Auteur |
Bericht |
David
|
Geplaatst: za dec 19, 2009 5:06 pm |
|
Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm Berichten: 9713 Woonplaats: Puttershoek
|
Ik haal normaal gesproken de moter eraf en de achteras eruit en maak de lagers schoon, bovendien kan je dan mooi schoonmaken op plekken waar je anders moeilijk bijkomt. Rem haal ik meestal ook nog even uit elkaar. Helemaal uit elkaar halen doe ik dit jaar niet, frame is eind 2007 al gecoat en opnieuw coaten is nog niet nodig.
|
|
Omhoog |
|
 |
Wikart_Racer
|
Geplaatst: zo dec 20, 2009 11:17 am |
|
Geregistreerd: wo jul 04, 2007 8:26 pm Berichten: 218 Woonplaats: zoetermeer
|
Bij mij gaat de kart voor en na de wedstrijd helemaal uit elkaar. en voor de rest als ik gewoon train na elke 2 keer. zo weet je ook beter of er dingen kapot zijn of kapot aan het zijn gaan 
|
|
Omhoog |
|
 |
Henri
|
Geplaatst: zo dec 20, 2009 11:48 am |
|
Geregistreerd: di jan 17, 2006 4:31 am Berichten: 431 Woonplaats: Ter Apel
|
Kijk zo hoort dat. Bij mij ging vroeger tussen de trainingen door de motor fiets nog uitelkaar om problemen te voorkomen.
|
|
Omhoog |
|
 |
Lex
|
Geplaatst: vr jan 15, 2010 10:35 am |
|
Geregistreerd: di jul 03, 2007 8:37 pm Berichten: 1965 Woonplaats: Drunen
|
Gisteren doorgeschuurde stoeltje van Simone met polyester hersteld. Verwerkingstijd 8 minuten, keihard na 40 minuten, maar is na 14 uur nog steeds niet droog  . (misschien toch niet helemaal goed gemengd  )
_________________ kartloos
|
|
Omhoog |
|
 |
Fuchs-racing
|
Geplaatst: vr jan 15, 2010 5:36 pm |
|
Geregistreerd: za sep 19, 2009 6:00 pm Berichten: 848 Woonplaats: denderhoutem (belgië)
|
Oops. Zal wel rustig drogen zeker? grtz kenneth
_________________ Gillard Daytona (FBS) - Rotax Max Snr - nr: 35Gillard T-rex - nr: 35
|
|
Omhoog |
|
 |
David
|
Geplaatst: vr jan 15, 2010 5:40 pm |
|
Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm Berichten: 9713 Woonplaats: Puttershoek
|
Als je in een koude garage of iets dergelijks aan de slag gaat kan het weken duren voordat het uitgehard is, misschien dat extra harder toevoegen uitkomst biedt.
|
|
Omhoog |
|
 |
IncineratorX2
|
Geplaatst: vr jan 15, 2010 5:51 pm |
|
Geregistreerd: vr sep 26, 2008 4:39 pm Berichten: 2289 Woonplaats: Goor
|
verwarming in huis 
_________________ Zanardi 2014 - Honda GX390 vanKart Tomahawk '03 - TM K9 ICC '03 Mari Delta '08 - Honda GX390 http://www.wazda.nl - Private Cloud Hosting (Iaas), Hosted services, Dienst verlening in ICT http://www.mnmclan.nl - Lan-Party's 4 the win!
|
|
Omhoog |
|
 |
Klainstain
|
Geplaatst: vr jan 15, 2010 7:38 pm |
|
|
Tzal goed ruiken zeker 
_________________ Gillard Daytona (2010) - Iame X30 (2010)
|
|
Omhoog |
|
 |
Hendrik1985
|
Geplaatst: vr jan 15, 2010 11:36 pm |
|
Geregistreerd: vr aug 24, 2007 6:34 pm Berichten: 2473 Woonplaats: Eelde-Paterswolde ( DR )
|
waarschijnlijk een combinatie van kou en te weinig harder er door. het droogt wel maar het duurt alleen wat langer! anders leg je het stoeltje ff bij de kachel neer 
_________________ GK4 | BEKC | ------------------------------------------------------------------------------------ [b][size=110]"Karting is the most pure form of motorsports"
|
|
Omhoog |
|
 |
Lex
|
Geplaatst: za jan 16, 2010 8:30 am |
|
|
Ik heb geen haast, ben met groot onderhoud bezig, de kart ligt tot op de buis uit elkaar. dus die paar dagen drogen kunnen er nog best bij. 
|
|
Omhoog |
|
 |
Beire
|
Geplaatst: za jan 16, 2010 12:17 pm |
|
Geregistreerd: ma feb 06, 2006 5:26 pm Berichten: 1098 Woonplaats: Kartland
|
Polyester heeft net als de meest dingen een houdbaarheidsdatum. Zelfs als het een ongeopende kit is zal die na een tijdje minder tot zo goed als helemaal niet meer werken. Wat er wel meer gebeurt bij "recreatief" polyestergebruik is dat er ooit ns een kit gekocht is of zelfs al deels gebruikt en er pas na een hele tijd opnieuw wat van nodig is. Dan heb je kans dat het spul minder snel zal uitharden. Heb zo zelf eens een stoeltje behandeld dat zelfs na 2 weken nog bleef kleven.  Gelukkig was dat mijn reserve zitje en dus kon dat blijven liggen. Net toen ik erover dacht om het opnieuw te harsen of een ander te kopen (+- 1.5 maand later) bleek dat het toch perfect uitgehard was. Maar ik heb ooit ns een noodreparatie moeten doen en het enige kitje dat ik nog had liggen was al zeker 3 jaar oud én al ns geopend. Tegen beter weten in toch maar gebruikt en het spul was de volgende ochtend keihard geworden. Wat ik dus in het vervolg doe: Als ik zeker wil zijn dat het in orde is en ik heb de gelegenheid haal ik een vers kitje in de winkel. Mag het wat langer duren of is het niet zo kritisch gebruik ik wat ik nog heb liggen en neem er desnoods enkel nieuwe harder voor.
|
|
Omhoog |
|
 |
Pro-kart monster
|
Geplaatst: za jan 16, 2010 2:07 pm |
|
Geregistreerd: ma jun 05, 2006 6:44 pm Berichten: 3601 Woonplaats: Assendelft
|
Onze wedstrijdkart ligt nu ook helemaal uit elkaar. -Motoren eraf -Achteras -Stuur inrichting -plastic werk -lagers -stoeltje
Binnenkort gaan we de kart weer helemaal opbouwen met nieuwe onderdelen Dan kunnen we er weer een seizoen tegenaan. Verder gaat de kart na elke wedstrijd en training ook uit elkaar om alles weer schoon te maken en repareren Hetgeen dat zeker bij Endurance races belangrijk is
_________________ MSkart - TM k8 ICC Energycorse - Prokart Honda CBR 600 RR
Bezochte circuits Amsterdam - Uitgeest - Venray - Driebergen - Berghem - Veldhoven - Emmen - Strijen - Vledderveen - Emsburen - Kerpen - Hahn - Genk - Spa -Teesside
|
|
Omhoog |
|
 |
IncineratorX2
|
Geplaatst: zo jan 17, 2010 12:24 am |
|
Geregistreerd: vr sep 26, 2008 4:39 pm Berichten: 2289 Woonplaats: Goor
|
even een winter inspectie en schoonmaak gedaan : - blok eraf, - blok schoon gemaakt in de ontvetterbak, - achter as weer gecentreerd, - bakolie eraf, controle op residuen van de vorige schade. (wel veel fijn materiaal maar geen grote delen  ) - bakken set Smrph zijn nieuwe Delta frame pas gemaakt, - Stoeltje passen Delta, - spelen met de alfano software en uitleespen 
_________________ Zanardi 2014 - Honda GX390 vanKart Tomahawk '03 - TM K9 ICC '03 Mari Delta '08 - Honda GX390 http://www.wazda.nl - Private Cloud Hosting (Iaas), Hosted services, Dienst verlening in ICT http://www.mnmclan.nl - Lan-Party's 4 the win!
|
|
Omhoog |
|
 |
954rr
|
Geplaatst: zo jan 17, 2010 11:23 am |
|
Geregistreerd: za jun 09, 2007 9:36 pm Berichten: 1133 Woonplaats: Wijk bij Duurstede
|
Citaat: - spelen met de alfano software en uitleespen Leuk spul he Ik heb ook de boel uit elkaar (gehad) schoon gemaakt en mijn reserve achteras erin, omdat de oude een beetje hobbelig was geworden 
_________________ Kartloos Spa - Genk - Driebergen - Eefde - Emsburen - Berghem - Veldhoven
|
|
Omhoog |
|
 |
Lex
|
Geplaatst: zo jan 17, 2010 7:06 pm |
|
|
Net alle polyester weer van de stoel afgehaald, wat een rotzooi, uithuilen en opnieuw beginnen, want dit was niks. 
|
|
Omhoog |
|
 |