Auteur |
Bericht |
max2
|
Geplaatst: wo jul 23, 2008 9:27 pm |
|
|
Ik heb mijn motor laten reviseren bij revisiecenter en sindsdien heb ik op 2,5 rijuren tijd al twee setten plastieken tandwielen gestoken,deze vlogen steeds weer stuk.Motor is al twee keer terug volledig opengemaakt maar niets abnormaal aan te zien,juist de zijdelingse speling van de krukas wat minder gezet.(motor heeft nieuwe lagers zuiger etc gehad)
Ik hoop dat het nu in orde is.Nu heeft hij mij gezegd indien de tandwielen nog eens stuk zouden vliegen ik het tandwiel van de balansas er af mag laten,dat dat geen kwaad kan en dat er nog recreatieve rijders zijn die dat doen.
Het zou naar het schijnt ook niet meer trillingen geven.Kunnen jullie mij iets meer informatie daar omtrent geven.
|
|
Omhoog |
|
 |
jeroenslb
|
Geplaatst: wo jul 23, 2008 9:56 pm |
|
Geregistreerd: do jul 03, 2008 6:50 am Berichten: 180 Woonplaats: Duiven
|
lijkt me heeel stug...
Als ik zie hoeveel gewicht er excentrisch zit.
Maar hoezo vlogen ze stuk dan?? Kunnen toch geen kant op?
Niet verkeerd gemonteerd geweest?? (Bedenk me ook ma even wat...)
_________________ VRK-Rotax 125 FRmax
Never drive faster than your guardian angle can fly... 
|
|
Omhoog |
|
 |
max2
|
Geplaatst: do jul 24, 2008 11:22 am |
|
|
Ik had +- 35 uren zonder enig probleem gereden en dacht hem te laten reviseren.Vanaf na de revisie vlogen de twee grote witte plastieken tandwielen ineens volledig stuk(in 1 keer een slag tijdens het rijden,en onmiddelijk gestopt.
Volgens de man die de revisie gedaan heeft rijden er nog rijders zonder de tandwielen en zetten dan een apparte waterpomp.Ik vind het ook nogal
raar maar iemand ervaring er mee,of zijn er hier nog rijders die dat doen?
|
|
Omhoog |
|
 |
the duke
|
Geplaatst: do jul 24, 2008 8:18 pm |
|
Geregistreerd: za mei 20, 2006 7:52 pm Berichten: 578 Woonplaats: THORN
|
Max,
Als je ontluchtingsslangetje van je carter in het zelfde potje komt als van je radiator zit hier het probleem. De tandwielen zuigen als het ware de vochtige lucht op. Dit smeert dan niet meer voldoende door de ontstane verhoogde wrijving gaan de tandwielen kapot. Wij kende dit probleem ook na aanpassing hebben we geen problemen meer gehad.
|
|
Omhoog |
|
 |
Swiss 100cc iame Racer
|
Geplaatst: do jul 24, 2008 10:06 pm |
|
Geregistreerd: ma aug 13, 2007 10:59 pm Berichten: 481 Woonplaats: geesbrug
|
vandaag waren wij op pottendijk daar was een man die had een gloednieuw rotaxblok gekocht waar al twee keer de tandwielen waren kapot gelopen hij probeert het op garantie te gooien maar de oorzaak is nog onbekent hij zelf vermoet onbalans in de krukas ik wou maar even zeggen dat het bij nieuw ook kan de persoon is een wetstrijt rijder
swiss
_________________ ---Rotax Max Senior 125cc Mach-1 2003--- Rijd nooit harder dan je bescherm engel vliegen kan 
|
|
Omhoog |
|
 |
tinus kremer
|
Geplaatst: vr jul 25, 2008 9:40 am |
|
Geregistreerd: ma okt 16, 2006 9:39 am Berichten: 701 Woonplaats: lutten
|
even iets anders
ik heb op mijn carterontluchting geen slangetje zitten.
maakt dat wat uit?
|
|
Omhoog |
|
 |
joris
|
Geplaatst: vr jul 25, 2008 5:11 pm |
|
Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm Berichten: 4140 Woonplaats: lieshout
|
een twee takt hoort volgens mij geen ontluchting op het carter te hebben wel op de tandwielkast
|
|
Omhoog |
|
 |
Swiss 100cc iame Racer
|
Geplaatst: vr jul 25, 2008 9:41 pm |
|
Geregistreerd: ma aug 13, 2007 10:59 pm Berichten: 481 Woonplaats: geesbrug
|
het carter zit een koper/goed haaks omgezet bochtje op en dat is voor de branstofpomp en de andere is het olievuldopje daar zit als het goed is een gaatje in voor dampen enz..
_________________ ---Rotax Max Senior 125cc Mach-1 2003--- Rijd nooit harder dan je bescherm engel vliegen kan 
|
|
Omhoog |
|
 |