Auteur |
Bericht |
MrBean
|
Geplaatst: zo jun 10, 2012 11:43 am |
|
Geregistreerd: do okt 06, 2011 6:42 pm Berichten: 227 Woonplaats: Oldenzaal
|
wie kan mij antwoord geven op de volgende vraag.
ik hoor dat als je de uitlaatbocht isoleerd met speciale tape of materiaal dat je vermogen onderin iets beter wordt doordat de warmte vastgehouden wordt, ik heb zo geen idee of dit kan kloppen. heeft iemand ervaring hier mee of weet iemand of dit verhaal klopt??
_________________ Je gaat pas hard als je beschermengel z'n helm op doet http://www.kartbaanoldenzaal.nl
|
|
Omhoog |
|
 |
Joost
|
Geplaatst: zo jun 10, 2012 12:03 pm |
|
Geregistreerd: do dec 09, 2010 8:51 pm Berichten: 1071 Woonplaats: Alphen Noord-Brabant
|
Je kunt er hitteband om wikkelen. Word vaak gebruikt bij opvoeren van brommers en scooters: https://www.google.nl/search?tbm=isch&h ... 1PkauhJslAWeet niet wat het aan de prestaties verandert maar je houd wel meer temperatuur in je uitlaat.
_________________ Crg badboy 2009 - Rotax max senior
|
|
Omhoog |
|
 |
HondaGXFanaat
|
Geplaatst: zo jun 10, 2012 12:05 pm |
|
Geregistreerd: ma apr 23, 2012 6:58 am Berichten: 54 Woonplaats: Den Bosch
|
Ik denk het niet hoor, maar ik ben geen expert daarin. Is het een 2-takt of 4-takt en welke motor? Volgens mij is extra warmte voor de motor alleen maar nadelig voor het koppel en vermogen. Het is niet voor niets waarom er luchtkoelimg of vloeistofkoeling is 
_________________ Met rokende banden verblind je je achterliggers. 'Kombikart Prokart 2x Honda GX160' 'Mach1kart Honda GX340' 'MSKart YZ125'
|
|
Omhoog |
|
 |
bas
|
Geplaatst: zo jun 10, 2012 5:52 pm |
|
Geregistreerd: do apr 12, 2007 8:05 pm Berichten: 1624 Woonplaats: cuijk
|
ik ben van mening dat dit niet kan werken,ik hoor en zie dit ook bij de 4 takt races maar in mijn ogen moet je proberen de warmte zo snel mogelijk weg te werken.
_________________ www.kart-parts.nl DE KARTSHOP VOOR DE HOBBY RIJDER
|
|
Omhoog |
|
 |
golfje21
|
Geplaatst: zo jun 10, 2012 6:35 pm |
|
Geregistreerd: di jul 24, 2007 9:25 pm Berichten: 353 Woonplaats: bemmel
|
High temperature exhaust gases have lower density than low temperature exhaust gases. By insulating the exhaust system, the higher temperatures are maintained, which in turn lower the density of the exhaust gas. Lower density exhaust gases travel through the exhaust system faster. Read more: Exhaust Wrap Benefits | eHow.com http://www.ehow.com/list_7160757_exhaus ... z1xPeltLQgdit is wat ik op het net vond. verder lijkt het me voor een kart motor niet echt de moeite en geld waard. bij een auto zou het nog wel wat voordeel kunnen hebben aangezien je ook wat minder warmte onder je kap heb en daardoor wat koelere lucht in je motor krijgt
_________________ Maranello RS7 08, Vortex Super-Rok 08
|
|
Omhoog |
|
 |
MrBean
|
Geplaatst: di jun 12, 2012 7:39 pm |
|
|
oke, dank jullie voor de reacties, heb zaterdag en zondag nog wel even gekeken bij andere rijders maar zie ook niemand die dit heeft, ga me er eerst nog eens verder in verdiepen. verdere tips om meer vermogen onderin te krijgen zijn welkom, het gaat om een Honda GX390
_________________ Je gaat pas hard als je beschermengel z'n helm op doet http://www.kartbaanoldenzaal.nl
|
|
Omhoog |
|
 |
bronger
|
Geplaatst: di jun 12, 2012 8:24 pm |
|
Geregistreerd: ma mei 09, 2011 3:23 pm Berichten: 727 Woonplaats: Middelstum
|
kop vlakken? ontsteking vervroegen eerste wat in mij opkomt.
|
 |
MrBean
|
Geplaatst: di jun 12, 2012 8:30 pm |
|
|
ontsteking heb ik al gedaan, kop vlakken zit ik ook al een tijdje aan te denken maar hoor verschillende verhalen over hoeveel ar af kan of mag, weet jij dit toevallig ?????
|
|
Omhoog |
|
 |
bjornschuddings
|
Geplaatst: di jun 12, 2012 8:52 pm |
|
|
allesinds niet te veel van je koppen want anders kome ner oo kte veel problemen aan je kart Hoe meer dat je hem tuned hoe sneller er iets kapot gaat zijn  ik spreek uit ervaring en heb ik mijn 9pk maar naar 11 pk gedaan
_________________ "if you have everything under control you're not moving fast enough"CRG ROAD REBEL 2008 - ROTAX MAX SR CRG ROADREBEL 2012 - TM K9C Facebook.
|
|
Omhoog |
|
 |
sjoerdie
|
Geplaatst: di jun 12, 2012 9:41 pm |
|
Geregistreerd: za apr 28, 2012 6:03 pm Berichten: 91 Woonplaats: venray
|
Je temperatuur in je uitlaat is wel degelijke een factor voor vermogen.
Als de temperatuur hoger is, dan krijg je een hogere gassnelheid.
Voor een 1cilinder zal dat minimaal zijn, maar dat tot daar aan toe.
|
|
Omhoog |
|
 |
Basjuh
|
Geplaatst: wo jun 13, 2012 11:12 am |
|
Geregistreerd: ma okt 16, 2006 12:48 pm Berichten: 6411 Woonplaats: Eys (Z-Limburg)
|
Als ik me niet vergist rijd meervoudig kampioen sa250 Dave de Swert met hitte tape om zijn uitlaatbocht. Iemand die toch wel een pak ervaring heeft.
|
|
Omhoog |
|
 |
Fuchs-racing
|
Geplaatst: wo jun 13, 2012 1:11 pm |
|
Geregistreerd: za sep 19, 2009 6:00 pm Berichten: 848 Woonplaats: denderhoutem (belgiƫ)
|
Zoveel verschil kan dat toch niet maken... Met de snelheid dat de gassen door de uitlaat gaan, hebben ze zo weinig tyd om af te koelen... En het verschil in de dichtheid v h gas zal nog veel kleiner zyn...
Ma het is altyd het proberen waard natuurlijk...
_________________ Gillard Daytona (FBS) - Rotax Max Snr - nr: 35Gillard T-rex - nr: 35
|
|
Omhoog |
|
 |
Wilfred
|
Geplaatst: wo jun 13, 2012 2:27 pm |
|
Geregistreerd: ma sep 25, 2006 1:08 pm Berichten: 3540 Woonplaats: Lopik
|
Eigenlijk geldt hier denk ik weer de aloude regel in de racerij: als het geen nut heeft, zit het er niet op.....
Misschien kan Dave ons uit de brand helpen ??
_________________ CRG DARK RIDER DD2 EVO15 32 (2016, opgebouwd met veel nieuwe 2018 onderdelen) + ROTAX MAX DD2 EVO (dec. 2018) ----------------------------------------------------------
|
|
Omhoog |
|
 |