Auteur |
Bericht |
Swiss 100cc iame Racer
|
Geplaatst: ma jun 09, 2008 6:50 pm |
|
Geregistreerd: ma aug 13, 2007 10:59 pm Berichten: 481 Woonplaats: geesbrug
|
Hallo , zondag ben ik wezen karten op pottendijk  en alles ging goed .
Totdat we hem niet stationair af konden stellen, dus wij denken carb vies en schoongemaakt dus probleem opgelost maar nee  .
de problemen zijn :
niet willen reageren op stationair schroef.
niet willen reageren op luchtschroef.
tot de 12500 toeren trekken en daarna hele grote stotterende dip en daarna doorgaan met toeren.
de sproeier die er nu in zit is 168
tandwielverhouding 12/81
powervalve staat op 1/3
wie o wie zou mij uit de brand kunnen helpen
m.v.g Swiss
_________________ ---Rotax Max Senior 125cc Mach-1 2003--- Rijd nooit harder dan je bescherm engel vliegen kan 
|
|
Omhoog |
|
 |
Swiss 100cc iame Racer
|
Geplaatst: ma jun 09, 2008 6:52 pm |
|
|
oja, op de bok als je volgas geeft dan stottert hij  k heb andere accu geprobeerd (nieuwe volle ) nieuwe bougie enz..
_________________ ---Rotax Max Senior 125cc Mach-1 2003--- Rijd nooit harder dan je bescherm engel vliegen kan 
|
|
Omhoog |
|
 |
Dick
|
Geplaatst: ma jun 09, 2008 7:00 pm |
|
|
Waarom probeer je niet eerst een kleinere sproeier? alvorens je nieuwe accus, en bougies gaat kopen? Het is zeer makkelijk, snel, goedkoop. De rest kun je altijd nof aanschaffen!!!!!
|
|
Omhoog |
|
 |
igot
|
Geplaatst: ma jun 09, 2008 7:02 pm |
|
|
Ik denk de brandstofpomp, even een revisiesetje kopen!
|
|
Omhoog |
|
 |
David
|
Geplaatst: ma jun 09, 2008 7:30 pm |
|
Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm Berichten: 9713 Woonplaats: Puttershoek
|
Brandstofpomp is een goede kanshebber.
Wat heb je allemaal schoongemaakt van de carburateur?
Waren de Powervalve en het luchtfilter schoon?
Ik heb ook een keer een vlotter gehad die bleef hangen, dan loopt ie ook niet stationair, maar valt sowieso meestal niet mee te rijden trouwens.
|
|
Omhoog |
|
 |
Swiss 100cc iame Racer
|
Geplaatst: ma jun 09, 2008 10:42 pm |
|
|
de vlotter kan het nog wel eens wezen en ik ben eerst met 162 gaan rijden zat er in van vorige eigenaar k zit nu op 168 rijd lkkr verder en de brandstofpomp zal ik ook ff nazien  jongens bedankt !!!
P.S @Dick ik had nog nieuwe spullen erbij gekregen bij de kart
jullie horen nog van mij Viva La Rotax 
|
|
Omhoog |
|
 |
Bob
|
Geplaatst: di jun 10, 2008 7:49 am |
|
Geregistreerd: ma jan 28, 2008 12:15 pm Berichten: 157 Woonplaats: South-Garda
|
Citaat: Ik denk de brandstofpomp, even een revisiesetje kopen!
als het goed is heb ik nog een 2x gebruikte brandstof pomp liggen !
maak btw ook even het filtertje in je carb schoon 
|
 |
Swiss 100cc iame Racer
|
Geplaatst: vr jun 13, 2008 5:01 pm |
|
|
Update
als we de kart laten lopen zonder pomp en via zwaartekracht de carb laten vollopen dan loopt ie goed stationair  .
Hopelijke oplossing wat we gaan proberen : terugvoer op de aanvoer met T-stuk zodat overige benzine druk weer terug gaat naar de tank .
En we denken dat de vlotterpen niet goed afsluit dat het benzine Niveau tehoog ligt, dus gaan we even een nieuwe voor halen .
Hoort het ook zo te zijn dat de 2 afvoer buisjes van de carb, dat er de benzine er uit gutst ? k heb er slangen opgedrukt naar mn bidon.
Wat is het verbruik ongv van een rotax max met Volop belasting? ik verbruik 10L/uur is dat normaal ?
m.v.g Swiss
|
|
Omhoog |
|
 |
David
|
Geplaatst: vr jun 13, 2008 5:08 pm |
|
Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm Berichten: 9713 Woonplaats: Puttershoek
|
Citaat: Hoort het ook zo te zijn dat de 2 afvoer buisjes van de carb, dat er de benzine er uit gutst ?
Dat hoort niet zo te zijn, toen bij mijn carburateur de vlotters (of enkel het heveltje) bleven hangen gebeurde dat ook.
Als hij het zonder benzinepomp wel goed doet, zou ik echter het probleem toch bij de benzinepomp zoeken.
|
|
Omhoog |
|
 |
Swiss 100cc iame Racer
|
Geplaatst: vr jun 13, 2008 8:46 pm |
|
|
de carb kan de druk niet af van de pomp omdat het vlotterpennetje niet meer goed afsluit hij lekt er bij langs(dat denken we tenminste  ).
alles is nat rond me blok van de mengsmering  maar dat probleem is nu opgelost
het is nu de carburateur of de pomp
in iedergeval bedankt
Swiss
|
|
Omhoog |
|
 |
RJ
|
Geplaatst: za jun 14, 2008 10:52 am |
|
Geregistreerd: di apr 12, 2005 5:14 pm Berichten: 910 Woonplaats: Deventer
|
Gewoon een bus remmenreiniger leegspuiten op het blok en hij is weer spik en span, weg alles mengsmering. Wat dat betreft is 4 takt wel relaxt! Geen mengsmering en gesloten oliesyteem 
|
|
Omhoog |
|
 |
Swiss 100cc iame Racer
|
Geplaatst: za jun 14, 2008 12:44 pm |
|
|
k poets hem wel, k poets het met liefde  No Water At My Kart 
|
|
Omhoog |
|
 |
Swiss 100cc iame Racer
|
Geplaatst: zo jun 29, 2008 8:53 pm |
|
|
update update
Zaterdag heb ik mijn blokje en Carb eens goed losgetrokken voor controle, en tot mijn verbazing zag ik iets wat niet goed leek  Een naad in de zuiger :'( dus ik mijn blokje openen cilinder er af (cilinder niet beschadigd gelukkig) zuiger aan gort  komt door afbreken borgveertje van pistonpen :S , maargoed trek ik mijn tandwielen kapje los ,tanden van de krukas het inwendige van het kunstoftandwiel afgebroken  .
nu is alles weer klaar gelukkig , maar nu hebben we ook een idee waarom de motor niet stationair wil lopen.
minder compressie door zuigerveer vastzitten.
maar Het kreng met goede compressie :$ wil nog steeds niet met volle druk en van de pomp stationair lopen, wel met terugvoer :S met minder druk (wat raar) maar we gaan het gewoon proberen
als iemand nog tips heeft , en nee de pomp is het niet
k hoor het graag m.v.g Swiss
|
|
Omhoog |
|
 |
Swiss 100cc iame Racer
|
Geplaatst: ma jun 30, 2008 11:49 am |
|
|
iemand? 
|
|
Omhoog |
|
 |
RAM Racing
|
Geplaatst: do jul 03, 2008 5:06 am |
|
Geregistreerd: di mei 23, 2006 7:13 pm Berichten: 634 Woonplaats: Hoorn
|
waarschijnlijk wordt de benzinetoevoer niet afgesloten wanneer de vlotterkamer vol zit. check de stand van je vlotters en het afsluitpennetje onder de hevel. misschien zit er vuil tussen of is de rubber tip versleten. pennetje kun je los kopen.
_________________ [color=#008040]Onze karts zijn groener dan die van de buren...
|
|
Omhoog |
|
 |