woonplaats: lieshout
|
60 pk is al ruim genoeg voor een kart (is 2 maal rotax max) ga je voor meer dan krijg alleen maar wheel spin
een icc moet je al zachte banden gebruiken omdat er anders niet mee te rijden is
|
|
Omhoog |
|
 |
Manders Racing
|
Geplaatst: ma feb 04, 2008 2:37 pm |
|
Geregistreerd: wo sep 20, 2006 11:00 pm Berichten: 512 Woonplaats: Heb tijdelijk geen kart
|
Citaat: Yamaha YZ 426 F Citaat: 62 PK
beetje overdreven.... de 450cc wedstrijdcrosser heeft rond de 55pk.
De 426 is een enduro en is wat minder krachtig (45-50pk).
Toch zijn die yamaha's wel degelijke en snelle blokken om op een kart te zetten.
_________________ "If everything seems under control, you're just not going fast enough."
|
|
Omhoog |
|
 |
powerspayk
|
Geplaatst: di feb 05, 2008 7:11 am |
|
Geregistreerd: zo feb 11, 2007 1:00 pm Berichten: 1008
|
Die Yamaha YZ 426 F staat hier met 62 PK en die Kawa 52 PK ook zit er paar PK verschil in, maar niemand gebruikt die geloof me!
Ik heb een Kart gereden met een 426er Motor gevaarlijk snel ± 45 PK die echt kunt gebruiken op een Kartbaan.
We zijn nu een 250cc Honda CR Motor aan het ombouwen met 52 PK dat is al veel
|
|
Omhoog |
|
 |
Enzodino
|
Geplaatst: za feb 09, 2008 10:41 am |
|
Geregistreerd: vr mei 04, 2007 7:34 am Berichten: 476 Woonplaats: Zaanstad
|
Ja, je zal er serieus over na moeten gaan denken hoe je dat vermogen op de baan gaat leggen. Want anders rook je ook in 3 rondjes je banden op, als je al een geschikte racelokatie vindt.
Verder is het natuurlijk knap gevaarlijk, want het gaat allemachtig hard. Maar ik denk dat jullie wel verstandig genoeg zijn. Veel suc6.
_________________ Maak het af, voordat het jou afmaakt!!!
Energy Kinetic (2006) + Rotax Max jr. (2005)
|
|
Omhoog |
|
 |
chris944
|
Geplaatst: zo feb 10, 2008 12:43 pm |
|
Geregistreerd: di jan 29, 2008 7:50 pm Berichten: 14
|
In ieder geval een degelijke rolbeugel en (FIA gekeurde) 4-puntsgordels erop maken, ik wil voorlopig nog niet dood.
In principe moet de overbrenging zo te krijgen zijn dat je dezelfde hebt als op de motorfiets waar 't blok vanaf komt. Wielspin zal je toch wel houden, als je dat WIL. Denk er eens aan wat er gebeurt wanneer je op een Suzuki GSX-R 750 in z'n 1 het gas ineens vol open draait? Op 4 wielen is die verleiding misschien iets groter...
|
|
Omhoog |
|
 |
marlon_ruchtie
|
Geplaatst: zo feb 10, 2008 1:49 pm |
|
Geregistreerd: di aug 14, 2007 6:11 pm Berichten: 1317 Woonplaats: Ede
|
Een rolbeugel zal een lastig verhaal worden op een kart denk ik?
Een kart is maar heel kort, dus dan zou je rolbeugel wel érg hoog worden...
En als je je stoeltje goed hebt dan moet je toch ook zonder gordels wel érg je best doen om eruit te vliegen hoor...
Maargoed, gordels kan ik me wat bij voorstellen, een echte rolbeugen zal een lastig verhaal worden denk ik
_________________ Mac Minarelli 612 - Maxter ICC
|
|
Omhoog |
|
 |
Fart
|
Geplaatst: zo feb 10, 2008 2:30 pm |
|
Geregistreerd: zo okt 24, 2004 10:17 am Berichten: 2239 Woonplaats: Wijchen City
|
Dit'ding'is iets groter als een kart maar het gaat om het idee, overigens is 128 pk uit een 750 cc niets bijzonder, wij reden in 1993 al met een 750 met 162 pk (nee niet op een kart), echter op een kart moet het meer dan voldoende zijn om ff lekker rond te blaffen!

_________________ Het tekort aan vermogen wordt goed gemaakt door de waanzin van de bestuurder!

|
|
Omhoog |
|
 |
chris944
|
Geplaatst: zo feb 10, 2008 8:27 pm |
|
Geregistreerd: di jan 29, 2008 7:50 pm Berichten: 14
|
Er moet toch iets van een beugel komen voor bevestiging gordel, motorblok en radiateurtjes, dus deze word zo gemaakt dat als je op de kop ligt je nog niet meteen met je helm over het asfalt schraapt.
Die 128 pk uit 750 cc was enkel een voorbeeld van een motor die ik op 't oog had, een standaard motorfietsblok dat volgens specificatie 128 pk zou moeten hebben.
Ding van de TU Delft, erg gave dingen die van de Formula Student!
|
|
Omhoog |
|
 |