Auteur |
Bericht |
Hendrik1985
|
Geplaatst: wo sep 16, 2009 10:41 pm |
|
Geregistreerd: vr aug 24, 2007 6:34 pm Berichten: 2473 Woonplaats: Eelde-Paterswolde ( DR )
|
@tom, als het goed is heeft de PRD fireball 32pk, in amerika rijden ze allemaal begrensd op 28pk om de een of andere reden..!
_________________ GK4 | BEKC | ------------------------------------------------------------------------------------ [b][size=110]"Karting is the most pure form of motorsports"
|
|
Omhoog |
|
 |
Basjuh
|
Geplaatst: do sep 17, 2009 5:57 am |
|
Geregistreerd: ma okt 16, 2006 12:48 pm Berichten: 6411 Woonplaats: Eys (Z-Limburg)
|
Dit vond ik op de .com site van prd
1.MODEL: RK125W 2.TYPE: 2 STROKE WATER COOLED SINGLE CYLINDER REED VALVE INDUCTION 3.CAPACITY: 124cc 4.BORE: 53.6mm FIRST PISTON 5.STROKE: 54mm 6.H.P. / RPM 26HP / 15,100 RPM 7.CARBURETOR: TILLOTSEN HL-360A 8.IGNITION: C.D.I (OPPAMA) TCI, OPTIONAL 9.IGNITION TIMING: 2.20mm BTDC [STANDARD] 10.SPARK PLUG: W29ES-ZU [RECOMMENDED RACING] 11.SPARK PLUG GAP: 0.60mm [0.024”] 12.FUEL OIL RATIO: 20:1 PREMIUM GRADE UNLEADED PETROL 13.PISTON TYPE: UNCOATED SINGLE RING 14.PISTON CLEARANCE: 0.10mm [STANDARD] 15.RING TYPE: FLAT TYPE 1mm THICK 16.RING GAP: 0.25mm [0.010”] MIN. 17.CYLINDER HEAD VOLUME: 11.2cc 18.COMPRESSION RATIO: 7:5.1 [NOMINAL] 19.CRANKSHAFT: 2 PIECE, FORGED & INDUCTION HARDENED, FULLY GROUND 20.CONROD: 100mm STEEL FORGED & MACHINED TOP AND BOTTOM NEEDLE ROLLER BEARING
|
|
Omhoog |
|
 |
Hendrik1985
|
Geplaatst: do sep 17, 2009 12:38 pm |
|
Geregistreerd: vr aug 24, 2007 6:34 pm Berichten: 2473 Woonplaats: Eelde-Paterswolde ( DR )
|
ja dat klopt. het zelfde is met de SQ cheetah 125cc tag. staat ook dat hij 27pk heeft maar de europese motor heeft 32pk. in amerkia en australie hebben ze de regelgeving dat ze dacht ik rond de 28pk mochten hebben. ze hebben ergens een begrenzing geplaatst.
_________________ GK4 | BEKC | ------------------------------------------------------------------------------------ [b][size=110]"Karting is the most pure form of motorsports"
|
|
Omhoog |
|
 |
igot
|
Geplaatst: do sep 17, 2009 2:45 pm |
|
Geregistreerd: do jan 13, 2005 1:20 pm Berichten: 1506
|
16.000 toeren lijkt mij niet zo geschikt met een PRD. Wij rijden met deze motoren 15.500 en dat schijnt ook echt het maximale te zijn volgens PRD zelf.
|
|
Omhoog |
|
 |
Tom
|
Geplaatst: do sep 17, 2009 3:59 pm |
|
Geregistreerd: vr apr 24, 2009 9:43 pm Berichten: 1271 Woonplaats: Herk-de-Stad, België
|
Men verdeler wist me te zeggen dat hij zelf met de PRD tot 15800 gaat.
Maar op Genk haal ik ook betere tijden als ik tot dat toerental ga dan tot 16000 (omdat ik dan veels te hard moet remmen waarschijnlijk)
Ik ga in ieder geval wat uitproberen met die 85. Misschien eerst zelfds met een 84, die heb ik hier nog zo goed als nieuw liggen.
_________________ Tom's kartblog • OnlineOlie.beEr zijn meerdere wegen naar Rome. Er is wel slechts één de snelste... Je bent maar zo goed als je laatste kerb... Birel RY30 '11 && Rotax Max '11 && n° 42
|
|
Omhoog |
|
 |
Washandje
|
Geplaatst: do sep 17, 2009 4:03 pm |
|
Geregistreerd: za mei 16, 2009 4:28 pm Berichten: 1635
|
Neem maar gerust heel wat verschillende mee. Strijen is een zeer rare baan.
|
|
Omhoog |
|
 |
Tom
|
Geplaatst: do sep 17, 2009 4:05 pm |
|
Geregistreerd: vr apr 24, 2009 9:43 pm Berichten: 1271 Woonplaats: Herk-de-Stad, België
|
kzal zorgen voor een 84 tot en met 86:-) Zal hopelijk wel volstaan, in het slechtste geval: er valt tussen zaterdag 3 oktober en de wedstrijd nog een weekje tijd om desnoods een ander aan te schaffen
_________________ Tom's kartblog • OnlineOlie.beEr zijn meerdere wegen naar Rome. Er is wel slechts één de snelste... Je bent maar zo goed als je laatste kerb... Birel RY30 '11 && Rotax Max '11 && n° 42
|
|
Omhoog |
|
 |
Washandje
|
Geplaatst: do sep 17, 2009 4:09 pm |
|
Geregistreerd: za mei 16, 2009 4:28 pm Berichten: 1635
|
Mwa. Ik weet dat ik in de tijd op Strijen tandwielen die wel 6 tanden anders waren heb gebruikt met bijna tot geen verschil.
|
|
Omhoog |
|
 |
Tom
|
Geplaatst: do sep 17, 2009 4:23 pm |
|
Geregistreerd: vr apr 24, 2009 9:43 pm Berichten: 1271 Woonplaats: Herk-de-Stad, België
|
6 verschillende tandwielen gaan kopen om er in eerste instantie maar 2x te gaan rijden en deze vervolgens niet meer op andere banen te kunnen gebruiken lijkt me net wat teveel van het goede  (wat een zin:o)
_________________ Tom's kartblog • OnlineOlie.beEr zijn meerdere wegen naar Rome. Er is wel slechts één de snelste... Je bent maar zo goed als je laatste kerb... Birel RY30 '11 && Rotax Max '11 && n° 42
|
|
Omhoog |
|
 |
Basjuh
|
Geplaatst: do sep 17, 2009 4:27 pm |
|
Geregistreerd: ma okt 16, 2006 12:48 pm Berichten: 6411 Woonplaats: Eys (Z-Limburg)
|
Je kunt ook nog gebruikte tandwielen kopen
|
|
Omhoog |
|
 |
Washandje
|
Geplaatst: do sep 17, 2009 4:33 pm |
|
Geregistreerd: za mei 16, 2009 4:28 pm Berichten: 1635
|
Ik heb nooit gezecht dat je er 6 moet gaan halen. Alleen een hoog tandwiel is soms net zo snel als een laag tandwiel op Strijen.
|
|
Omhoog |
|
 |
Hendrik1985
|
Geplaatst: do sep 17, 2009 7:39 pm |
|
Geregistreerd: vr aug 24, 2007 6:34 pm Berichten: 2473 Woonplaats: Eelde-Paterswolde ( DR )
|
ik zag van de week nog een aanbieding van 15 nieuwe tandwielen voor 100 euro. dacht op marktplaats.
_________________ GK4 | BEKC | ------------------------------------------------------------------------------------ [b][size=110]"Karting is the most pure form of motorsports"
|
|
Omhoog |
|
 |