Auteur |
Bericht |
Danny Manoah
|
Geplaatst: di jul 01, 2008 1:39 pm |
|
Geregistreerd: do jun 19, 2008 9:21 pm Berichten: 28 Woonplaats: 's-Gravenzande
|
|
Omhoog |
|
 |
Danny Manoah
|
Geplaatst: di jul 01, 2008 1:45 pm |
|
Geregistreerd: do jun 19, 2008 9:21 pm Berichten: 28 Woonplaats: 's-Gravenzande
|
Mocht het niet lukken met bovenstaande fotos dan kun je ze ook in het album bekijken
Kartfotos
De kleine fotos doen het niet helemaal goed, als je echter op de kleine plaatsjes klikt met het rode kruisje dan krijg je een hele duidelijke foto  in beeld.
Laatst bijgewerkt door Danny Manoah op di jul 01, 2008 1:56 pm, in totaal 1 keer bewerkt.
|
|
Omhoog |
|
 |
*Sven*
|
Geplaatst: di jul 01, 2008 1:49 pm |
|
Geregistreerd: do feb 07, 2008 9:35 pm Berichten: 234 Woonplaats: Rijswijk
|
Hoi Danny,
Volgensmij is je stuuruitslag gewoon goed.
Zelf heb ik hetzelfde.
Tijdens het rijden heb je daar absoluut geen last van.
Dus dat zit iedergeval goed. Het is (volgensmij )
ook de bedoeling dat het ene wiel verder naar buiten gaat
als het andere.
De vraag over je remschijf kan ik niet beantwoorden,
ik heb een heel ander soort remschijf en heb totaal geen
ervaring met dit soort remschijven.
Veel plezier met je kart ! 
|
|
Omhoog |
|
 |
DH-karting
|
Geplaatst: di jul 01, 2008 1:49 pm |
|
Geregistreerd: do aug 23, 2007 9:44 pm Berichten: 752 Woonplaats: Rijswijk
|
De rem is een zogenaamde zelfstellende rem. die zorgt er dus voor dat de remschrijf zich zelf automatisch stelt ( de naam zegt het al he )
de remschrijf zit dus altijd in het midden.
Dat van die stuuruitslag hoort,
dat zorgt er ook voor dat je wiel omhoog gaat bij het insturen van de bocht. als dit niet zo zou zijn zou je gewoon rechtdoor gaan.
Ik hoop dat je hier wat mee kan
|
|
Omhoog |
|
 |
*Sven*
|
Geplaatst: di jul 01, 2008 1:50 pm |
|
Geregistreerd: do feb 07, 2008 9:35 pm Berichten: 234 Woonplaats: Rijswijk
|
Hoi Danny,
Over je foto's.. als je de link zelf ( zonder dat img )
bij internet explorer intypt dan doen ze het gewoon
Dus misschien helpt het als je dat weghaalt zodat
de link gewoon bruikbaar is ? 
|
|
Omhoog |
|
 |
Danny Manoah
|
Geplaatst: di jul 01, 2008 1:53 pm |
|
Geregistreerd: do jun 19, 2008 9:21 pm Berichten: 28 Woonplaats: 's-Gravenzande
|
Bedankt voor de snelle reacties. Het verhaal van de stuuruitslag is duidelijk, bedankt!
Wat betreft de remschijf, is dit beter dan een normale ventilerende schijf?
*Sven*, bedankt voor de tip! Dit is beter zo!
|
|
Omhoog |
|
 |
DH-karting
|
Geplaatst: di jul 01, 2008 1:56 pm |
|
Geregistreerd: do aug 23, 2007 9:44 pm Berichten: 752 Woonplaats: Rijswijk
|
ja. als het goed is wel. althans alle nieuwere karts hebben zo'n soort remschrijf dus het lijkt mij wel beter. is deze remschrijf niet geventileerd dan?
Je foto's kun je ook uploaden via tinypic : Web Page Name
|
|
Omhoog |
|
 |
Danny Manoah
|
Geplaatst: di jul 01, 2008 2:02 pm |
|
Geregistreerd: do jun 19, 2008 9:21 pm Berichten: 28 Woonplaats: 's-Gravenzande
|
Hij lijkt mij niet echt ventilerend, het is één stuk ijzer. Hij is niet helemaal vlak, er zitten allemaal rondjes op. Misschien dat hij op deze manier ventieleerd...
|
|
Omhoog |
|
 |
*Sven*
|
Geplaatst: di jul 01, 2008 2:03 pm |
|
Geregistreerd: do feb 07, 2008 9:35 pm Berichten: 234 Woonplaats: Rijswijk
|
Danny,
Over het op toeren komen.
Bedoel je dat je kart al op toeren komt voordat je gasgeeft of niet?
Mvg Sven 
|
|
Omhoog |
|
 |
Danny Manoah
|
Geplaatst: di jul 01, 2008 2:08 pm |
|
Geregistreerd: do jun 19, 2008 9:21 pm Berichten: 28 Woonplaats: 's-Gravenzande
|
Ja, hij sloeg op een gegeven moment aan en begon in één keer volle toeren te draaien. We hebben hem snel uitgekregen door de bougie kap los te trekken.
|
|
Omhoog |
|
 |
Basjuh
|
Geplaatst: di jul 01, 2008 2:10 pm |
|
Geregistreerd: ma okt 16, 2006 12:48 pm Berichten: 6411 Woonplaats: Eys (Z-Limburg)
|
Hand voor luchfilter houden is ook manier om kart uit te krijgen.
Dat je kartmeteen in hoge toere gaat kan aan verschillende redenen liggen.
|
|
Omhoog |
|
 |
*Sven*
|
Geplaatst: di jul 01, 2008 2:15 pm |
|
Geregistreerd: do feb 07, 2008 9:35 pm Berichten: 234 Woonplaats: Rijswijk
|
En de kart stond echt goed afgesteld?
Zou het niet kunnen dat de gaskabel ergens achter blijft haken of dat hij erg strak is afgesteld ? 
|
|
Omhoog |
|
 |
Danny Manoah
|
Geplaatst: di jul 01, 2008 2:23 pm |
|
Geregistreerd: do jun 19, 2008 9:21 pm Berichten: 28 Woonplaats: 's-Gravenzande
|
De gaskabel is in ieder geval goed. Ik denk eerder dat er iets niet goed gaat in de brandstof toevoer ofzo. Het lijkt er in ieder geval op dat ie teveel brandstof krijgt, bougie was gewoon nat en er kwam zelf benzine uit de demper.
Ik heb zelf het idee dat de slangetjes niet zitten waar ze horen. Kan iemand dit zien aan de foto?
|
|
Omhoog |
|
 |
marlon_ruchtie
|
Geplaatst: di jul 01, 2008 2:26 pm |
|
Geregistreerd: di aug 14, 2007 6:11 pm Berichten: 1317 Woonplaats: Ede
|
Waarschijnlijk is het volgas draaien je gaskabel die te strak zit of je buitenkabel die ergens achter blijft haken(uit het ijzeren hulsje gegleden o.i.d.)
Dat met het sturen dat hoort, dat heet het "ackerman" effect. Dit betekend dat als je instuurt je binnenste wil scherper stuurt dan je buitenste wiel(wat je zelf al gezien had). Dit is ook nodig, anders zouden je voorwielen ontzettend gaan wringen en zou je gewoon rechtdoor glijden. Het binnenste wiel moet namelijk een kleinere draaicirkel maken dan de buitenste, waarbij de buitenste dan weer harder draait als de binnenste.
_________________ Mac Minarelli 612 - Maxter ICC
|
|
Omhoog |
|
 |
marlon_ruchtie
|
Geplaatst: di jul 01, 2008 2:27 pm |
|
Geregistreerd: di aug 14, 2007 6:11 pm Berichten: 1317 Woonplaats: Ede
|
Teveel benzine gaat die als het goed is niet harder van lopen, dan gaat die alleen verzuipen als je gasschuif dicht blijft zitten.
Zie ik het goed dat het zwarte slangetje naar de carburateur gaat en het doorzichtige slangetje op de pomp naar de benzinetank?
Ook kan ik geen retourleiding ontdekken, wellicht is het een goed idee om deze te monteren. Dit kan heel simpel door een Y stukje tussen de leiding van je pomp naar je carburatuer te plaatsen en hier een leiding op te maken naar je tank.(op je tank zit als het goed is een nippel voor de retour)
Verder valt mij op dat je een "kleine" benzinepomp hebt. Ik weet niet waar men normaal mee rijd op een cross maar wij hebben (op een ICC) een grote benzinepomp met 2 uitgangen naar de carburateur i.p.v. 1
_________________ Mac Minarelli 612 - Maxter ICC
Laatst bijgewerkt door marlon_ruchtie op di jul 01, 2008 2:35 pm, in totaal 1 keer bewerkt.
|
|
Omhoog |
|
 |