Auteur |
Bericht |
marlon_ruchtie
|
Geplaatst: ma mei 12, 2008 3:11 pm |
|
Geregistreerd: di aug 14, 2007 6:11 pm Berichten: 1317 Woonplaats: Ede
|
Oke, nou dan kan je volgens mij de krukas gewoon af laten draaien op de maat van je noram koppeling. Wat bedoel je precies met het vlak maken van een spie en spiebaan? zit er dan een vlakke kant op de as of is de as gewoon rond en zit er geen spiebaan in?
Als ik jou verhaal goed begrijp dan is die tks koppeling niet meer te redden en zou je daarvoor aan een nieuwe zitten...
_________________ Mac Minarelli 612 - Maxter ICC
|
|
Omhoog |
|
 |
Samuel
|
Geplaatst: ma mei 12, 2008 4:01 pm |
|
Geregistreerd: wo sep 05, 2007 3:07 pm Berichten: 447 Woonplaats: Nijmegen
|
Er zit een vlakke kant op de as....
_________________ Frame: Tony kart Motor: TM Cross
|
|
Omhoog |
|
 |
marlon_ruchtie
|
Geplaatst: ma mei 12, 2008 4:45 pm |
|
|
Hmmm.... okee dat is niet echt de bedoeling volgens mij....
En die verdikking, zit daar nog genoeg om daar de spie te kunnen monteren of scheurt die dan uit denk je? Of kan er in dat vlakke deel misschien alsnog een spiebaan gefreesd worden?(lijkt mij lastig, maarja ik weet dan ook niet precies hoe het eruit ziet)
Anders zou je aan een nieuwe krukas zitten, die is bij moto-schütte 271,00 euro...
Dus mocht je er helemaal geen spie meer op kunnen krijgen dan zou ik een nieuwe tks koppeling doen, hiervan kan ik de prijs alleen zo gauw niet meer vinden...
|
|
Omhoog |
|
 |
Samuel
|
Geplaatst: ma mei 12, 2008 5:03 pm |
|
|
Ik kan inderdaad ook niks meer vinden bij de TKS online shop. Ik heb ze al gemailt.
Ik zal even wat fototjes maken en ze posten.
|
|
Omhoog |
|
 |
Samuel
|
Geplaatst: ma mei 12, 2008 8:02 pm |
|
|
|
Omhoog |
|
 |
David
|
Geplaatst: ma mei 12, 2008 8:27 pm |
|
Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm Berichten: 9713 Woonplaats: Puttershoek
|
Ik denk niet dat de krukas dikker gemaakt is, maar juist dunner. Het vlakke deel dat je ziet is de oude spiebaan, op het dikke deel is een nieuwe spiebaan gemaakt.
Ik zou proberen de TKS koppeling te laten repareren.
|
|
Omhoog |
|
 |
marlon_ruchtie
|
Geplaatst: ma mei 12, 2008 9:32 pm |
|
|
Dat lijkt me inderdaad het beste idee...
|
|
Omhoog |
|
 |
Samuel
|
Geplaatst: ma mei 12, 2008 10:48 pm |
|
|
Ik kreeg net een mail van TKS of ik langs wou komen. Het probleem van het kromme asje is voor hun ook nieuw. Dus ik ga binnekort naar TKS en dan kijken we samen hoe we het kunnen oplossen.
Iedereen bedankt voor de hulp.
|
|
Omhoog |
|
 |
Samuel
|
Geplaatst: di mei 27, 2008 6:20 pm |
|
|
Ik ben van de week bij TKS geweest, het asje kon niet krom zijn zei hij. Hij heeft de koppelings blokken wat bij geslepen en de achterkant van de koppeling weer recht gemaakt. (die was iets krom) Het koppelingshuis blijft nu wel recht. Alleen was het probleem nog niet opgelost. De ketting die bleef op en neer gaan. Dus ik heb de achteras er af gehaald, deze bleek een beetje krom te zijn. Ik heb al een nieuwe besteld dus als het goed is heb ik volgende week geen probleem meer.
|
|
Omhoog |
|
 |
jeffrey1991
|
Geplaatst: di mei 27, 2008 8:10 pm |
|
Geregistreerd: za okt 21, 2006 8:13 pm Berichten: 1749 Woonplaats: Wijk bij Duurstede
|
Ga ik nu uns heel iets anders vertellen.
Als je speling dermate veranderd wanneer je aan het wiel draaid. Haal het ACHTER tandwiel er eens af.
Zou wel een 2 delige zijn ? dan zijn die ongelijk.
Als je hem een halve slag draaid op het ene tandwiel dan staat die bijv strak. En op het andere tandwiel dan staat die slap ?
Dan zijn ze niet 100% gelijk. 
|
|
Omhoog |
|
 |
Energy 390
|
Geplaatst: di mei 27, 2008 9:24 pm |
|
Geregistreerd: ma nov 29, 2004 9:36 pm Berichten: 1497 Woonplaats: Ruurlo
|
Als je met een tks koppeling rijd dan heb je een 219 ketting. Dan zaag je je tandwiel toch maar 1 keer in. Je buigt bij de zaagsnede het tandwiel wat uit en hup je tandwiel om de as. Dus ik denk dat dat het probleem niet is. De kromme as is meestal oorzaak nr. 1.
groet Roeland
|
|
Omhoog |
|
 |
jeffrey1991
|
Geplaatst: di mei 27, 2008 9:39 pm |
|
Geregistreerd: za okt 21, 2006 8:13 pm Berichten: 1749 Woonplaats: Wijk bij Duurstede
|
ik weet niet of hij al gereden heeft maar een kromme as merk je echt wel
Maar we wachten af..
|
|
Omhoog |
|
 |
Samuel
|
Geplaatst: wo mei 28, 2008 7:21 am |
|
|
Mijn tandwiel is inderdaad zoals Roeland zegt uit 1 stuk. Ik heb de achteras over het aanrecht gerold en zag dat hij een beetje krom was.
Citaat: ik weet niet of hij al gereden heeft maar een kromme as merk je echt wel
Dit is mijn 1ste kart en heb er nu 5x mee gereden. Mischien weet ik wel niet hoe hij rijd zonder kromme as.  Elke keer dat ik heb gereden heb ik problemen gehad met m'n kettingspanning. Dus ik hoop dat het probleem opgelost is als ik de nieuwe achteras heb.
Ik krijg vandaag of morgen m'n nieuwe achteras binnen. Hopen dat het dan opgelost is. 
|
|
Omhoog |
|
 |
jeffrey1991
|
Geplaatst: wo mei 28, 2008 9:26 am |
|
|
Oke naja hopen.
Ik heb achter een 2delig tandwiel. en had/ heb bij dat ene tandwiel precies dezelfde problemen.
En ik heb wel uns op emmen aanvaring gehad met iemand. Met de achterband. Toen was m'n achteras ook krom.
met het blote oog zag je ut bijna niet.. maar hij ging op en neer en was echt niet meer mee te rijden.
Dat merk je echt wel
maja.. hopelijk is het nou opgelost 
|
|
Omhoog |
|
 |
Samuel
|
Geplaatst: di jul 01, 2008 4:26 pm |
|
|
Probleem is nog steeds niet opgelost. Ik heb inmiddels de nieuwe achteras gemonteerd maar de kettingspanning is nog steeds niet constant.
Kort samen gevat. Sinds de afgelopen keer rijden heb ik vervangen:
-Ketting
-Koppeling huis / tandwiel voor
-Tandwiel achter
-Achteras
Enige wat volgens mij over blijft is dat de tandwiel support niet recht is..
Zou dit kunnen? of weet iemand nog een andere verklaring?
|
|
Omhoog |
|
 |