Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 64 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo maart 23, 2005 5:17 pm 

hahaha stelletje nederlanders :D

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo maart 23, 2005 5:26 pm 

ik denk dat we blij mogen zijn dat we ze gratis mogen testen! Hier mee 'verdien' je al een half setje dat je zelf (je eigen bandjes)niet verslijt. Overigens koop ik gewoon Bridgestoontjes! Mochten jullie er heel erg over te spreken zijn dan kan ik er alsnog wat kopen. Ik vindt het idee van Kartband iig wel erg goed. En het zal echt geen rommel zijn anders zou hij er niet mee aankomen! Succes all

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di apr 12, 2005 10:56 am 

Nog ff een kort verslagje van mijn bevindingen afgelopen zondag;

Het weer zat niet echt mee....
s'ochtends nog ff met m'n eigen banden (Bridgestone YHC) gereden.
Daarna ging het regenen en had testen niet veel zin.
(wel nog ff met m'n eigen regenbanden gereden voor wat oefening :P )

s'middags begon het op te drogen en tegen de tijd dat de baan echt droog stond m'n kartje klaar met een (al eerder gebruikt) setje RKM4's.

Mijn indruk van de banden is dat ze "rustiger" rijden dan de Bridgestones.
Als ze gaan glijden dan gebeurt dat gelijkmatig (niet opeens de grip kwijt en weer opeens grip pakkend...).
Het gevoel was dus positief.

Wat betreft rondetijden;
Bij mijn eerste run reed ik op de RKM4's een snellere rondetijd (22.88 ) waar ik met de (ook al vaker gebruikte) Bridgestones s'ochtend een 23.09 had gereden.
Opvallend was dat de reactie van de monteurs na afloop van de run met de snelle tijd concludeerden dat de temperatuur v/d banden iets te hoog werd.
hierop hebben ze de spanning veranderd.

Het vreemde is dat ik daarna deze tijd niet meer kon benaderen.
Daarbij moet gezegd worden dat bij de derde run de achterwielen wat dichter bij elkaar gezet zijn. Dit leverde een strakker sturende kart op met voor m'n gevoel meer grip achter, echter... geen echt snelle tijden meer...

Nou is het jammere dat mijn laptimer af en toe een beetje in de war was.... m'n snelste tijd die dag was ongeveer 10 seconden :shock: maar als dat zou kloppen dan ehhh... was het wel heel erg bijzonder supervet snel... ofzo ... :wink:

Dus wat heb ik geleerd zondag?:
Dat het gevoel positief was en dat ik er een snelle ronde me kan rijden en dat ik voor een echt compleet beeld van slijtage en resultaten (rondetijden) op lange termijn een setje zou moeten kopen en nog veel meer moet rijden...

Voor de compleetheid;
merk kart: Goldkart
blok: TM-K8 (ICC geschakeld)
gewicht rijder: +/- 90 kg
niveau rijder: amateur
weersomstandigheden: had geen weerstation bij me maar het was tussen de 8 en 12 graden (stijgend) (aldus ergens op internet gevonden; website: inendels.nl/weer/temp.php
(met www. ervoor natuurlijk)
en voor de tests met de Heidenau's had het net geregend. Naarmate de tijd verstreek werd het zonniger en ook het asfalt warmer)
De test waren om +/- 17:30 / 18:00 uur afgelopen.

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di apr 12, 2005 2:55 pm 

Robbi,

Bedankt voor dit verslag, al met al kunnen we concluderen dat je met de
RMK's goed gereden hebt maar toch net te weinig om een goed oordeel te
geven. edoch.... jou gevoel was goed inzake deze banden.

Wat ik even niet begrijp is dat je tijden omlaag gingen op het moment dat
de spanning veranderde.....??? waarom dan niet weer terug naar de druk
die er vanaf het begin in zat ?????

Ik zal trachten om alle bevindingen bij elkaar te zetten zodat we een overzicht krijgen..
Hoop uiteraard ook dat Kartband Online dat ook doet. het is immers hun
product.

Thanks.

CRG Dark Rider, 2011 - Rotax Max DD-2, 2011

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di apr 12, 2005 3:11 pm 
Paulo27 schreef:
Wat ik even niet begrijp is dat je tijden omlaag gingen op het moment dat
de spanning veranderde.....??? waarom dan niet weer terug naar de druk
die er vanaf het begin in zat ?????

Als je tijden omlaag gaan, dan gaat het zeg maar van een 59.5 naar een 58.9 (dan gaan je tijden omlaag, het klinkt raar... maar tochi s het zo :wink: )

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di apr 12, 2005 3:59 pm 

Ok , Ok ... ik bedoel uiteraard omlaag qua prestatie.....
Lees verslag van Robbi.

Voor jou dan.... Als de tijden omhoog gaan dan ......

Thx

CRG Dark Rider, 2011 - Rotax Max DD-2, 2011

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di apr 12, 2005 4:15 pm 
pardon, mijn fout... ik heb het nu wel gelezen :P Ik denk dat is om de banden te sparen (tenminste, zie geen reden in waarom ze het anders zouden veranderen ;) )

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di apr 12, 2005 5:27 pm 

Hee Robbifumi, leuk verslag :D
Ik ben van plan 1 mei te gaan testen in Venray. Ben reuze benieuwd, aangezien de Maxxis bandjes van mijn viertakt toch wat minder goed zijn dan ik in herinnering had.

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di apr 12, 2005 5:28 pm 

ik denk om verbrande van de banden te voorkomen

Citaat:
concludeerden dat de temperatuur v/d banden iets te hoog werd.
hierop hebben ze de spanning veranderd.

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di apr 12, 2005 6:20 pm 

Citaat:
Ik zal trachten om alle bevindingen bij elkaar te zetten zodat we een overzicht krijgen..
Hoop uiteraard ook dat Kartband Online dat ook doet. het is immers hun
product.

Om te voorkomen dat we onze beloften aan onze klant, niet waar zouden kunnen maken en mogelijk een product in markt zouden zetten dat niet beter zou zijn dan de concurrentie, heeft Kartband Online er bewust voor gekozen de HEIDENAU karting banden zelf uitvoerig te testen, te laten testen en vergelijken door ervaren rijders.

Wij hebben er heel bewust voor gekozen de banden te laten testen door de wedstrijdrijders Maikel van Grunsven en Gerrit Boonstra.

Waarom laten testen door ervaren wedstrijdrijders?

Om misverstanden en onverklaarbare verschillen te voorkomen en gegarandeerd een objectief en zuiver beeld te krijgen.

Zowel Maikel als Gerrit kunnen langdurig constante rondetijden rijden o.a. doordat ze top materiaal hebben, zelf in goede conditie zijn en heel veel ervaring hebben. Beiden zijn in staat snel en goed te beoordelen of hun kart juist is afgesteld, of de bandenspanning juist is, of de achteras breder of smaller moet etc. etc.

Omdat wij perse betrouwbare gegevens van onze producten wilde hebben was dat een absolute noodzaak.

Uiteraard houden wij de bevindingen van de testrijders bij. Maar het is voor ons moeilijk te beoordelen welke kwaliteiten iedere rijder heeft, of deze normaalgesproken constante tijden kan rijden, wat de technische staat van de kart en motor is, welke motor temperatuur / motorvermogen er aanwezig was etc. etc. Er zijn zoveel zaken die de prestaties beïnvloeden dat wij daar natuurlijk nooit een éénduidig helder beeld uit kunnen krijgen.

Uiteraard is de algemene indruk voor ons heel erg belangrijk. In Vledderveen hebben we eigenlijk alleen maar positieve reacties gehad.

Ook "Robbifumi" had die dag zijn snelste tijd gereden op de Heidenau RKM4 banden. Deze banden hebben wij op 8 januari jl. al gebruikt om in Venray mee te testen. Deze gebruikte banden hebben dus al een maand of drie zo in het schap gelegen (niet ingepakt in vershoudfolie of iets dergelijks). Omdat zijn Laptimer niet helemaal goed functioneerde is het voor mij moeilijk beoordelen of de gemeten tijden wel de juiste zijn maar ik bestrijdt het absoluut niet.

De hulp bij de afstelling en het opvoeren en aflaten van de bandendruk gaat vrij snel en eigenlijk moet je voor de optimale afstelling etc. steeds maar een paar ronden rijden en steeds weer een klein beetje aanpassen en dan maar weer vergelijken enzovoorts. Iets teveel lucht in de banden bijv. 1/10 bar heeft weldegelijk invloed op de tijden. Dus het iets slechter worden van de rondetijden van "Robbifumi" kan heel veel oorzaken hebben, bijv. dat er iets te weinig druk in de banden zit maar het kan ook zijn dat hij zelf gewoon wat (bijna onmerkbaar) minder hard gereden heeft, Let wel het gaat om 10e van seconden.

Dus ik hoop dat je begrijpt dat wij heel erg veel hebben aan de bevindingen van onze "testers" maar ook van onze sterk groeiende klantenkring. Iedere opmerking of vraag wordt door ons echt serieus behandeld.

Het gaat erom hoe iemand iets ervaart en dat is natuurlijk geen wetenschap. Maar dat is voor iedereen verschillend maar wel zijn of haar waarheid.

Het bijhouden van lijsten met data heeft voor ons geen enkele zin. Er zijn naast de banden nog veel meer factoren van grote invloed die de rondetijden etc beïnvloeden. Veel data verzamelen van heel veel veschillende rijders kost erg veel tijd en geeft mij maar ook jullie nooit een objectief beeld.

Mijn advies, gewoon zelf een setje kopen en ermee gaan rijden. Iedere dag dat je niet op de Heidenau banden rijdt is zonde van het geld. Je geeft teveel geld uit voor vaak mindere kwaliteit.

http://WWW.KARTBAND.NL

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di apr 12, 2005 6:46 pm 

Oke Robert,
Je was me net voor met je reactie..

Zoals ik al aangegeven heb zijn het mijn bevindingen.

Ik begin af en toe aardig constante tijden te rijden maar zoals aangegeven werkte mijn laptimer inderdaad niet vlekkeloos.
Dat is in dit geval erg jammer omdat de betrouwbaarheid van de meetgegevens daardoor onzeker zijn.
De rondetijden die ik na mijn snelle rondje heb meegenomen in de vergelijking zijn de rondetijden die niet opeens veel afwijkten van de rondetijden die ik zou moeten hebben gereden. (ik voel ondertussen wel of ik een goed- of een slecht rondje heb gereden en daaruit heb je een indicatie hoe snel het rondje ongeveer gereden zou moeten zijn)(met een kleine marge natuurlijk)

Het blijven rijden met een te hoge temperatuur heeft natuurlijk het risico dat je banden overmatig gaan slijten.
Wat het geval zou kunnen zijn geweest dat ik in het oplopen van de temperatuur tijdens het rijden mijn snelst ronje heb gezet op het moment dat de temp idiaal was (zo'n 70 graden in dit geval) als de temp ondertussen nog steeds stijgende was zou het betekenen dat na dat ene rondje te hoog werd. met de gestelde diagnose tot gevolg.
Doorrijden met deze spanning was dus niet verstandig geweest.

Moeilijkheid hierbij was dat de buitentemp. ondertussen aardig opliep.... dus veranderende omstandigheden....en dat maakt het allemaal weer lastiger om een goed beeld te krijgen (voor mijn in ieder geval..)

Kort gevat is de conclusie van Paulo wel passend.
om echt een goed beeld te krijgen moet je simpelweg meer testen het liefst met als je in staat bent constante tijden te rijden, zoals Robert aangeeft.
Op dit moment zijn er nog wel wat vraagtekens, maar mijn eerste indruk was goed wat betreft het gevoel dat de banden gaven (zie verslag hierboven..)
Wat betreft tijden moet ik helaas een duidelijk beeld schuldig blijven..

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di apr 12, 2005 6:54 pm 

ook ik ga binnenkort enig test werk verrichten met de achterbanden :D
ik moet alleen nog eens een extra set velgen zien te vinden zo dat ik met gelijkwaardig materiaal kan testen
maar dat komt allemaal nog wel
voorlopig eerst maar weer een inkomen :D:D:D

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di apr 12, 2005 6:59 pm 

Setje voorvelgjes heb ik nog wel liggen.

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di apr 12, 2005 7:07 pm 

voor 125 cc ? dus met drie gaten ???
dan heb ik zeker interesse :D:D:D

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di apr 12, 2005 7:17 pm 

Ja voor een 125 cc, 3 gaatjes dus.

Offline Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 64 berichten ] 

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende