Auteur |
Bericht |
*Sven*
|
Geplaatst: di jul 01, 2008 2:30 pm |
|
Geregistreerd: do feb 07, 2008 9:35 pm Berichten: 234 Woonplaats: Rijswijk
|
Ik denk niet dat het door de benzine toevoer kan komen
( ik kan het ook fout hebben hoor  ).
Maar dan zou hij toch moeten verzuipen?
Volgensmij is het ( wat ik al eerder zei en marlon_ruchtie )
je gaskabel die ergens blijft hangen of te strak zit.
Als je daarnaar hebt gekeken en het probleem zich nog voordoet zou ik toch echt kijken naar de afstelling.
Suc6 
|
|
Omhoog |
|
 |
Danny Manoah
|
Geplaatst: di jul 01, 2008 2:33 pm |
|
Geregistreerd: do jun 19, 2008 9:21 pm Berichten: 28 Woonplaats: 's-Gravenzande
|
Heel erg bedankt voor de reacties zover!
Ik weet dat het niet aan de gaskabel ligt want ik zie dat de gasschuif continu dicht is. Er zit nog geen luchtfilter op, vandaar dat ik dit goed kan zien...
|
|
Omhoog |
|
 |
*Sven*
|
Geplaatst: di jul 01, 2008 2:33 pm |
|
Geregistreerd: do feb 07, 2008 9:35 pm Berichten: 234 Woonplaats: Rijswijk
|
Oops Marlon_ruchtie was me net voor 
|
|
Omhoog |
|
 |
marlon_ruchtie
|
Geplaatst: di jul 01, 2008 2:39 pm |
|
Geregistreerd: di aug 14, 2007 6:11 pm Berichten: 1317 Woonplaats: Ede
|
Ik heb net nog wat bijgevoegd in mijn eerdere post, klopt dat wat ik denk te zien of zit ik er helemaal naast?
_________________ Mac Minarelli 612 - Maxter ICC
|
|
Omhoog |
|
 |
marlon_ruchtie
|
Geplaatst: di jul 01, 2008 2:41 pm |
|
Geregistreerd: di aug 14, 2007 6:11 pm Berichten: 1317 Woonplaats: Ede
|
Excuses, had een foto'tje gemist, het is toch een "grote" pomp
Dus dit zou dan betekenen dat de bovenste twee slangen naar de inlaat van je carburateur gaan. Het slangetje "achterop" je pomp wat naar de inlaat van je blok gaat zit in ieder geval goed. En onderaan zit dan de slang waarin de benzine aangezogen word?
_________________ Mac Minarelli 612 - Maxter ICC
|
|
Omhoog |
|
 |
Danny Manoah
|
Geplaatst: di jul 01, 2008 2:58 pm |
|
Geregistreerd: do jun 19, 2008 9:21 pm Berichten: 28 Woonplaats: 's-Gravenzande
|
De onderste slang komt idd vanaf de tank.
De zwarte slang gaat op de carburateur en de doorzichtige slang naast de zwarte slang gaat terug naar de benzine tank.
|
|
Omhoog |
|
 |
Swiss 100cc iame Racer
|
Geplaatst: di jul 01, 2008 3:27 pm |
|
Geregistreerd: ma aug 13, 2007 10:59 pm Berichten: 481 Woonplaats: geesbrug
|
benzine pijl telaag in carburateur ( was de carburateur droog toen je hem kocht ? )
opties:
gas kabel
pomp
verstopte sproeiers
te weinig druk door pomp
of geen choke gebuiken.
m.v.g Swiss
_________________ ---Rotax Max Senior 125cc Mach-1 2003--- Rijd nooit harder dan je bescherm engel vliegen kan 
|
|
Omhoog |
|
 |
Dick
|
Geplaatst: di jul 01, 2008 3:39 pm |
|
Geregistreerd: ma jul 31, 2006 7:19 pm Berichten: 263
|
Even een ander vraagje. Ik heb de fotos bekeken en zie maar 1 rempomp.
Hoe werken de voorremmen?
|
|
Omhoog |
|
 |
marlon_ruchtie
|
Geplaatst: di jul 01, 2008 3:57 pm |
|
Geregistreerd: di aug 14, 2007 6:11 pm Berichten: 1317 Woonplaats: Ede
|
Dus de doorzichtige slang, op de benzinepomp, laat je rechtstreeks teruglopen naar je tank?
Als dat zo is dan zit er iets niet goed, je moet die óók op je carburateur aansluiten... Je kunt deze twee slangetjes koppelen met een Y-stukje, en dan kan je met nóg een Y-stukje een retour maken.
_________________ Mac Minarelli 612 - Maxter ICC
|
|
Omhoog |
|
 |
David
|
Geplaatst: di jul 01, 2008 4:21 pm |
|
Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm Berichten: 9713 Woonplaats: Puttershoek
|
Als ie meteen vol de toeren in gaat bij het starten ligt dat meestal aan een gasschuif die open blijft hangen, valse lucht, of zoals reeds aangegeven een probleem met de gaskabel.
Je remsysteem is trouwens niet zelfstellend, das weer wat anders. Je hebt een zogenaamde zwevende remschijf, op zich wel bijzonder want deze remschijven gebruikt Birel al lang niet meer (terwijl ze niet slecht schijnen te zijn).
|
|
Omhoog |
|
 |
Swiss 100cc iame Racer
|
Geplaatst: di jul 01, 2008 9:47 pm |
|
Geregistreerd: ma aug 13, 2007 10:59 pm Berichten: 481 Woonplaats: geesbrug
|
als je de foto bekijkt is de gas schuif dicht volgensmij :$ maar ja je weet niet hoe hij hem start?  tis gis werk 
_________________ ---Rotax Max Senior 125cc Mach-1 2003--- Rijd nooit harder dan je bescherm engel vliegen kan 
|
|
Omhoog |
|
 |
Danny Manoah
|
Geplaatst: di jul 01, 2008 9:56 pm |
|
Geregistreerd: do jun 19, 2008 9:21 pm Berichten: 28 Woonplaats: 's-Gravenzande
|
Bedankt voor alle reacties zover!!!
De remschijven voor werken nog niet, er moet nog een rempomp bijkomen.
Wat betreft de manier van starten, in princiepe hebben we hem gewoon aangeduwd. Koppeling op laten komen en geen gas. Wel even de choke gebruikt, maar dat was volgens mij ook wel echt nodig want hij kwam echt moeizaam aan de praat.
Toen die eenmaal aanging draaide het blok als een gek door in zijn toeren, ik schat dat ie ongeveer op rond de 7 á 8.000 rpm bleef hangen totdat we de bougie kap er af trokken.
Van de week gaan we aan de slag met de tips die we tot nu toe gekregen hebben. Ik ben benieuwd hoe of wat... Zodra we het probleem gevonden hebben post ik het even. Mocht er in de tussentijd nog iemand zijn die een ander idee heeft horen we het natuurlijk graag.
En nog even over de achterremschijf, Birel gebruikt dit al een hele tijd niet meer, houd dit in dat ons chassis ook heel oud is? Er zit wel een 40mm achteras op, dat is toch nog niet zo heel oud of kan dit ook later gemonteerd zijn...
|
|
Omhoog |
|
 |
David
|
Geplaatst: di jul 01, 2008 10:42 pm |
|
Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm Berichten: 9713 Woonplaats: Puttershoek
|
Ehh 40mm assen zitten over het algemeen ook al weer tijd niet meer op nieuwe karts (m.u.v DD2). Ik schat dat de kart meer dan 10 jaar oud is.
Ik neem aan dat je de choke wel weer terug gedaan hebt na het starten?
|
|
Omhoog |
|
 |
Danny Manoah
|
Geplaatst: vr jul 04, 2008 12:16 pm |
|
Geregistreerd: do jun 19, 2008 9:21 pm Berichten: 28 Woonplaats: 's-Gravenzande
|
Hallo allemaal!
Gisteren hebben we heel de dag gesleuteld en alles in orde gemaakt. Blok olie vervangen, remmen nagekeken en deels vervangen (foto's volgen) blok afgesteld, carburateur schoon gemaakt en perfect afgesteld en het blok loopt nu als nieuw!
Het probleem zat hem waarschijnlijk in de vacuüm. Helemaal zeker weet ik het niet maar het leek er in ieder geval wel op. Het blok loopt nu in ieder gevaal goed, alle slangetjes zitten goed.
Vandaag nog even een nieuwe rempomp er op, een nieuwe schijf, klauw en houder achter en dan zou alles in principe oke moeten zijn.
Ik hou jullie op de hoogte en de foto's volgen spoedig!
|
|
Omhoog |
|
 |
kartje
|
Geplaatst: vr jul 04, 2008 12:59 pm |
|
Geregistreerd: za okt 13, 2007 6:03 pm Berichten: 3566 Woonplaats: klaaswaal
|
Hoi Danny
Gelukkig dat het allemaal gelukt is nu lekker ermee rijden.
_________________  ===SOMS IS HET BETER GAS TERUG TE NEMEN=== MS KART '11-----VM ICC '11
|
|
Omhoog |
|
 |