Auteur |
Bericht |
Pro-kart monster
|
Geplaatst: za jan 26, 2008 8:06 pm |
|
Geregistreerd: ma jun 05, 2006 6:44 pm Berichten: 3601 Woonplaats: Assendelft
|
klopt maar piet weet meer van prokart motoren dan de Paauw dat weet ik wel zeker de paauw is meer 2 takt
_________________ MSkart - TM k8 ICC Energycorse - Prokart Honda CBR 600 RR
Bezochte circuits Amsterdam - Uitgeest - Venray - Driebergen - Berghem - Veldhoven - Emmen - Strijen - Vledderveen - Emsburen - Kerpen - Hahn - Genk - Spa -Teesside
|
|
Omhoog |
|
 |
Enzodino
|
Geplaatst: zo jan 27, 2008 9:16 pm |
|
Geregistreerd: vr mei 04, 2007 7:34 am Berichten: 476 Woonplaats: Zaanstad
|
Ja, ben ook wel redelijk positief over Piet van Velzen. Verder weet ik niet van de typenummers, exact. Maar je moet een Japans blok hebben, tenminste, dat is mij altijd verteld. Koreaans en Chinees is een stuk minder. Al zijn de Japanse wel ouder, ze zijn beter afgewerkt en beter in elkaar gezet.
_________________ Maak het af, voordat het jou afmaakt!!!
Energy Kinetic (2006) + Rotax Max jr. (2005)
|
|
Omhoog |
|
 |
Badmuts20
|
Geplaatst: zo jan 27, 2008 10:30 pm |
|
Geregistreerd: di sep 04, 2007 10:13 pm Berichten: 124 Woonplaats: Putten
|
Piet zegt dat deze motoren de beste zijn voor Kings of Karting.
Dit zullen dan wel de japanse blokjes zijn.
Nu is alleen de vraag of we ze willen tunen binnen deze regelementen of niet.
|
|
Omhoog |
|
 |
DirkPilat
|
Geplaatst: zo jan 27, 2008 11:47 pm |
|
Geregistreerd: ma aug 21, 2006 2:52 pm Berichten: 46
|
GC02 is de zgn K1 serie van het type QHQ4 (ik meende van voor 2000).
Deze motor heeft op zeker een overmaatse zuiger, de kans dat je met een nieuw setje overmaatse zuiger alle compressie weer terug hebt is niet erg groot meer. Tenzij je een hele verse K1 hebt, met weinig (minder dan 100) draaiuren. K1 was vroeger de beste motor, vanwege een iets andere kop en iets ander zuiger. Verder is de krukas iets anders, waardoor de motor bovenin wat meer door zou trekken.
We zijn inmiddels 3 series motoren verder (T1, UT1 en een herziene versie van de UT1). Toppers rijden met nieuwe type motoren, (voor zover ik weet Koene, van der Helm, Speedsport en wij ook  ). UT1 motoren zijn namelijk beter geconstrueerd, dwz de materialen zijn beter, de eisen aan toleranties hoger, daarmee zuiniger (in endurance best belangrijk) en onderling veel minder verschillend. Wat ik hoor in de wandelgangen is dat de laatste serie GX160 motoren het beste zijn, te herkennen aan de net iets andere tank. Met "beste" zou vooral ook zuinig bedoeld worden.
Bij GX motoren is de compressie veruit het belangrijkst, daarna de timing en de spelling van je kleppen. Oude motoren gaan na verloop van tijd natuurlijk wel iets verlopen, en de compressie zal met oudere zuigerveren en versleten cilinderwand ook niet optimaal blijven.
En wie de beste tuner is? Informeer eens bij Speedsport voor een RPM motor, of bij Koene naar hun motoren, die lopen ook best hard.
mvg
Dirk
|
|
Omhoog |
|
 |
Badmuts20
|
Geplaatst: ma jan 28, 2008 11:28 am |
|
Geregistreerd: di sep 04, 2007 10:13 pm Berichten: 124 Woonplaats: Putten
|
hm dan zouden we dus deze motoren lekker kunnen tunen en tegen de tijd dat we wedstrijden gaan doen. Een nieuwe set motoren kunnen monteren.
Ik heb ook wel eens ergens gelzen dat er bij KoK verzegelde motoren worden gebruikt.
Of heb ik dit verkeerd begrepen?
|
|
Omhoog |
|
 |
Pro-kart monster
|
Geplaatst: ma jan 28, 2008 4:34 pm |
|
Geregistreerd: ma jun 05, 2006 6:44 pm Berichten: 3601 Woonplaats: Assendelft
|
dat klopt en sommige rijders moeten na de race hun motoren inleveren voor controle
_________________ MSkart - TM k8 ICC Energycorse - Prokart Honda CBR 600 RR
Bezochte circuits Amsterdam - Uitgeest - Venray - Driebergen - Berghem - Veldhoven - Emmen - Strijen - Vledderveen - Emsburen - Kerpen - Hahn - Genk - Spa -Teesside
|
|
Omhoog |
|
 |
Badmuts20
|
Geplaatst: ma jan 28, 2008 5:38 pm |
|
Geregistreerd: di sep 04, 2007 10:13 pm Berichten: 124 Woonplaats: Putten
|
Klopt het dan ook dat je die motoren bij de organisatie aan moet schaffen?
En dat de laagste klasse met 200cc blokjes rijden? (we zijn beginnnende rijders dus willen onderaan beginnen)
Ik heb dat ook ergens gelezen, maar zie nu op de site maar 2 klasses staan.
Dit even omdat we er nog niet uitzijn met het laten reviseren en tunen van de blokjes. Als je met KoK mee wil doen je toch al verzegelde motoren moet kopen. Als dit zo is dan tunen we deze blokjes lekker op voor recreactie en een set voor de wedstrijden.
|
|
Omhoog |
|
 |
Pro-kart monster
|
Geplaatst: ma jan 28, 2008 5:46 pm |
|
Geregistreerd: ma jun 05, 2006 6:44 pm Berichten: 3601 Woonplaats: Assendelft
|
iedereen rijd met 160cc blokjes in de kigs of karting
deze hoef je niet bij de organisatie te kopen
de 2 klasses die jij gedoelt zijn denk ik Pro en Superpro
_________________ MSkart - TM k8 ICC Energycorse - Prokart Honda CBR 600 RR
Bezochte circuits Amsterdam - Uitgeest - Venray - Driebergen - Berghem - Veldhoven - Emmen - Strijen - Vledderveen - Emsburen - Kerpen - Hahn - Genk - Spa -Teesside
|
|
Omhoog |
|
 |
DirkPilat
|
Geplaatst: di jan 29, 2008 7:09 pm |
|
Geregistreerd: ma aug 21, 2006 2:52 pm Berichten: 46
|
In de Kings wordt gereden met GX160 motoren, in de types QHQ4 of QX4, van de K1, T1 en UT1 serie.
Motoren worden NIET verzegeld.
Motoren worden wel gecontroleerd, zie reglement.
Er zijn twee klasses, Superpro en Pro, die technisch identiek zijn.
Zie ook: www.kartingevents.nl
Bij de Chrono hebben (hadden?) ze drie klasses, waarvan er eentje reed met 2 x GX200 motoren, die waren verzegeld door de organisatie.
|
|
Omhoog |
|
 |
fastshadow
|
Geplaatst: do jan 31, 2008 12:17 pm |
|
Geregistreerd: ma mei 22, 2006 2:48 pm Berichten: 582 Woonplaats: Eindhoven
|
Motoren zijn niet verzegeld maar kunnen wel na de wedstrijd gecontroleerd worden.
op de site van kok staat precies op was wel en wat niet mag en welke motoren type nummers je mag gebruiken.
_________________ burn rubber not your soul
|
|
Omhoog |
|
 |