Ga naar pagina Vorige  1, 2

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 22 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma sep 07, 2009 7:29 pm 
Van oorsprong een Honda uit de zeventiger jaren.
Nu onder allerlei scooters uit Azie zoals Sym etc. en sommige uit Italie te vinden.
50 tot 150 cc

Subarumouse

BerichtGeplaatst: ma sep 21, 2009 11:15 am 

Ik heb ook een probleem met de nieuwe rk1 : De motor stottert vaak na een recht stuk, bij het hernemen na een remzone. Ook haal ik niet vlot de topsnelheid, aan het einde van een recht stuk lijkt het vermogen te dalen. Het lijkt mij dat hij te weinig benzine krijgt na enige tijd volgas..
Na het smoren van de retour en de naald in de carbu hoger af te stellen zodat de motor meer benzine krijgt is het beter maar het probleem is nog niet verdwenen.
iemand enig idee/tips?

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: ma sep 21, 2009 5:56 pm 
Hallo Chiplaque,

Voldoende druk op de brandstofpomp?
Vacuumslang niet geknikt of lek?
Ventilatieopening vd pomp open? (Moet open zijn)

Doorblazen op de toevoer via de pomp naar de carb moet kunnen, omgekeerd niet.
Gaat vlotterventiel ver genoeg open?
Ergens verstopt? (Reinigen met carbcleaner, daarna doorblazen.)

Zit je originele luchtfilter er op of heb je een filter met de aanzuigopening in de rijrichting geplaatst?
Het laatste gaat niet op een viertakt.

Subarumouse

BerichtGeplaatst: ma sep 21, 2009 9:05 pm 

subarumouse, aanzuig naar voren gaat heel goed bij een viertakt hoor. Heb er al meerdere gezien! Ze zijn alleen veel lastiger af te stellen.

groeten Roeland

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: di sep 22, 2009 6:59 am 

mn vacuumpomp met toebehoren zal ik dan eens nakijken, bedankt voor de info.
Wat je juist bedoeld met het vlotterventiel dat ver genoeg open gaat weet ik nog niet maar ik bekijk de manual wel even.
mn carbu heb ik onlangs gereinigd en laten uitblazen en de originele luchtfilter zit er op.

Ik heb ook gehoord van verschillende mensen die dit gelijkaardig probleem hadden dat het aan de bekabeling lag. :?:

groets,

chip

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: di sep 22, 2009 10:34 am 

Wat me opvalt is dat de rk1 zolang heeft stil gestaan in de ontwikkeling.

In 2006 reden we met de rk1 in Oldenzaal
Toen kwamen deze zwakke punten ook al naar bove. Jammer dat het zolang heeft geduurd voor ze opgelost werden, je zou verwachten dat het juist met deze motor snel zou kunnen.
Schuurman zou toen al nieuwe koppelingsveren opsturen naar ons ,ze hadden het over veren van een Aprilia scooter die waren strakker.
Daardoor maakt de motor meer toeren met wegrijden. Starten wag echt waardeloos je kwam gewoon niet weg.
Je had ook echt een dipje en dan merk je dat je toeren maakt.
Verder was die uitlaat geen gezicht zouden ze toen ook al aanpassen.
In de regen rijden was niet te doen vaak storing in kabelboom.
Wij reden toen ook op junior banden (180mm velgen) hierdoor ging je nog redelijk je hebt gewoon te weinig koppel om echt goed weg te komen. Door de smellere banden was de weerstand verminderd.

Moet wel zeggen dat het een nette motor is. En als je een vol deelnemersveld hebt ook wel leuk.
Zeker voor de junioren die wat lichter zijn. Het wachten is alleen op een 250cc versie zodat er echt een motor is die de 390 kan vervangen / weg stoten.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: di sep 22, 2009 7:04 pm 
Hallo Roeland,

Mijn beide Subaru's, lucht & watergekoeld, willen niet met de opening / trechter naar voren.
Zowel met de 25 als met de 30 mm carb.
Ik bedoel dus niet met een KN oid. filter maar met de Freeline (Oranje box) en de trechters naar voren recht in de rijrichting.

Het loopt prachtig, zelfs op snelheid en toeren voor het gevoel wat beter.
Maar.... na elke bocht wil de motor niet meer oppakken door stuwing van lucht in het filter.
Ik moest steeds pompend gas geven om weer weg te komen.
Als ik bij het remmen voor de bocht de inlaat grotendeels handmatig afsloot was het oppakken geen probleem.
Volgens mijn kartbaas, bij het kopen van de freeline vermeld, een veel voorkomend probleem bij viertakt.

Subarumouse

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 22 berichten ] 

Ga naar pagina Vorige  1, 2