Auteur |
Bericht |
vincenzo
|
Geplaatst: zo jun 21, 2009 8:05 pm |
|
Geregistreerd: di apr 08, 2008 5:21 pm Berichten: 869 Woonplaats: Almere-Buiten
|
ik heb een lekke band ik had hem opgepomt en hji bleef nog lang hard (weet niet hoeland maar ik denk ongeveer een dagje) maar ik vroeg me af wat ik er aan kon doen want ik hoor hem ook niet leeglopen ofzo. het gaat om een achterband.
alvast bedankt
_________________ Een ongeluk zit in een klein hoekje, het geluk zit in de rest
Birel 2014 met Rotax Max Senior
|
|
Omhoog |
|
 |
David
|
Geplaatst: zo jun 21, 2009 8:10 pm |
|
Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm Berichten: 9713 Woonplaats: Puttershoek
|
Als de lucht er een dag lang in blijft zitten zou ik er helemaal niks aan doen  Je rijdt toch geen hele dag. Mocht je er toch iets aan willen doen zijn er wel wat mogelijkheden: -Vervang het ventiel, of kijk of het misschien los zit en zet het vast. -Haal de band van de velgrand, maak de velgranden goed schoon en pomp de band weer op zodat ie terug op de rand schiet. -Vervang de band.
|
|
Omhoog |
|
 |
Basjuh
|
Geplaatst: zo jun 21, 2009 9:28 pm |
|
Geregistreerd: ma okt 16, 2006 12:48 pm Berichten: 6411 Woonplaats: Eys (Z-Limburg)
|
Als je niet weet waar hij lekt moet je anders even oppompen en wat water over de band heen schudden. Waar de belletjes uitkomen is ook het gat.
Maar als de lucht er een dag in blijft zitten is het zoals David al zei geen ramp
|
|
Omhoog |
|
 |
IncineratorX2
|
Geplaatst: ma jun 22, 2009 6:09 am |
|
Geregistreerd: vr sep 26, 2008 4:39 pm Berichten: 2289 Woonplaats: Goor
|
Misschien je schroefjes die iets lekken.. (heeft smrph ook last van) Maar een dagje hard no problemo idd, na het rijden laten veel mensen toch de druk er weer uit lopen..
_________________ Zanardi 2014 - Honda GX390 vanKart Tomahawk '03 - TM K9 ICC '03 Mari Delta '08 - Honda GX390 http://www.wazda.nl - Private Cloud Hosting (Iaas), Hosted services, Dienst verlening in ICT http://www.mnmclan.nl - Lan-Party's 4 the win!
|
|
Omhoog |
|
 |
Philipper
|
Geplaatst: ma jun 22, 2009 6:45 am |
|
Geregistreerd: zo jun 29, 2008 12:23 pm Berichten: 3158 Woonplaats: Hasselt
|
Inderdaad IncineratorX2 mijn banden staan ook altijd lek. Maar geen probleem pomp ze de dag als je gaat rijden op en controleer na iedere stint de bandenspanning.
_________________ Zanardi - Rotax Max Sr. 2011
|
|
Omhoog |
|
 |
vincenzo
|
Geplaatst: ma jun 22, 2009 7:24 am |
|
|
ok bedankt voor de info
|
|
Omhoog |
|
 |
markG
|
Geplaatst: ma jun 22, 2009 8:52 am |
|
Geregistreerd: do apr 14, 2005 12:50 pm Berichten: 108 Woonplaats: asten
|
|
Omhoog |
|
 |
vincenzo
|
Geplaatst: ma jun 22, 2009 6:47 pm |
|
|
ja maar kan ik dat dicht maken ofzo want stel het is een klein gaatje gaat het tog sneller leeg door druk ofzo?
|
|
Omhoog |
|
 |
IncineratorX2
|
Geplaatst: ma jun 22, 2009 7:27 pm |
|
Geregistreerd: vr sep 26, 2008 4:39 pm Berichten: 2289 Woonplaats: Goor
|
je ventiel moet je gwon vervangen.. pomp je band op, dump die in een emmer met water en kijk waar de belletjes vandaan komen. Meld je dan weer hier  helpen je weer verder  Langs de velg.. band ff in het midden drukken, kijken of je velg nog een beetje vlak is. lichtjes opschuren om corrossie te verwijderen, en ff invetten met niet zure vaseline oid. IN je ventiel, nieuwe binnenkant. (je kunt deze met een metalen stofkapje er zo uitdraaien). FF bij de betere banden boer een nieuw binnenkantje halen ~1 euro. Buiten je ventiel (door scheurtjes oid) even naar de beter banden boer en voor 2 eurie nieuw ventiel kopen. Oude eruit knippen, nieuwe via de binnenkant velg insteken. Je schroefjes om je band te fixeren, even een nieuwe rubbertje tussen je velg en bout. Last but not least : je band.. vervangen  tenzij hij niet zo hard leeg loopt. Vinc. als je band er een dag over doet voor dat ie leeg is.. zou ik mij er niet zo druk overmaken. dat uurtje dat je rijd per keer..
_________________ Zanardi 2014 - Honda GX390 vanKart Tomahawk '03 - TM K9 ICC '03 Mari Delta '08 - Honda GX390 http://www.wazda.nl - Private Cloud Hosting (Iaas), Hosted services, Dienst verlening in ICT http://www.mnmclan.nl - Lan-Party's 4 the win!
|
|
Omhoog |
|
 |
Basjuh
|
Geplaatst: ma jun 22, 2009 8:18 pm |
|
Geregistreerd: ma okt 16, 2006 12:48 pm Berichten: 6411 Woonplaats: Eys (Z-Limburg)
|
Het kan ook nooit kwaad om een reserve ventiel te kopen/bij je te hebben
|
|
Omhoog |
|
 |
Washandje
|
Geplaatst: ma jun 22, 2009 8:56 pm |
|
|
Je kan gerust rijden! Tijdens het rijden loopt de spanning in je band toch weer op! Als je binnenkomt meteen een beetje ontluchten en weer gaan!
|
|
Omhoog |
|
 |
vincenzo
|
Geplaatst: di jun 23, 2009 6:42 am |
|
|
ok thx
|
|
Omhoog |
|
 |
vincenzo
|
Geplaatst: do jul 02, 2009 3:39 pm |
|
|
hallo, ik bedacht me laast dat de man waarvan ik de banden kreeg zei dat het 0,6 bar moest zijn. maar als het leeg loopt verslijten ze veel sneller. ik heb bij de ventel en bijde zeikanten van de ban wat vater gedaan maar zag geen belletjes maar het water liep wel weg ik vertel vanavond wel of de band leeg is maar wat zou ik er aan kunnen doen?
|
|
Omhoog |
|
 |
DH-karting
|
Geplaatst: do jul 02, 2009 3:49 pm |
|
Geregistreerd: do aug 23, 2007 9:44 pm Berichten: 752 Woonplaats: Rijswijk
|
logisch dat het water weg loopt omdat het geen recht oppervlak is he. Dat de banden altijd op 0.6 moeten staan is ook onzin want dat hangt af van de baan/buiten temperatuur. Het dringt alleen nog niet echt tot je door dat het niks uitmaakt als ze na een dag leeg zijn. Dus ga gewoon rijden en let bandenspanning voor en na het rijden.
Ik denk dat het bij jou zo is dat de band niet mooi aansluit op de velg ( wat op de meeting ook met je andere band aan de hand was ) Kwestie van band eraf halen en de rand heel goed schoonmaken.
Succes.
|
 |
vincenzo
|
Geplaatst: do jul 02, 2009 3:54 pm |
|
|
ok thx