Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 13 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: isoleren uitlaatbocht
BerichtGeplaatst: zo jun 10, 2012 11:43 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do okt 06, 2011 6:42 pm
Berichten: 227
Woonplaats: Oldenzaal
wie kan mij antwoord geven op de volgende vraag.

ik hoor dat als je de uitlaatbocht isoleerd met speciale tape of materiaal dat je vermogen onderin
iets beter wordt doordat de warmte vastgehouden wordt, ik heb zo geen idee of dit kan kloppen.
heeft iemand ervaring hier mee of weet iemand of dit verhaal klopt??

_________________
Afbeelding

Je gaat pas hard als je beschermengel z'n helm op doet :-)
http://www.kartbaanoldenzaal.nl


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo jun 10, 2012 12:03 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do dec 09, 2010 8:51 pm
Berichten: 1071
Woonplaats: Alphen Noord-Brabant
Je kunt er hitteband om wikkelen.
Word vaak gebruikt bij opvoeren van brommers en scooters:
https://www.google.nl/search?tbm=isch&h ... 1PkauhJslA
Weet niet wat het aan de prestaties verandert maar je houd wel meer temperatuur in je uitlaat.

_________________
Crg badboy 2009 - Rotax max senior


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo jun 10, 2012 12:05 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma apr 23, 2012 6:58 am
Berichten: 54
Woonplaats: Den Bosch
Ik denk het niet hoor, maar ik ben geen expert daarin. Is het een 2-takt of 4-takt en welke motor?
Volgens mij is extra warmte voor de motor alleen maar nadelig voor het koppel en vermogen. Het is niet voor niets waarom er luchtkoelimg of vloeistofkoeling is :?

_________________
Met rokende banden verblind je je achterliggers.
'Kombikart Prokart 2x Honda GX160'
'Mach1kart Honda GX340'
'MSKart YZ125'


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo jun 10, 2012 5:52 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do apr 12, 2007 8:05 pm
Berichten: 1624
Woonplaats: cuijk
ik ben van mening dat dit niet kan werken,ik hoor en zie dit ook bij de 4 takt races maar in mijn ogen moet je proberen de warmte zo snel mogelijk weg te werken.

_________________
www.kart-parts.nl DE KARTSHOP VOOR DE HOBBY RIJDER


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo jun 10, 2012 6:35 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di jul 24, 2007 9:25 pm
Berichten: 353
Woonplaats: bemmel
High temperature exhaust gases have lower density than low temperature exhaust gases. By insulating the exhaust system, the higher temperatures are maintained, which in turn lower the density of the exhaust gas. Lower density exhaust gases travel through the exhaust system faster.

Read more: Exhaust Wrap Benefits | eHow.com http://www.ehow.com/list_7160757_exhaus ... z1xPeltLQg

dit is wat ik op het net vond.
verder lijkt het me voor een kart motor niet echt de moeite en geld waard.
bij een auto zou het nog wel wat voordeel kunnen hebben aangezien je ook wat minder warmte onder je kap heb en daardoor wat koelere lucht in je motor krijgt

_________________
Maranello RS7 08, Vortex Super-Rok 08


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di jun 12, 2012 7:39 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do okt 06, 2011 6:42 pm
Berichten: 227
Woonplaats: Oldenzaal
oke, dank jullie voor de reacties, heb zaterdag en zondag nog wel even gekeken bij andere rijders maar
zie ook niemand die dit heeft, ga me er eerst nog eens verder in verdiepen. verdere tips om meer vermogen
onderin te krijgen zijn welkom, het gaat om een Honda GX390

_________________
Afbeelding

Je gaat pas hard als je beschermengel z'n helm op doet :-)
http://www.kartbaanoldenzaal.nl


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di jun 12, 2012 8:24 pm 

Geregistreerd: ma mei 09, 2011 3:23 pm
Berichten: 727
Woonplaats: Middelstum
kop vlakken? ontsteking vervroegen eerste wat in mij opkomt.

_________________
Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di jun 12, 2012 8:30 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do okt 06, 2011 6:42 pm
Berichten: 227
Woonplaats: Oldenzaal
ontsteking heb ik al gedaan, kop vlakken zit ik ook al een tijdje aan te denken maar hoor verschillende verhalen over hoeveel ar af kan of mag, weet jij dit toevallig ?????

_________________
Afbeelding

Je gaat pas hard als je beschermengel z'n helm op doet :-)
http://www.kartbaanoldenzaal.nl


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di jun 12, 2012 8:52 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jun 10, 2012 4:37 pm
Berichten: 1754
allesinds niet te veel van je koppen want anders kome ner oo kte veel problemen aan je kart
Hoe meer dat je hem tuned hoe sneller er iets kapot gaat zijn ;) ik spreek uit ervaring en heb ik mijn 9pk maar naar 11 pk gedaan

_________________
"if you have everything under control you're not moving fast enough"

CRG ROAD REBEL 2008 - ROTAX MAX SR
CRG ROADREBEL 2012 - TM K9C


Afbeelding
Facebook.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di jun 12, 2012 9:41 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za apr 28, 2012 6:03 pm
Berichten: 91
Woonplaats: venray
Je temperatuur in je uitlaat is wel degelijke een factor voor vermogen.

Als de temperatuur hoger is, dan krijg je een hogere gassnelheid.

Voor een 1cilinder zal dat minimaal zijn, maar dat tot daar aan toe.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo jun 13, 2012 11:12 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma okt 16, 2006 12:48 pm
Berichten: 6411
Woonplaats: Eys (Z-Limburg)
Als ik me niet vergist rijd meervoudig kampioen sa250 Dave de Swert met hitte tape om zijn uitlaatbocht.
Iemand die toch wel een pak ervaring heeft.

_________________
Rotax Max Sr.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
LinkedIn| Facebook | Employer | Olie nodig? Onlineolie


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo jun 13, 2012 1:11 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za sep 19, 2009 6:00 pm
Berichten: 848
Woonplaats: denderhoutem (belgiƫ)
Zoveel verschil kan dat toch niet maken...
Met de snelheid dat de gassen door de uitlaat gaan, hebben ze zo weinig tyd om af te koelen...
En het verschil in de dichtheid v h gas zal nog veel kleiner zyn...

Ma het is altyd het proberen waard natuurlijk...

_________________
Afbeelding

Gillard Daytona (FBS) - Rotax Max Snr - nr: 35
Gillard T-rex - nr: 35


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: wo jun 13, 2012 2:27 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 25, 2006 1:08 pm
Berichten: 3540
Woonplaats: Lopik
Eigenlijk geldt hier denk ik weer de aloude regel in de racerij: als het geen nut heeft, zit het er niet op.....

Misschien kan Dave ons uit de brand helpen ??

_________________
CRG DARK RIDER DD2 EVO15 32 (2016, opgebouwd met veel nieuwe 2018 onderdelen) + ROTAX MAX DD2 EVO (dec. 2018)
----------------------------------------------------------


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 13 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David