Auteur |
Bericht |
Ben999
|
Geplaatst: wo mei 28, 2008 7:11 pm |
|
Geregistreerd: di okt 16, 2007 5:12 pm Berichten: 202 Woonplaats: Rekem
|
Hey,
Ik ben opzoek naar een tutorial over hoe je een achteras moet richten?
of kan iemand me het goed uitleggen hoe het moet?
Thx
|
|
Omhoog |
|
 |
Beire
|
Geplaatst: wo mei 28, 2008 8:03 pm |
|
Geregistreerd: ma feb 06, 2006 5:26 pm Berichten: 1098 Woonplaats: Kartland
|
Een tutorial is er niet. En ik raad het echt niet aan omdat je wel meer kwaad dan goed kan doen. Je kan je lagers bijvoorbeeld behoorlijk beschadigen.
|
|
Omhoog |
|
 |
Energy 390
|
Geplaatst: wo mei 28, 2008 8:04 pm |
|
Geregistreerd: ma nov 29, 2004 9:36 pm Berichten: 1497 Woonplaats: Ruurlo
|
joris heeft er een goede methode voor geloof ik, je kan hem eens een pb sturen.
Wij doen het als de aan op 1 plaats iets is geknikt, met een meetklok en een dunnere as in de achteras. Dan drukken op het punt waar de as uit de lijn staat.
groeten Roeland
|
|
Omhoog |
|
 |
kartje
|
Geplaatst: do mei 29, 2008 8:35 am |
|
Geregistreerd: za okt 13, 2007 6:03 pm Berichten: 3566 Woonplaats: klaaswaal
|
Hoi Ben
Persoonlijk zou ik een nieuwe as kopen weet dat hij 100 procent recht is.
_________________  ===SOMS IS HET BETER GAS TERUG TE NEMEN=== MS KART '11-----VM ICC '11
|
|
Omhoog |
|
 |
Ben999
|
Geplaatst: do mei 29, 2008 2:05 pm |
|
Geregistreerd: di okt 16, 2007 5:12 pm Berichten: 202 Woonplaats: Rekem
|
Bedankt voor de reactie's.
Ik weet wat mij te doen staat
Greetz
|
|
Omhoog |
|
 |
Ben999
|
Geplaatst: do mei 29, 2008 2:09 pm |
|
Geregistreerd: di okt 16, 2007 5:12 pm Berichten: 202 Woonplaats: Rekem
|
Nu we het toch over de achteras hebben, zou ik graag een goede methode willen weten voor het centreren van achteras.
Dus ik bedoel dan hoe ik hem perfect in het midden zet ect...
Thx
|
|
Omhoog |
|
 |
Nuno
|
Geplaatst: do mei 29, 2008 2:26 pm |
|
Geregistreerd: do nov 02, 2006 6:42 pm Berichten: 919 Woonplaats: roermond
|
van de buitenste 2 lagers naar het einde van de as meten ,beide kanten gelijk houden.
_________________ intrepid serius 2009 rotax DD2 2009
|
|
Omhoog |
|
 |
Daan1976
|
Geplaatst: do jun 05, 2008 8:21 am |
|
Geregistreerd: di jul 31, 2007 11:28 pm Berichten: 47 Woonplaats: Alicante
|
ja dat is inderddad de beste oplossing als je de as monteerd vanaf buitenkant lagers meten met een rolmaat dat beide kanten gelijk zijn dat is niet zo moeilijk en een kromme as recht maken is niet een onbegonnen werk tenmiste voor een 30mm as en andere as iswat moeilijker en 50 mm beginnen we niet aan die vervangen we direkt en als je dan toch je as eruit hebt kun je proberen om zonder je binnenste lager te rijden bij ons heeft dat echt heel veel effect en nu wij er verschillende wedstrijden mee getest hebben zijn er diverse teams die m er ook uit hebben gehaald.
_________________ 
|
|
Omhoog |
|
 |
Ben999
|
Geplaatst: za jul 05, 2008 11:54 pm |
|
Geregistreerd: di okt 16, 2007 5:12 pm Berichten: 202 Woonplaats: Rekem
|
Ik zit met een probleem waar ik niet echt goed aan uit kan.
ik had de achteras eens na gemeten aan beide kanten,en wat blijkt nu :
Als ik meet vanaf de lager tot het einde van de as, dan kom ik aan beide zijden uit op
20 cm.
MAAR, als ik vanaf de lager tot einde wielnaaf meet, dan kom ik links uit op : 21,5 cm
en rechts op : 23 cm
Nu vraag ik me dus af, stel dat ik de achteras volledig demonteer, ik monteer terug en ik ga ze dan centreren, hoe weet ik dan hoe die achterwielnaven moeten staan?
vanaf welk punt moet ik dan beginnen meten? normaal moet het toch aan beide zijde dezelfde waarde zijn?
klik op de foto voor uit te vergroten.

|
|
Omhoog |
|
 |
joris
|
Geplaatst: zo jul 06, 2008 12:04 am |
|
Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm Berichten: 4140 Woonplaats: lieshout
|
as moet aan bijde zijde evenveel uitsteken en de wiel klossen moet ook aan bijde zijde gelijk zijn let wel op dat je 2 de zelfde wiel klossen hebt en 2 dezelfde velgen
de uiteindelijke breete tussen de uiteinde van de wielen moet ongeveer 137 tot 140 zijn licht aan baan conditie en banden en rijstijl
|
|
Omhoog |
|
 |
Daan1976
|
Geplaatst: zo jul 06, 2008 8:13 am |
|
Geregistreerd: di jul 31, 2007 11:28 pm Berichten: 47 Woonplaats: Alicante
|
en zo is het  niks aan toe te voegen
_________________ 
|
|
Omhoog |
|
 |
the duke
|
Geplaatst: zo jul 06, 2008 9:07 am |
|
Geregistreerd: za mei 20, 2006 7:52 pm Berichten: 578 Woonplaats: THORN
|
Hoi Ben, Meten doe je tov het chassis. Beide zijde gelijk houden. Als je er niet uitkomt doe ik het wel voor je.
Peter
|
|
Omhoog |
|
 |
Ben999
|
Geplaatst: zo jul 06, 2008 11:27 am |
|
Geregistreerd: di okt 16, 2007 5:12 pm Berichten: 202 Woonplaats: Rekem
|
thx voor de reactie's,
Idd dat weet ik dat beide zijde gelijk moeten zijn.
Dat is ook zo, links en rechts meet ik allebei 20 cm. (dus vanaf de lager tot het einde van de as)
maar als ik vanaf de lager tot einde wielnaaf meet, kom ik andere waarden uit.
Aan 1 kant steekt de as wel dieper in de naaf als aan de andere kant.
Hoe kan ik dan weten dat m'n achterwielen goed staan als ik andere waardes heb?
|
|
Omhoog |
|
 |
kartje
|
Geplaatst: zo jul 06, 2008 12:41 pm |
|
Geregistreerd: za okt 13, 2007 6:03 pm Berichten: 3566 Woonplaats: klaaswaal
|
Hoi
Even een stomme vraag misschien maar heb je even lange wielklossen en even brede velgen.
_________________  ===SOMS IS HET BETER GAS TERUG TE NEMEN=== MS KART '11-----VM ICC '11
|
|
Omhoog |
|
 |
Ben999
|
Geplaatst: zo jul 06, 2008 3:59 pm |
|
Geregistreerd: di okt 16, 2007 5:12 pm Berichten: 202 Woonplaats: Rekem
|
yeps wielklossen en velgen zijn allebei hetzelfde.
|
|
Omhoog |
|
 |