Auteur |
Bericht |
joris
|
Geplaatst: zo aug 02, 2009 8:23 am |
|
Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm Berichten: 4140 Woonplaats: lieshout
|
nee buis met naald combinatie daar kun je heel veel mee
|
|
Omhoog |
|
 |
ErikV
|
Geplaatst: zo aug 02, 2009 10:18 am |
|
Geregistreerd: za jun 07, 2008 10:31 am Berichten: 39 Woonplaats: Puttershoek
|
Dank je Chris voor je duidelijke verhaal. Hier kan ik zeker wat mee. Even een vraagje over die onderinsproeier(s). Je praat over 30,30 of 60,60. Betekend dit dat er hiervan twee in zitten? Omdat de kart niet bij mij thuis staat moet ik het even van een plaatje doen maar daar kom ik maar een enkele onderuitspoeier tegen. Heeft de max standaard de 60,60 erin met een vlotter van 5,2? Joris, Vertel eens wat meer over die buis. 
_________________ Intrepid Sirius, Rotax Max
|
|
Omhoog |
|
 |
joris
|
Geplaatst: zo aug 02, 2009 10:28 am |
|
Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm Berichten: 4140 Woonplaats: lieshout
|
die onderuit sproeies zitten er inderdaad 2 in als je de enen eruit schroeft die je ziet dan zit er nog een onder
de buis is de buis waar de naald in gaat als je geen gas geeft de diameter van deze buis is samen met de naald verantwoordelijk voor het hele midden gebied het is zelfs zo als je een te krappe buis kiest dat je de hoofd sproeier buiten werking kunt krijgen
meestal word er tegen woordig gebruik gemaakt van de dp en de dq serie
|
|
Omhoog |
|
 |
chris
|
Geplaatst: zo aug 02, 2009 12:07 pm |
|
Geregistreerd: do jun 26, 2008 3:45 pm Berichten: 571
|
Joris buis mag je regelement ter niks aan doen.. dat is vast waarde..
maar wat je zegt er zijn wel dikke buizen voor te krijgen.. maar dan moet je ook een ander naald hebben.. maar sorry daar mogen wij bij de chrono niet mee werken
|
|
Omhoog |
|
 |
chris
|
Geplaatst: zo aug 02, 2009 12:08 pm |
|
Geregistreerd: do jun 26, 2008 3:45 pm Berichten: 571
|
Graag gedaan Erik als je meer wil weten,kan je altijd terecht.. we zijn immers om mekaar te helpen
en ik leer ook nog steeds meer bij
|
|
Omhoog |
|
 |
joris
|
Geplaatst: zo aug 02, 2009 4:53 pm |
|
Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm Berichten: 4140 Woonplaats: lieshout
|
ooh dat kan natuurlijk ik sleutel bij de nab aan de icc en daar mag dat wel schilt veel een maatje kleiner of groter
|
|
Omhoog |
|
 |
David
|
Geplaatst: zo aug 02, 2009 8:57 pm |
|
Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm Berichten: 9713 Woonplaats: Puttershoek
|
@Washandje, de reactie van Masteryoda is op zich wel begrijpelijk. Zoals jij het omschrijft in jouw post lijkt het net of de keuze van de sproeier enkel afhankelijk is van de baan waar je op rijdt, en dat is natuurlijk niet het geval. Met een 165 sproeier doen de meeste Maxxen het meestal wel goed, maar wil je je Max zo goed mogelijk laten lopen zal ie toch afgesteld moeten worden zoals Chris al omschreven heeft.
|
|
Omhoog |
|
 |
Paulo27
|
Geplaatst: wo aug 05, 2009 11:13 pm |
|
Geregistreerd: ma sep 06, 2004 8:35 pm Berichten: 7480 Woonplaats: Wateringen - Den Haag
|
buis is geen naald... daar rijden we met de K98 of de K27 zoals hierboven vermeld.
Ik dacht dat je het snapte...
_________________ Hell was Full..... That's why I came back !
CRG Dark Rider, 2011 - Rotax Max DD-2, 2011
|
|
Omhoog |
|
 |
ErikV
|
Geplaatst: do aug 06, 2009 6:50 am |
|
Geregistreerd: za jun 07, 2008 10:31 am Berichten: 39 Woonplaats: Puttershoek
|
Bedankt tot zover allemaal voor jullie reactie. Ik heb inmiddels het een en ander besteld. Hopelijk heb ik het voor het weekend binnen dan kan ik gelijk het een en ander uitproberen.
_________________ Intrepid Sirius, Rotax Max
|
|
Omhoog |
|
 |
Washandje
|
Geplaatst: do aug 06, 2009 12:01 pm |
|
Geregistreerd: za mei 16, 2009 4:28 pm Berichten: 1635
|
Ja ik snapte het ook. Alleen wat aan de buis veranderen lijkt me niet zo slim. Maar als je toch geen races rijd maakt dat niet veel uit toch?
|
|
Omhoog |
|
 |
ErikV
|
Geplaatst: za sep 12, 2009 6:30 pm |
|
Geregistreerd: za jun 07, 2008 10:31 am Berichten: 39 Woonplaats: Puttershoek
|
Ik ben inmiddels al weer een paar keer geweest op Strijen en heb de volgende situaties gehad: Eerst had ik de spullen nog niet binnen dus moest ik het doen de luchtschroef en de clip van de gasnaald. Het was dat weekend 20 graden en had toen na een aantal keer proberen de volgende afstelling: Sproeier: 168 Onderinsproeier: 60/60 Vlotter: 3.6 Naald: K98, clip 1 Bougie: NGK B10EG Luchtschroef: 2 slagen Powervalve: 8 kliks open De kart reed echt geweldig op met die afstelling. Ik was duidelijk sneller dan meerdere andere max-en op het circuit. Met name met optrekken uit een langzamere bocht viel dit erg op. Op het rechte stuk kwam ik op 13800 toeren maximaal. Vandaag weer op Strijen geweest en nu had ik wel sproeier e.d. tot mijn beschikking. Ik ben op een gegeven moment op de volgende afstelling gekomen bij een temperatuur van 20 graden: Sproeier: 165 Onderinsproeier: 30/30 Vlotter: 5.2 Naald: K98, clip 2 Bougie: NGK B10EG Luchtschroef: 2 slagen Powervalve: 8 kliks open Nu zit ik sinds vandaag met een paar vragen: - Wat is de meerwaarde van de K27 naald. Ik merkte hier weinig verschil tussen met de K98 - Idem voor de 30/30 onderinsproeiers icm 5.2g vlotters. Ik vond dat de motor eerder soms wat moeite had om op gang te komen vanuit een langzame bocht dan dat het een meerwaarde gaf tov de 60/60 met 3.6g vlotters. Ik hoor graag jullie mening over bovenstaande punten/vragen. Mischien is doe ik wel wat verkeerd, dat kan natuurlijk ook. 
_________________ Intrepid Sirius, Rotax Max
|
|
Omhoog |
|
 |
DH-karting
|
Geplaatst: za sep 12, 2009 6:40 pm |
|
Geregistreerd: do aug 23, 2007 9:44 pm Berichten: 752 Woonplaats: Rijswijk
|
Ik zou eerst eens een denso bougie proberen. Die ngk's zorgen ervoor dat de motor gaat ''knallen'' op het rechte stuk. Inprincipe rijden dus alle rotax maxxen met denso irridium bougie's.
_________________ 
|
|
Omhoog |
|
 |
David
|
Geplaatst: za sep 12, 2009 7:15 pm |
|
Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm Berichten: 9713 Woonplaats: Puttershoek
|
Zowel de naald als de onderuitsproeiers maken niet zo heel veel verschil. De K27 naald zou inderdaad bij lagere toeren wat minder, en bij hogere toeren wat meer vermogen leveren. De ene keer werkt de K27 beter, de andere keer de K98, sommige rijders kiezen er ook nog een andere tandwielverhouding bij (verschil zal minimaal zijn).
|
|
Omhoog |
|
 |
joris
|
Geplaatst: za sep 12, 2009 7:41 pm |
|
Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm Berichten: 4140 Woonplaats: lieshout
|
als ik bijde naalden in invoer bij mijn computer programmatje dan zie ik dat de k27 over het gehele gebied waar hij werkt rijker is dan de k98 van onderuit 5 punten tot boven in 1 punt
|
|
Omhoog |
|
 |
ErikV
|
Geplaatst: zo sep 13, 2009 9:08 am |
|
Geregistreerd: za jun 07, 2008 10:31 am Berichten: 39 Woonplaats: Puttershoek
|
@DH Karting Knallen heb ik geen last van gehad. De motor deed het prima op het rechte stuk. Met de laatste afstelling haalde ik 13650 toeren op het rechte stuk.
@David Ik dacht dat de K27 naald juist meer voor de lagere toeren was en op de hogere toeren wat minder vermogen leverde.
@joris Dat zou wel verklaren waarom de K98 betere resultaten gaf. Ik zal deze info in mijn achterhoofd houden en volgende keer ermee gaan testen.
_________________ Intrepid Sirius, Rotax Max
|
|
Omhoog |
|
 |