Auteur |
Bericht |
Paul
|
Geplaatst: di dec 30, 2008 1:01 pm |
|
Geregistreerd: ma mei 21, 2007 9:11 am Berichten: 985 Woonplaats: blerick
|
Heb gisteren contact gehad met de beste man en ehet enige wat hij me kon vertellen was dat hij zijn motor had weggebracht naar Mario Siegers.
Daar wist hij niet precies wat ze gedaan hadden alleen had hij toen nog last van dat hij in het midden gebied inhield toen hebben ze het vaccuumgat in het membraamhuis opgebord tot 4mm en toen was het over.
Wat is eigenlijk het voordeel hiervan?
|
|
Omhoog |
|
 |
md motortuning
|
Geplaatst: di jan 06, 2009 10:52 pm |
|
Geregistreerd: ma dec 29, 2008 5:46 pm Berichten: 15 Woonplaats: nistelrode
|
ik lees nu net pas het topic en ik weet niet of je het probleem al hebt opgelost.
maar als de motor twee maal bij de uitlaat flink vastloopt is dat meestal een combinatie van twee dingen. 1e zuigerspeling te klein. 2e motortemp te hoog.
ik heb het zelf ook eens meegemaakt en die motor liep ook twee maal kei vast aan de uitlaatzijde en dat was mijn eigen fout (was gewoon eigenwijs) en bij mij was gewoon de zuigerspeling te klein.
in het begin loopt hij hartstikke lekker geen vuiltje aan de lucht, maar zogauw je wat harder gaat rijden.... piep kei vast.
ik zou die dingen eens goed nakijken en met de carburateur gewoon te rijk beginnen.
succes
|
|
Omhoog |
|
 |
bas
|
Geplaatst: di jan 06, 2009 11:42 pm |
|
Geregistreerd: do apr 12, 2007 8:05 pm Berichten: 1624 Woonplaats: cuijk
|
de zuigerspeling was standaard 1 tiende!! het probleem zit in de verwerking van de brandstof maar we weten nog steeds niet waar t m in zit
_________________ www.kart-parts.nl DE KARTSHOP VOOR DE HOBBY RIJDER
|
|
Omhoog |
|
 |
Henri
|
Geplaatst: wo jan 07, 2009 7:11 am |
|
Geregistreerd: di jan 17, 2006 4:31 am Berichten: 431 Woonplaats: Ter Apel
|
Heb je misschien ook een paar foto's van de zuiger ? Ik kan vaak wel aan het zuigerbeeld zien waar het probleem is.
Als je een te kleine speling van de zuiger hebt dan heb je vaak op 4 punten waar de zuiger op vastloopt. Als je alleen aan de bovenkant van de zuiger aan de uitlaatpoort kant Detonatie hebt of een heel vreemd zuigerbeeld, dan ga er maar van uit dat je hoofdsproeier te klein is. Of je hebt een brandstof toevoer probleem.
|
|
Omhoog |
|
 |
Paul
|
Geplaatst: wo jan 07, 2009 10:45 am |
|
Geregistreerd: ma mei 21, 2007 9:11 am Berichten: 985 Woonplaats: blerick
|
Heb dus even wat foto's gemaakt 1e is van de inlaatkant andere zijn van de uitlaatkant. Citaat: in het begin loopt hij hartstikke lekker geen vuiltje aan de lucht, maar zogauw je wat harder gaat rijden.... piep kei vast. Dit heb ik inderdaad gehad de laatste keer, op eindhoven op het bochtige stuk(het huurkart gedeelte) super trekken en voor de pitstraat door lekker doorlopen bocht door einde rechtestuk bij het rempunt boem vast. Wat bedoelen jullie met de zuigerspelling?   
|
|
Omhoog |
|
 |
marlon_ruchtie
|
Geplaatst: wo jan 07, 2009 11:51 am |
|
Geregistreerd: di aug 14, 2007 6:11 pm Berichten: 1317 Woonplaats: Ede
|
Heb je 1 uitlaat poort of is hij door een spijltje opgesplitst in 2? Als het spijltje ooit gerepareerd is zou je spanning in het materiaal kunnen krijgen waardoor hij vastloopt aan de uitlaat kant. Als dit niet het geval is dan zou ik denken aan de mengsel samenstelling.
_________________ Mac Minarelli 612 - Maxter ICC
|
|
Omhoog |
|
 |
bas
|
Geplaatst: wo jan 07, 2009 4:41 pm |
|
Geregistreerd: do apr 12, 2007 8:05 pm Berichten: 1624 Woonplaats: cuijk
|
even dit.... ik ben niet nieuw in het 2-takt gebeuren[ik hoon bijna dagelijks cilinders en ja ik weet ook hoe groot de zuigerspeling moet zijn ik gaf aan dat het in de brandstof toevoer zit de combinatie cilinder carb. wil niet met elkaar!!!!!! op de andere carb loopt hij wel goed!!!! aub alleen reageren als je ervaring hebt met de combinatie x 30/l7 ibea!!
_________________ www.kart-parts.nl DE KARTSHOP VOOR DE HOBBY RIJDER
|
|
Omhoog |
|
 |
David
|
Geplaatst: wo jan 07, 2009 6:20 pm |
|
Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm Berichten: 9713 Woonplaats: Puttershoek
|
Zal ik het topic maar sluiten dan, aangezien niemand aan de eisen kan voldoen?
|
|
Omhoog |
|
 |
joris
|
Geplaatst: wo jan 07, 2009 6:45 pm |
|
Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm Berichten: 4140 Woonplaats: lieshout
|
ik ben anders wel benieuwd wat henri en md over deze zuiger te zeggen hebben
|
|
Omhoog |
|
 |
Paul
|
Geplaatst: wo jan 07, 2009 7:03 pm |
|
Geregistreerd: ma mei 21, 2007 9:11 am Berichten: 985 Woonplaats: blerick
|
David niet doen!!!!!!!!! Het is een veel te interessant topic zeker gezien de moeilijkheidsgraad. Ik kan hem ook gewoon naar Siegers brengen die heeft het bij die man gedaan waar dat ik contact mee heb gehad,maar ik gun Bas de eer om het goed te krijgen hij heeft er al veel tijd in gestoken, we hebben nu gewoon gezegd eerst wat uren met de zuiger rijden en dan gaan we weer aan de gang. Eind van de maand ga ik wel bij ons in de buurt naar iemand toe met een testbank en gaan we eens wat testen doen. Dus blijf posten en ik ben ook benieuwd naar Henri en MD hun visie @Bas maak je niet al te druk ik weet dat jij het voor elkaar krijgt.
|
|
Omhoog |
|
 |
md motortuning
|
Geplaatst: wo jan 07, 2009 8:08 pm |
|
Geregistreerd: ma dec 29, 2008 5:46 pm Berichten: 15 Woonplaats: nistelrode
|
ik heb naar de foto's gekeken, maar het zuigerbeeld is nog niet duidelijk. sporen van detonatie zie ik ook niet, maar ik geloof ook niet dat dat het probleem is. wat ik wel zie is dat de zuiger aan de uitlaat, inlaat en aan de zijkant flink geklemt heeft en ik zou zeggen TOCH een te krappe zuigerspeling en dit miss dan in combinatie met te wienig brandstof met wat voor reden dan ook. succes en ik ben benieuwd wat de oplossing zal zijn. mazzel 
|
|
Omhoog |
|
 |
Henri
|
Geplaatst: wo jan 07, 2009 9:30 pm |
|
Geregistreerd: di jan 17, 2006 4:31 am Berichten: 431 Woonplaats: Ter Apel
|
Ik ben het met MD motortuning eens. De zuiger heeft rond om geklemd. Dan zou je zeggen te krap in de cilinder.
Watvoor cilinder is het ? Een cilinder met chroom of nikasil ? Of met een gietijzeren bus ?
Nikasil of chroom kan ook loslaten, en dan krijg je ook zulke ongelukjes. Ik heb dit wel eens met nieuw gesealde cilinders gehad.
Misschien even een domme vraag maar ben je niet toevallig vergeten olie bij de benzine te doen ? Dat kan ook nog.
|
|
Omhoog |
|
 |
Paul
|
Geplaatst: wo jan 07, 2009 9:37 pm |
|
Geregistreerd: ma mei 21, 2007 9:11 am Berichten: 985 Woonplaats: blerick
|
Ik rij op aardgas Nee even zonder gein eerder heb ik al gepost met wat voor een smering ik heb gereden 1:22 op het circuit gemengd dus ook niet oud.
|
|
Omhoog |
|
 |
bas
|
Geplaatst: wo jan 07, 2009 9:59 pm |
|
Geregistreerd: do apr 12, 2007 8:05 pm Berichten: 1624 Woonplaats: cuijk
|
nogmaals!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! 1 tiende speling tussen de zuiger en de cilinder!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! lees eerst even voor je post!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! zie boven!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
_________________ www.kart-parts.nl DE KARTSHOP VOOR DE HOBBY RIJDER
|
|
Omhoog |
|
 |
joris
|
Geplaatst: wo jan 07, 2009 10:22 pm |
|
Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm Berichten: 4140 Woonplaats: lieshout
|
he bas je toch niet dubbel posten he
toen ik nog 100cc reed heb ik ooit eens een hagel nieuw motortje rondom vast gehad en daar zat de orginele zuiger in de volgende zuiger hebben we toch maar een paar honderste meer gegeven en toen heb ik er nooit problemen meer mee gehad
ik wil maar zeggen wat ze bij de fabriek op geven is niet altijd heilig maar het gene wat bij jou heel blijft en goed blijft lopen zodat je zonder zorgen kunt karten wel
|
|
Omhoog |
|
 |