Ga naar pagina 1, 2  Volgende




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: EcoMoto wil niet lopen!
BerichtGeplaatst: za apr 24, 2010 3:14 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jun 07, 2006 5:25 pm
Berichten: 114
Ik krijg mijn gereviseerde EcoMoto maar niet aan de praat. De brandstof komt wel in de caburateur, maar verdwijnt net zo snel weer door de overflow naar het reservoir. Laatst de Keihin CVK caburateur helemaal schoongemaakt (bij de motor zat orgineel een DellOrto, maar van deze is de choke kapot), want hij was echt verschrikkelijk smerig van binnen (alle spoeiers waren volledig verstopt). Dus ik had vandaag goede hoop om hem aan de praat te krijgen, maar weer niets. De brandstof komt maar niet in de cilinder. Toen zelf maar wat brandstof via het bougiegat erin gegoten en toen liep hij..........ongeveer 5 seconden...

Al met al zit ik aardig met mijn handen in het haar en weet echt niet wat er nog mis kan zijn. Heeft iemand een idee??

En dan heb ik nog een vraag: de externe startmotor loopt rechtsom, waardoor de krukas linksom loopt. Klopt dit wel? Ik begin nu echt aan alles te twijfelen....


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za apr 24, 2010 3:18 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di jul 03, 2007 8:37 pm
Berichten: 1965
Woonplaats: Drunen
Heb je de vacuumslang aangesloten ?
zelfde vraag heb je op 22 mei 2009 ook gesteld, heeeft het blok sinds dien niet meer gelopen dan ?

_________________
kartloos


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za apr 24, 2010 3:27 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jun 07, 2006 5:25 pm
Berichten: 114
Ja de vacuumslang is aangesloten op het inlaatspruitstuk. De brandstofpomp doet ook prima zijn werk, want er wordt voldoende brandstof richting caburateur gepompt.

Sterker nog: de motor heeft helemaal nog niet gelopen sinds ik hem heb. Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik er het afgelopen jaar ook weinig aangedaan heb ivm een nekblessure.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za apr 24, 2010 6:34 pm 

Geregistreerd: ma feb 06, 2006 5:26 pm
Berichten: 1098
Woonplaats: Kartland
Heb je de vlotters misschien verkeerd terug gemonteerd? Weet niet of dit net bij jouw type mogelijk is maar heb al geweten dat die verkeerd terug gemonteerd waren en dan komt er niet genoeg benzine in je vlotterbak.
Is maar een idee omdat je zegt dat je de carbu ns gereinigd hebt én dat als je gewoon benzine in je aanzuig dropt de motor wel loopt.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za apr 24, 2010 7:56 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za jul 18, 2009 12:14 pm
Berichten: 661
Al eens een andere carbu getest ?

_________________
Gillard Daytona (2010) - Iame X30 (2010)


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za apr 24, 2010 7:58 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di aug 25, 2009 5:59 pm
Berichten: 427
Woonplaats: Bocholt (BE)
Als je die DellOrto nog hebt, zou ik die er terug op zetten.
Dan even kijken of hij het wel nog goed doet, en je dus benzine krijgt.
Indien dat het geval is, luchtfilter eraf, hand ervoor en starten.
Omdat je je hand ervoor houd, ben je nu zelf de choke.
Alleen opletten dat je hem niet verzuipt :)

Vervolgens kan je proberen om de choke te maken, en je kan nog proberen om je Keihin goed werkend te krijgen.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo apr 25, 2010 11:42 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jun 07, 2006 5:25 pm
Berichten: 114
Bedankt voor de reacties. De vlotter zit er wel goed in, want ik heb voor de zekerheid foto's gemaakt tijdens het demonteren van de carb.

Ik heb de Dell'Orto inmiddels ook nagekeken en deze ziet er superschoon uit aan de binnenkant. Weet iemand of je losse onderdelen kunt kopen van Dell'Orto caburateurs, zodat ik de choke kan repareren? Ik zal aankomende week deze eens gaan monteren en kijken of hij dan wil lopen (eventueel met de hand voor de luchtinlaat).


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo apr 25, 2010 12:01 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr sep 26, 2008 4:39 pm
Berichten: 2289
Woonplaats: Goor
er zijn vast wat zaakjes die oude del orto's hebben liggen, dat choke gedeelte stelt niet zo veel voor..
btw choken op een kart is niet nodig, druk gwoon even de luchtbak dicht met je hand, dat is nmlk bijna hetzelfde (oude carb's gooiden gewoon een klepje voor de luchtinlaat als choke)

Draai je bougie eruit, hand op de luchtbak, paar keer aantrekken totdat er benzine damp uit je bougie gat komt (te herkennen aan de witte nevel).
Draai je bougie erin en starten maar.

_________________
Zanardi 2014 - Honda GX390
vanKart Tomahawk '03 - TM K9 ICC '03
Mari Delta '08 - Honda GX390
http://www.wazda.nl - Private Cloud Hosting (Iaas), Hosted services, Dienst verlening in ICT
http://www.mnmclan.nl - Lan-Party's 4 the win!


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo apr 25, 2010 12:10 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za jul 18, 2009 12:14 pm
Berichten: 661
Voor m'n brommer blokjes kocht ik altijd op http://www.mopshop.de
Goeie site, snelle levering, en er zijn stukken van dell'orto carbu's te koop ;)

Dan moet je wel eerst een brommer vinden waar die carbu op past, en dan naar dat type brommer zoeken.
Zeg anders eens het type van je carbu? Kan ik misschien helpen.

_________________
Gillard Daytona (2010) - Iame X30 (2010)


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma apr 26, 2010 8:17 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jun 07, 2006 5:25 pm
Berichten: 114
Ik heb het even opgezocht. Het gaat om een Dell'Orto VHSA 32 caburateur.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma apr 26, 2010 8:24 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di aug 25, 2009 5:59 pm
Berichten: 427
Woonplaats: Bocholt (BE)
Hier heb je alvast een overzicht met de onderdelen die beschikbaar zijn vanaf DellOrto zelf, en een richtprijs, ik snorrel even een NL shop op :)
Wat is er precies kapot aan de choke?


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma apr 26, 2010 8:41 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za jul 18, 2009 12:14 pm
Berichten: 661
ORIGINAL EQUIPMENT ON:

Aprilia, Cagiva, Gilera, Husaberg, Husqvarna, KTM, TM, Rotax, Yamaha.

Hier vind je al wat onderdelen (lijkt me wat duur)
Ik zal nog wel eens uitkijken voor een site, maar dat zal waarschijnlijk voor morgen zijn !

_________________
Gillard Daytona (2010) - Iame X30 (2010)


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: ma apr 26, 2010 8:42 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za jul 18, 2009 12:14 pm
Berichten: 661
Zelfde site als Xzelicon (eerste site op google trouwens :lol: )

_________________
Gillard Daytona (2010) - Iame X30 (2010)


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di apr 27, 2010 1:49 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo jun 07, 2006 5:25 pm
Berichten: 114
Dit zou het onderdeel moeten zijn.

Afbeelding

Bij mij ontbreekt de complete chokehevel. Even kijken of ik hier ergens in de buurt (Hengelo) zo'n ding kan bestellen.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: di apr 27, 2010 1:59 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 25, 2006 1:08 pm
Berichten: 3540
Woonplaats: Lopik
Neem eens contact op met Van der Pol Racing; zij zijn officieel importeur van Dellorto en kunnen je vast verder helpen.

_________________
CRG DARK RIDER DD2 EVO15 32 (2016, opgebouwd met veel nieuwe 2018 onderdelen) + ROTAX MAX DD2 EVO (dec. 2018)
----------------------------------------------------------


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ] 

Ga naar pagina 1, 2  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David