Auteur |
Bericht |
Philipper
|
Geplaatst: do aug 20, 2009 5:02 pm |
|
Geregistreerd: zo jun 29, 2008 12:23 pm Berichten: 3158 Woonplaats: Hasselt
|
@ the duke, misschien de naam ook 
_________________ Zanardi - Rotax Max Sr. 2011
|
|
Omhoog |
|
 |
marlon_ruchtie
|
Geplaatst: vr aug 21, 2009 10:05 am |
|
Geregistreerd: di aug 14, 2007 6:11 pm Berichten: 1317 Woonplaats: Ede
|
Ik reed met vega wit koud met 0,4 geloof ik, warm heb ik hem niet meer gemeten omdat hij niet verbrandde... (ik begin altijd op een waarde en als ik dan wel grip heb en de band verbrand niet dan geloof ik het wel, als hij gaat verbranden laat ik hem verder leeg lopen en als ik geen grip krijg dan doe ik er lucht bij) Vega blauw werkt helemaal niet als het zo warm is want dan "vouw" ik ze op omdat ik met heel weinig lucht in de banden moet rijden.(heb ik vorig jaar op emmen gehad) Vega wit heeft een wat stuggere wang dus dan kun je met iets minder lucht rijden zonder ze op te vouwen. Ik heb hem voor helemaal smal gegooid omdat de kart onnoemelijk zwaar stuurde en stuiterde, dit hielp wel iets, achter smaller durfde ik niet omdat ik inderdaad dacht dat die dan nog meer zou gaan happen. Achter stabi had ik er al uit, voor stabi heb ik eruit gehad maar dit verergerde het probleem.(ook wel logisch natuurlijk) Misschien dat inderdaad een zachtere as werkt, wat er nu in zit weet ik eerlijk gezegd niet, ik denk een medium omdat ze dat volgens mij standaard erin stoppen als een chassis recreatief gebruikt word. Mijn chassis staat helemaal laag, ik rijd op magnesium velgen, aluminium heb ik niet meer geprobeerd... Die stoel zou ik ook wel eens kunnen proberen, zou het ook nog wel eens kunnen zijn. (volgens mij staat die redelijk achterover namelijk) Een ander chassis is voor mij geen optie, ik heb geen fabriekssponsoring... 
_________________ Mac Minarelli 612 - Maxter ICC
|
|
Omhoog |
|
 |
Washandje
|
Geplaatst: za aug 22, 2009 10:10 pm |
|
Geregistreerd: za mei 16, 2009 4:28 pm Berichten: 1635
|
@ the duke Ik rij zelf niet maar ik sleutel 
|
|
Omhoog |
|
 |
freddy360
|
Geplaatst: ma aug 24, 2009 7:34 pm |
|
Geregistreerd: di jun 27, 2006 11:54 pm Berichten: 74 Woonplaats: drunen
|
@alex: als je as precies vertikaal staat en je stuurt, dan blijft voorwiel precies even hoog. Zet je je as achterover (denkbeeldig bv 10 graden), gaat bij een linkerbocht je rechterwiel omhoog en je linkerwiel omlaag. Omdat je band niet door het wegdek kan, tilt hij de kart schuin, buitenkant(rechts) naar beneden en de binnenkant (links) naar boven. Hierdoor krijg je druk aan de buitenzijde van de bocht, rechts dus. Omdat je met een starre as rijdt, moet je achter ook een mate van slip creëren. Omdat je frame stijf is, tilt het frame bij het sturen ook de binnenachterwiel lichtjes op. Hoe meer askanteling, hoe meer de kart voor en achter tilt. Helaas is dit maar een klein deel van de afstelmogelijheden en doe je het een dan beinvloed je het ander.
_________________ racing agains the fast is more fun, racing agians the furious is "not done".
|
|
Omhoog |
|
 |
Clercqske
|
Geplaatst: wo feb 24, 2010 1:26 pm |
|
Geregistreerd: do aug 10, 2006 5:40 pm Berichten: 1130 Woonplaats: Torhout
|
Wat zouden jullie gebruiken op een X30? Ik wil een band die relatief goed grip geeft maar toch wel lekker lang meegaat aangezien ik niet over een monsterbudget beschik, ik dacht aan een medium-harde band.
_________________ Webshop Vici Motorsports!Facebook Vici Motorsports Like! Verdeler van: FA Kart - OTK - Fuchs Silkolene - AIM Mychron - Freem - Alpinestar - Arai
|
|
Omhoog |
|
 |
Tom
|
Geplaatst: wo feb 24, 2010 1:29 pm |
|
Geregistreerd: vr apr 24, 2009 9:43 pm Berichten: 1271 Woonplaats: Herk-de-Stad, België
|
Welke kartbanden kiezen?Ikzelf rijd met groene VEGA's (SL6). 170 euri, gaan toch wel even mee (2-3 trainingsdagen) en geven nog behoorlijk grip.
_________________ Tom's kartblog • OnlineOlie.beEr zijn meerdere wegen naar Rome. Er is wel slechts één de snelste... Je bent maar zo goed als je laatste kerb... Birel RY30 '11 && Rotax Max '11 && n° 42
|
|
Omhoog |
|
 |
DH-karting
|
Geplaatst: wo feb 24, 2010 1:32 pm |
|
Geregistreerd: do aug 23, 2007 9:44 pm Berichten: 752 Woonplaats: Rijswijk
|
Tom schreef: 170 euri, gaan toch wel even mee (2-3 trainingsdagen) en geven nog behoorlijk grip. Koop dan heidenau's ( rkms ) kosten tussen de 104 en de 140 euro en je rijd er een heel seizoen goed je rondjes mee ( recreatief dan he ) Band blijft goed zijn grip behouden en is naar mijn mening de beste band wat prijs/grip/kwaliteit betreft.
_________________ 
|
|
Omhoog |
|
 |
Tom
|
Geplaatst: wo feb 24, 2010 1:35 pm |
|
Geregistreerd: vr apr 24, 2009 9:43 pm Berichten: 1271 Woonplaats: Herk-de-Stad, België
|
mmmh, mooi om weten. als men setjes die ik nu heb op zijn, zal ik die eens proberen.
_________________ Tom's kartblog • OnlineOlie.beEr zijn meerdere wegen naar Rome. Er is wel slechts één de snelste... Je bent maar zo goed als je laatste kerb... Birel RY30 '11 && Rotax Max '11 && n° 42
|
|
Omhoog |
|
 |
Wilfred
|
Geplaatst: wo feb 24, 2010 2:21 pm |
|
Geregistreerd: ma sep 25, 2006 1:08 pm Berichten: 3540 Woonplaats: Lopik
|
@DH-karting, Een heel seizoen met RKMS rijden.... heb ik zelfs niet voor elkaar gekregen vorig jaar en dat wil wat zeggen daar ik maar 5x ben wezen rijden (waarvan 3x met de RKMS). Ik heb nu circa 2 uur rijtijd met de RKMS gereden en ik denk dat ik er nog circa 3 uur mee kan doen. Dus tel maar uit. Daar komt bij dat niet iedereen evenveel rijd per seizoen, dus is moeilijk te vergelijken. Maar ik denk dat in mijn geval de RKMS circa 5 rij uren meegaan (met een Swissauto als motor, want type motor speelt ook mee natuurlijk - naast je rijstijl, afstelling etc). Kortom, bij iedereen is het net weer iets anders. Maar Tom, met mijn ervaring kun je misschien iets. Een andere optie is de Maxxis HG3, ongeveer vergelijkbaar compound/grip als de RKMS maar ik heb het idee dat de grip van deze band langer op hetzelfde niveau blijft. Het lijkt er bij mij op dat de RKMS eerder afbouwt, maar daarna wel langer constant blijft qua grip i.v.t. de HG3. Succes ermee Tom, en met proberen kom je uiteindelijk tot het beste compromis voor jouw situatie. Ps: dit geldt voornamelijk voor de recreatieve rijder, want in wedstrijdverband zit je meestal aan een type band vast en moet je daar het beste van maken 
_________________ CRG DARK RIDER DD2 EVO15 32 (2016, opgebouwd met veel nieuwe 2018 onderdelen) + ROTAX MAX DD2 EVO (dec. 2018) ----------------------------------------------------------
|
|
Omhoog |
|
 |
DH-karting
|
Geplaatst: wo feb 24, 2010 2:36 pm |
|
Geregistreerd: do aug 23, 2007 9:44 pm Berichten: 752 Woonplaats: Rijswijk
|
Wilfred, Daar heb je zeker een punt. Ik heb zelf nog niet eens met de heidenau's gereden maar mijn verhaal eigenlijk gebaseerd op vele verhalen van anderen. Zo heeft David volgens mij wel een heel seizoen met die heidenau's gereden ( rotax max, ongeveer 500 ronden o.i.d. ? ) En vond edwin ( kartje ) ze te hard voor op z'n icc. Dus ook zeker het type motor maakt verschil. Maar Clercqske vroeg welke medium/harde band hij het best kon gebruiken op zijn x30. En hij gaf zelf al aan niet over een monsterbudget te beschikken. Als er dan banden worden aangeraden van 170 euro waar je 2 a 3 dagen mee kunt rijden raad ik liever die heidenau's aan.
Tenslotte blijft het een persoonlijke voorkeur natuurlijk.
_________________ 
|
|
Omhoog |
|
 |
kartje
|
Geplaatst: wo feb 24, 2010 3:35 pm |
|
Geregistreerd: za okt 13, 2007 6:03 pm Berichten: 3566 Woonplaats: klaaswaal
|
Ik ben zeer te spreken over vega nordam gaan lang mee houden lang hun grip wel een slappe band (zachte wangen)
_________________  ===SOMS IS HET BETER GAS TERUG TE NEMEN=== MS KART '11-----VM ICC '11
|
|
Omhoog |
|
 |
Clercqske
|
Geplaatst: wo feb 24, 2010 3:42 pm |
|
Geregistreerd: do aug 10, 2006 5:40 pm Berichten: 1130 Woonplaats: Torhout
|
Dankje mensen, ik heb toch al een goed beeld, ga waarschijnlik eerst de RKMS proberen, dan de Vega sl6 en of 3, en zo eens zien wat er het beste rijd voor me.
_________________ Webshop Vici Motorsports!Facebook Vici Motorsports Like! Verdeler van: FA Kart - OTK - Fuchs Silkolene - AIM Mychron - Freem - Alpinestar - Arai
|
|
Omhoog |
|
 |
Cargokarterl
|
Geplaatst: wo feb 24, 2010 5:05 pm |
|
Geregistreerd: vr jan 29, 2010 5:00 pm Berichten: 322 Woonplaats: Maaseik Belgie
|
Ik zou eens in de bandencontainers rondsnuffelen in Genk. Of eender welk circuit. Vaak zijn er nog goede bij. Een vriend van me heeft er stapels! Gewoon door goed rond te kijken. En als hobby rijder (Zoals mijn vriend) heb je er nog veel aan hoor! Gr
_________________ Attack the track!
|
|
Omhoog |
|
 |
Clercqske
|
Geplaatst: wo feb 24, 2010 5:26 pm |
|
Geregistreerd: do aug 10, 2006 5:40 pm Berichten: 1130 Woonplaats: Torhout
|
met wat voor motor rijdt hij dan ook? Misschien kan hij nog lang op zo'n bandjes rijden maar egt versleten bandne kan ik wss niet hebben met mijn x30
_________________ Webshop Vici Motorsports!Facebook Vici Motorsports Like! Verdeler van: FA Kart - OTK - Fuchs Silkolene - AIM Mychron - Freem - Alpinestar - Arai
|
|
Omhoog |
|
 |
DH-karting
|
Geplaatst: wo feb 24, 2010 5:46 pm |
|
Geregistreerd: do aug 23, 2007 9:44 pm Berichten: 752 Woonplaats: Rijswijk
|
Cargokarterl schreef: Ik zou eens in de bandencontainers rondsnuffelen in Genk.
Helaas zijn die bakken al een paar maanden weg Je kunt natuurlijk ook 2de hands setjes kopen. Die vind je vaak al voor 25 euro en daar kan je dan nog wel 2 a 3 keer redelijk op rijden. Maar wil je echt zeker zijn en goede banden hebben moet je ze gewoon nieuw kopen.
_________________ 
|
|
Omhoog |
|
 |