Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 41 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr jul 31, 2009 10:18 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za jun 07, 2008 10:31 am
Berichten: 39
Woonplaats: Puttershoek
Na een tijdje wat ervaring op te hebben gedaan met mijn kart wordt het nu toch eens tijd om me wat meer te verdiepen in het afstellen van de motor. Bij koudere temperaturen zijn mijn tijden namelijk beter dan bij warmere. De bougie en sproeier die er nu in zitten zijn nu nog standaard.
Ik ben al flink aan het zoeken geweest op het forum maar welke sproeier er gebruikt moet worden bij welke temepatuur is me nog niet echt duidelijk. Daarom het verzoek of iemand mijn lijstje kan aanvullen:

Temperatuur | Bougie Denso | Bougie NGK | Sproeier
5 | IW24 | BR9EG
10 | IW24 | BR9EG
15 | IW27 | BR10EG
20 | IW29 | BR10EG
25 | IW31 | BR11EG
30 | IW34 | BR11EG

Is het verder nog verstandig om de K27 gasnaald aan te schaffen of heeft deze geen meerwaarde?
Verder merk ik op Strijen dat hij vanuit een trage bocht best moeite heeft om opgang te komen, heeft het nut om de onderuit sproeier te veranderen? Ik weet ook niet wat er standaard in een max zit.

Alvast bedankt voor jullie reacties.

_________________
Intrepid Sirius, Rotax Max


Laatst bijgewerkt door ErikV op vr jul 31, 2009 6:16 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr jul 31, 2009 11:37 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za mei 16, 2009 4:28 pm
Berichten: 1635
Erik wanneer zit jij op Strijen?
Ik rij er elke week en kan je dan best helpen!
En als je onderin moeite heeft is het vrij normaal want dat hoort bij de Max. Ik raad wel aan om even een revisiesetje voor je brandstofpomp aan te schaffen want dat helpt vaak ook.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr jul 31, 2009 11:55 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma mei 21, 2007 9:11 am
Berichten: 985
Woonplaats: blerick
Wij gaan van het weekend weer aan de gang met het max-jet programma, ik heb hier tot nu toe goede ervaringen mee.
Ik zal wel wat dingen eens posten na het weekend.

_________________
http://www.hyves.nl/advertenties/998017 ... raaf/2ZJm/


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr jul 31, 2009 12:05 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za mei 16, 2009 4:28 pm
Berichten: 1635
Max-Jet programma?
Gewoon rijden!
Met je handen alles afstellen en gaan! :lol:


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr jul 31, 2009 1:27 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za jun 07, 2008 10:31 am
Berichten: 39
Woonplaats: Puttershoek
Waarschijnlijk ben ik volgend weekend weer op Strijen (8/9 aug). Ik laat nog wel even weten welke dag het wordt.

Maar op dit moment heb ik nog geen andere sproeiers e.d. dus die moet ik nog even aanschaffen. Hopelijk kan iemand mijn lijstje aanvullen, dan weet ik wat ik kan bestellen. :wink:

_________________
Intrepid Sirius, Rotax Max


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: vr jul 31, 2009 1:34 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za mei 16, 2009 4:28 pm
Berichten: 1635
Ik heb zelf een 165 topsproeier en ik dacht te weten welke onder maar dat durf ik niet te zeggen. Ik zal ff de carbu openschroeven binnekort.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za aug 01, 2009 11:44 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 06, 2004 8:35 pm
Berichten: 7480
Woonplaats: Wateringen - Den Haag
ErikV

5 | IW24 | BR9EG / 170
10 | IW24 | BR9EG / 168
15 | IW27 | BR10EG / 165 of 168
20 | IW29 | BR10EG / 165
25 | IW31 | BR11EG / 162
30 | IW34 | BR11EG / 158

_________________
Hell was Full..... That's why I came back !

CRG Dark Rider, 2011 - Rotax Max DD-2, 2011


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za aug 01, 2009 4:21 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za jun 07, 2008 10:31 am
Berichten: 39
Woonplaats: Puttershoek
Dank je Paulo :D

_________________
Intrepid Sirius, Rotax Max


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za aug 01, 2009 5:07 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za jul 18, 2009 12:14 pm
Berichten: 661
Is het dan beter om bij 23 graden met een 165 sproeier te rijden ?

_________________
Gillard Daytona (2010) - Iame X30 (2010)


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za aug 01, 2009 5:19 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za mei 16, 2009 4:28 pm
Berichten: 1635
Ik gebruik altijd een 165 sproeier op Strijen want die gebruik je toch nauwelijks.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za aug 01, 2009 6:03 pm 

Geregistreerd: wo feb 06, 2008 4:16 pm
Berichten: 115
Citaat:
Ik gebruik altijd een 165 sproeier op Strijen want die gebruik je toch nauwelijks.



@ Washandje,
Kerel je laat het overkomen alsof je een topmonteur bent,
maar als je totaal niet weet waarover je praat,
is het misschien verstandiger om te lezen (zie voorbeeld Paulo) en te leren
En vervolgens niet constant met eigenwijze en onzinnige antwoorden te komen.

Sorry dat ik ff offtopic ga. :wink:

Groet, Reinier


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za aug 01, 2009 6:08 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za mei 16, 2009 4:28 pm
Berichten: 1635
Als ik dit fijner vind laat me dan?
Jullie Hoeven! mijn advies niet te gebruiken. Kleinstain vraagt of het beter is. Ik weet niet beter dat een 165 topsproeier precies doet wat hij moet doen voor mij op Strijen.
Op Strijen kan je je beter focusen op onderuitsproeiers want Strijen is een hele kleine en smalle baan.
Wat is daar dan zo onzinnig en fout aan?


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za aug 01, 2009 7:50 pm 

Geregistreerd: do jun 26, 2008 3:45 pm
Berichten: 571
Erikv..
Je hoofdsproeier is belangrijk vooral in het midden en bovengebied...
het ligt er aan hoe je motor op bepaalde sproeier bezetting reageert!!!
standaard rij je met 168 sproeier k98 naald lipje op 2 van boven...
je heb 2 veschillende soorten vlotters (gewicht)
5,2 en 3,6...
sproeier bezetting (niet hoofdspoeier)heb je ook veschillende in
30,30 past vaak bij vlotter 3,6
60,60 past vaak bij vlotter 5,2
moet je gewoon eens proberen

des te warmen buitenlucht des te krappen je gaat in sproeier werk...
dus bij bijv 24 graden rij je met 158 of 160 sproeier
je moet het zo zien de carburateur heeft minder benzine nodig als het warm is..
Maar ga niet te schraal want dat gaat het niet goed!!!

naald:heb je de k27 en de k98
(wij als wedstrijd rijders) rijden altijd met K98
hoe kan je die afstellen wil je armer dus meer trekkracht zet dan je lipje 1 tikje omhoog..

Bougie:

tot 5 graden 24 bougie
tot 15 graden 27
tot 25 graden 29

ik hoop dat je hier wat aan hebt kerel
met deze uitleg


hier wat gegevens


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za aug 01, 2009 8:14 pm 

Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm
Berichten: 4140
Woonplaats: lieshout
ik zie niemand het hebben over de buis terwijl die nou juist zoveel invloed heeft op het hele gebied tot voluit


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: za aug 01, 2009 10:11 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za mei 16, 2009 4:28 pm
Berichten: 1635
Bedoel je de naald?


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 41 berichten ] 

Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David