Ga naar pagina 1, 2  Volgende




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 23 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo jul 02, 2008 8:40 pm 

Geregistreerd: ma jun 30, 2008 4:29 pm
Berichten: 21
Hallo

Ik heb een rotax 100cc die aangetrokken moet worden. Starten doet ie heel vlot maar van de moment dat je hem op de grond zet (om te vertrekken) valt hij stil. Ook aanlopen lukt niet.

Er zit een tandwiel van 80 op en een Ibia met 2 regelaars. Iemand enig idee?


Groetjes


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo jul 02, 2008 8:49 pm 

Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm
Berichten: 4140
Woonplaats: lieshout
ik dnek dat jij geen koppeling hebt of wel ??


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo jul 02, 2008 8:54 pm 

Geregistreerd: ma jun 30, 2008 4:29 pm
Berichten: 21
Nope

Stil = stil :?


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo jul 02, 2008 9:15 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma aug 13, 2007 10:59 pm
Berichten: 481
Woonplaats: geesbrug
euhm , onderuitsproeier krijgt te weinig brandstof ;) loopt ie wel stationair op de bok ?

_________________
---Rotax Max Senior 125cc Mach-1 2003---

Rijd nooit harder dan je bescherm engel vliegen kan ;)


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo jul 02, 2008 9:18 pm 

Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm
Berichten: 4140
Woonplaats: lieshout
dan zul je hem toch echt moet aan duwen als je geen koppeling hebt kan die namelijk niet stil staan op de grond

beetje op tillen achter en dan duwen en dan de achter wielen op de grond duwen dan moet hij starten (mischien beetje choken)


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo jul 02, 2008 9:21 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma aug 13, 2007 10:59 pm
Berichten: 481
Woonplaats: geesbrug
@joris k wil niet bot tegen je zijn maar het gaat om het brandstof probleem en geen koppeling antwoorden haha :P srry :( Maar Joris ibea moet ie al de hand voor houden, maar kan beter eerst ff beetje goed laten lopen op de bok denk ik ? tog ? :D

_________________
---Rotax Max Senior 125cc Mach-1 2003---

Rijd nooit harder dan je bescherm engel vliegen kan ;)


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo jul 02, 2008 10:12 pm 

Geregistreerd: ma jun 30, 2008 4:29 pm
Berichten: 21
Op de pitkar valt ie gewoon stil als ik geen gas geef (normaal toch?)

moet ik iets aan de afstelling van de carbu veranderen dan? Er zijn twee regelmoeren op.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo jul 02, 2008 10:16 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma aug 13, 2007 10:59 pm
Berichten: 481
Woonplaats: geesbrug
hoog en laag


laag betekend wanneer hij moet onderuit moet trekken (kracht)

hoog betekend ( op top toeren )

en je hebt stationair als goed is ;)

als je geen gas geeft en hij loopt op de bok is het stationair ja ;)

als hij in houd op de bok dan dan draai je eerst aan 1 van de 2 en als hij niet meer inhoud dan gaat het al stukke beter ;)

ken je de term 4 takten ?

_________________
---Rotax Max Senior 125cc Mach-1 2003---

Rijd nooit harder dan je bescherm engel vliegen kan ;)


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do jul 03, 2008 9:38 am 

Geregistreerd: ma jun 30, 2008 4:29 pm
Berichten: 21
Ik ben mechanieker van auto's dus een 4 takt process ken ik :wink:
Of bedoel je dat een 2 takt kan gaan '4 takten'? :?

Ik snap eigenlijk de basis van die kart niet. Jullie praten van hem te laten lopen op een bok maar zonder koppeling valt hij toch zowieso stil als je geen gas geeft?


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do jul 03, 2008 10:06 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di okt 16, 2007 5:12 pm
Berichten: 202
Woonplaats: Rekem
Maar als hij op de bok staat, kan hij gewoon vrij lopen.
maw, er is geen wrijving dus zal de motor niet afslaan.

Of vergis ik me?


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do jul 03, 2008 10:21 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do apr 12, 2007 8:05 pm
Berichten: 1624
Woonplaats: cuijk
klopt,
ik denk dat ook hier de carb.een nagekeken moet worden.
een reviciesetje en klaar is het weer.

_________________
www.kart-parts.nl DE KARTSHOP VOOR DE HOBBY RIJDER


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do jul 03, 2008 10:36 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: di okt 16, 2007 5:12 pm
Berichten: 202
Woonplaats: Rekem
Citaat:
ik denk dat ook hier de carb.een nagekeken moet worden.
een reviciesetje en klaar is het weer.


Yeps dat denk ik ook, en daarna de carb eens netjes afstellen kan wonderen doen...


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do jul 03, 2008 11:06 am 

Geregistreerd: ma feb 06, 2006 5:26 pm
Berichten: 1098
Woonplaats: Kartland
Even opmerken: Zo'n type motor met Ibea of vergelijkbare carbu heeft geen stationair sproeier of regelvijs, dus geen gas = stilvallen. Draait ie op de bok wel stationair dan heb je een probleem. Ofwel staat je gasklep al iets open als je gaspedaal op geen gas staat en dat kan je aardig verrassen als je net voor de bocht of voor een andere reden het gas lost. Wat ook kan is dat je ergens valse lucht aanzuigt en dan heb je veel kans dat het blok zal vastlopen wegens te arm mengsel.

Als hij op de bok wel loopt moet je hem ook op de baan in gang krijgen. Gewoon de achterkant van de kart opheffen en wat snelheid maken. Dan de achterkant tegen de grond duwen en als je wielen niet doorslippen moet je motor aanlopen. Dan nog even lopen tot je hoort dat de motor begint te "pruttelen". Dan spring je in de kart en begin je gas te geven.
Lijkt eenvoudig maar vereist wat handigheid. Als je motor op de bok gelopen heeft zal je tijdens het aanlopen op de grond niet of amper moeten choken.
Als je motor er eentje met roterende valve is zal je wat langer moeten aanlopen dan met eentje die klapetten heeft. Een roterende valve type herken je normaal gezien aan het feit dat de carbu op zijkant van de motor zit, hij staat dus niet recht tegenover de uitlaatuitgang.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do jul 03, 2008 11:32 am 

Geregistreerd: ma jun 30, 2008 4:29 pm
Berichten: 21
Ik heb net de twee regelvijzen van mijn ibea dichtgezet. De eerste heb ik een toer opengezet, de tweede anderhalve.
Als ik hem start op het pitskarretje blijft hij nu lopen maar redelijk stotterig. Heel mijn kart schud :wink:

Staan mijn regelvijzen zo goed?


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do jul 03, 2008 11:45 am 

Geregistreerd: ma feb 06, 2006 5:26 pm
Berichten: 1098
Woonplaats: Kartland
Sonny, Zet de lage toeren en hoge toeren gewoon op 1.20. Lage is het dichtste bij de motor. Probeer je motor niet op een té laag toerental te laten draaien want dat is niet zo goed voor alle onderdelen door het gestotter.

Je moet gewoon met het gas spelen om zo al het overtollig brandmengsel af te voeren want anders slaat je bougie vet en kan je al direkt een andere steken.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 23 berichten ] 

Ga naar pagina 1, 2  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David