Auteur |
Bericht |
swakker1
|
Geplaatst: wo sep 09, 2009 8:56 pm |
|
Geregistreerd: wo sep 09, 2009 8:45 pm Berichten: 18
|
Hallo welke sproeier in tm blok 125cc schakelkart? De mijne sputtert constant!! Wat zou dit nog kunnen zijn?
|
|
Omhoog |
|
 |
Washandje
|
Geplaatst: wo sep 09, 2009 8:58 pm |
|
Geregistreerd: za mei 16, 2009 4:28 pm Berichten: 1635
|
Sputteren dat houd in dat je te arm staat. Dan moet je een sproeier erin doen die je ervoor zorgt dat je rijker rijd.
|
|
Omhoog |
|
 |
swakker1
|
Geplaatst: wo sep 09, 2009 8:59 pm |
|
Geregistreerd: wo sep 09, 2009 8:45 pm Berichten: 18
|
Denk dat er nu een 162 in steekt en de moer van de lucht hoe moet die staan?
|
|
Omhoog |
|
 |
joris
|
Geplaatst: wo sep 09, 2009 9:07 pm |
|
Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm Berichten: 4140 Woonplaats: lieshout
|
wat is het voor tm blokje ten eerste schilt nogal een icc of een cross
wat bedoel je met sputteren bokken ??
|
|
Omhoog |
|
 |
swakker1
|
Geplaatst: wo sep 09, 2009 9:12 pm |
|
Geregistreerd: wo sep 09, 2009 8:45 pm Berichten: 18
|
het is een icc blok den type k9c precies dat hij altijd zonder brandstof valt na een recht stuk
|
|
Omhoog |
|
 |
Washandje
|
Geplaatst: wo sep 09, 2009 9:18 pm |
|
Geregistreerd: za mei 16, 2009 4:28 pm Berichten: 1635
|
Dan staat hij toch wel te arm denk ik. Als je een 162 draait moet je steeds een tikje groter gaan. Kijken wat het brengt en vanuit daar e.v.t. wat meer proberen.
|
|
Omhoog |
|
 |
swakker1
|
Geplaatst: wo sep 09, 2009 9:55 pm |
|
Geregistreerd: wo sep 09, 2009 8:45 pm Berichten: 18
|
en de clips op de gasnaald kan dat er iets mee te make hebbe, luchtschroef 2,5toere??
|
|
Omhoog |
|
 |
kartje
|
Geplaatst: do sep 10, 2009 6:53 am |
|
Geregistreerd: za okt 13, 2007 6:03 pm Berichten: 3566 Woonplaats: klaaswaal
|
Naald omhoog rijker naald naar beneden armer.
_________________  ===SOMS IS HET BETER GAS TERUG TE NEMEN=== MS KART '11-----VM ICC '11
|
|
Omhoog |
|
 |
IncineratorX2
|
Geplaatst: do sep 10, 2009 9:14 am |
|
Geregistreerd: vr sep 26, 2008 4:39 pm Berichten: 2289 Woonplaats: Goor
|
ICC is heel gevoelig heb ik begrepen. Mijn ICC K9C van TM bokte verschrikkelijk in de wat langzamere tussengas/half gas bochten. (zegmaar na de mickey mouse op veldhoven). Op advies van joris heb ik de naald wat omhoog gehaald waardoor hij rijker reed. (was toen redelijk fris 10-15 graden?) Dit gaf iig meer rust in de machine. Conclusie : ik denk dat je wat rijker moet rijden  . Het koude weer komt er weer aan dus houd je grotere sproeiers gereed. Misschien bij voorbaat proberen met een stapje groter (ik meen een 164 in mijn carb te hebben).
_________________ Zanardi 2014 - Honda GX390 vanKart Tomahawk '03 - TM K9 ICC '03 Mari Delta '08 - Honda GX390 http://www.wazda.nl - Private Cloud Hosting (Iaas), Hosted services, Dienst verlening in ICT http://www.mnmclan.nl - Lan-Party's 4 the win!
|
|
Omhoog |
|
 |
joris
|
Geplaatst: do sep 10, 2009 7:03 pm |
|
Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm Berichten: 4140 Woonplaats: lieshout
|
de laatste k9c waar ik de carb van open had zat een dq270 met een k28 naald clip 2e van boven en een 172 hoofd sproeier in en ik dacht 60 onderuit
bij afstellen van de motor ga je altijd eestr rijker helpt het niet dan krapper
|
|
Omhoog |
|
 |
Maarten.
|
Geplaatst: vr sep 11, 2009 12:32 pm |
|
Geregistreerd: za dec 06, 2008 3:43 pm Berichten: 143
|
Deze afstelling heb ik ook, alleen dan een 45 onderuit. Afgelopen weekend gaan rijden op landsard, soms kwam hij niet uit zijn toeren, bleef hij hangen en stotteren rond de 7-8000 toeren. Dan moest ik een versnelling terugschakelen om vervolgens goed door de versnelling te komen. Daarnaast begon de motor in dat ellendige micky mouse stukje enorm te bokken. Iemand misschien een goede tip?
|
|
Omhoog |
|
 |
joris
|
Geplaatst: vr sep 11, 2009 8:24 pm |
|
Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm Berichten: 4140 Woonplaats: lieshout
|
bokken van de motor is meestal te rijk van onderuit maar probeer eerst ff rijker door je naald wat omhoog te zetten (is clip omlaag) hier door zou het erger moeten worden als dit zo is ga je armer naald omlaag of eventueel een kleinere buis houd wel goed de bougie en de zuiger in de gaten(het liefst met een lampje in de cilinder kijken of die niet detoneert) om schade aan de motor te voorkomen
|
|
Omhoog |
|
 |
IncineratorX2
|
Geplaatst: vr sep 11, 2009 9:47 pm |
|
Geregistreerd: vr sep 26, 2008 4:39 pm Berichten: 2289 Woonplaats: Goor
|
dan was het de clip tov de naald :$ idd armer..
_________________ Zanardi 2014 - Honda GX390 vanKart Tomahawk '03 - TM K9 ICC '03 Mari Delta '08 - Honda GX390 http://www.wazda.nl - Private Cloud Hosting (Iaas), Hosted services, Dienst verlening in ICT http://www.mnmclan.nl - Lan-Party's 4 the win!
|
|
Omhoog |
|
 |
Maarten.
|
Geplaatst: za sep 12, 2009 4:56 pm |
|
Geregistreerd: za dec 06, 2008 3:43 pm Berichten: 143
|
Thanks voor de tip, ik zal het eens proberen.
|
|
Omhoog |
|
 |