| Auteur | Bericht | 
	
			| coenoke | 
				
				
					|  Geplaatst:  wo okt 17, 2007 7:24 pm  |  | 
		
		
			| Geregistreerd: wo okt 17, 2007 6:58 pm
 Berichten: 27
 Woonplaats: stolwijk
 | 
				
					| goedendag
 ik heb een tkm 100 cc met roterende inlaat
 blok is net gereviceerd
 nieuwe zuiger nieuwe roterende schijf
 lagers vernieuwd enz
 hij start goed en draait op de bok 16.000 toeren
 als ik er mij ga rijden komt hij niet verder dan 9000 toeren
 wat kan dit zijn?
 ik heb afstellen onder het tijden al geprobeert
 het lijkt of hij in zijn powerband komt even hard trekt en er buiten valt
 kan het zijn dat er nu tijdelijk een brommer uitlaat opzit?
 
 groeten coen
 
 
 |  | 
		
			| Omhoog |   | 
	
	
	
		|  | 
			| David | 
				
				
					|  Geplaatst:  wo okt 17, 2007 8:00 pm  |  | 
		
		
			| Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm
 Berichten: 9713
 Woonplaats: Puttershoek
 | 
				
					| Ik snap niet wat je bedoelt met de tijdelijke brommer uitlaat?
 Er kunnen veel redenen zijn voor de problemen.
 Welke mengverhouding gebruik je, welke afstelling voor de carburateur, welke bougie?
 Zijn de bougie, de carburateur en diverse pakkingen in goede staat?
 Staat je ontsteking goed afgesteld?
 
 
 |  | 
		
			| Omhoog |   | 
	
	
	
		|  | 
			| joris | 
				
				
					|  Geplaatst:  wo okt 17, 2007 8:23 pm  |  | 
		
		
			| Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm
 Berichten: 4140
 Woonplaats: lieshout
 | 
				
					| uitlaat is wel belangrijk ja is niet zomaar een stuk ijzer 
 
 |  | 
		
			| Omhoog |   | 
	
	
	
		|  | 
			| coenoke | 
				
				
					|  Geplaatst:  wo okt 17, 2007 8:24 pm  |  | 
		
		
			| Geregistreerd: wo okt 17, 2007 6:58 pm
 Berichten: 27
 Woonplaats: stolwijk
 | 
				
					| ik meng 1 op 25 half syntetisch
carburatur is een tilotson 24 mm vlinder die op zen best staat afgesteld zodat hij zo lang mogelijk doortrekt
 pakkingen zijn nieuw
 onsteking staat 4 mm voor bdp
 bougi is een champion n9yc
 uitlaat is tijdelijk een brommer uitlaat omdat ik nog aan het kijken ben voor een goeie uitlaat
 carburateur is getest op de zaak met een meter en was goed
 
 
 |  | 
		
			| Omhoog |   | 
	
	
	
		|  | 
			| Manders Racing | 
				
				
					|  Geplaatst:  wo okt 17, 2007 8:34 pm  |  | 
		
		
			| Geregistreerd: wo sep 20, 2006 11:00 pm
 Berichten: 512
 Woonplaats: Heb tijdelijk geen kart
 | 
				
					| Dan is alles verkeerd:
 Mengverhouding is 1:16 of 1:18 met kartolie. Dus geen half-synthetische brommertroep. Maar fatsoenlijke olie op castor-basis.
 
 Je kan met de carburateur niet afstellen op doortrekken. Dat doen je tandwielen voornamelijk. Je kan wel de sproeiers verdraaien dat ie rijker of armer staat en dus mooier loopt. Basisafstelling is 1,5 slag open draaien voor beide sproeiers.
 
 Je ontsteking hoort op 2,3 of 2mm voor BDP te staan. 4mm is veel te vroeg.
 
 Bij een 2takt is de uitlaat 1 van de belangrijkste elementen. Helemaal bij een 100cc motor. Die maakt heel veel verschil uit.
 
 De tandwielverhouding is ook zeer belangrijk. Je hebt niet vermeld welke verhouding je hebt. Maar begin eens met 10tanden voor en 82-85 achter.
 
 Als bougie wordt vaker het merk NGK gebruikt. Probeer eens een  NGK B9EG of B10EG.
 
 Doe dit alles, en je zal zien dat hij stukken beter loopt.
 _________________
 "If everything seems under control, you're just not going fast enough."
 
 
 |  | 
		
			| Omhoog |   | 
	
	
	
		|  | 
			| coenoke | 
				
				
					|  Geplaatst:  wo okt 17, 2007 8:41 pm  |  | 
		
		
			| Geregistreerd: wo okt 17, 2007 6:58 pm
 Berichten: 27
 Woonplaats: stolwijk
 | 
				
					| hoezo kan je een carberateur niet afstellen op doortrekken?
als je rijd stel je hem zo af dat hij zo veel mogelijk toeren loopt met stelschroef h en met l lekker oppakt en dan net ietjes rijker zetten voor de veiligheid
 
 wat voor uitlaat raden jullie mij aan?
 tandwiel verhouding zal ik morgen even bekijken    wat wel al veel scheelde was het monterern van een open sportfilter hiermee was hij veel beter af te stellen maar die laat ik er niet opzitten ivm vuil
 
 wat is het verschil tussen ngk en champion dan??
 
 alvast bedankt
 
 ik gebruik trouwens euro 98 super
 
 
 |  | 
		
			| Omhoog |   | 
	
	
	
		|  | 
			| David | 
				
				
					|  Geplaatst:  wo okt 17, 2007 9:00 pm  |  | 
		
		
			| Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm
 Berichten: 9713
 Woonplaats: Puttershoek
 | 
				
					| Gewoon een standaard 100cc uitlaatje gebruiken (tweedehands zowat overal verkrijgbaar voor niet al teveel geld). 
 
 |  | 
		
			| Omhoog |   | 
	
	
	
		|  | 
			| coenoke | 
				
				
					|  Geplaatst:  wo okt 17, 2007 9:02 pm  |  | 
		
		
			| Geregistreerd: wo okt 17, 2007 6:58 pm
 Berichten: 27
 Woonplaats: stolwijk
 | 
				
					| zijn dat goede uitlaten kwa prestatie? 
 
 |  | 
		
			| Omhoog |   | 
	
	
	
		|  | 
			| David | 
				
				
					|  Geplaatst:  wo okt 17, 2007 9:07 pm  |  | 
		
		
			| Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm
 Berichten: 9713
 Woonplaats: Puttershoek
 | 
				
					| In bijna alle gevallen stukken beter dan een brommer uitlaat. 
 
 |  | 
		
			| Omhoog |   | 
	
	
	
		|  | 
			| joris | 
				
				
					|  Geplaatst:  wo okt 17, 2007 9:12 pm  |  | 
		
		
			| Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm
 Berichten: 4140
 Woonplaats: lieshout
 | 
				
					| mengen is 1 op 20 met wedegelijk een half syntheet 
 4  mm is inderdaad wat vroeg
 
 door laten trekken op de bok ofwel onbelast is ten eerste slecht voor de motor en je carb afstellen kun je niet doen op de bok. je zult gewoon op de baan moeten doen
 
 uitlaat pak een standaart 100cc uitlaatje (vevey demper dacht ik dat het hete )
 
 
 |  | 
		
			| Omhoog |   | 
	
	
	
		|  | 
			| coenoke | 
				
				
					|  Geplaatst:  wo okt 17, 2007 9:16 pm  |  | 
		
		
			| Geregistreerd: wo okt 17, 2007 6:58 pm
 Berichten: 27
 Woonplaats: stolwijk
 | 
				
					| ik stel niet af op de bok ik liet hem gewoon even russtig warm draaien en dan even het gas goed open uiteraard met temp sensor en goede koeling 
 
 |  | 
		
			| Omhoog |   | 
	
	
	
		|  | 
			| coenoke | 
				
				
					|  Geplaatst:  za okt 27, 2007 4:59 pm  |  | 
		
		
			| Geregistreerd: wo okt 17, 2007 6:58 pm
 Berichten: 27
 Woonplaats: stolwijk
 | 
				
					| probleem opgelost 
 heb de carb uit voorzorg gereviceerd
 ngk bougy
 onsteking bijgesteld loopt nu stukken beter lkkr soepel en veel trekkracht
 kartolie gekocht
 
 nu is mijn ketting een keer gebroken en is mijn carberateur beschadingt
 (roterende inlaat) keting onder de carb
 heeft iemand een idee om een soort beugeltje boven de keting te bevestigen??
 
 alvast bedankt iedereen
 
 
 |  | 
		
			| Omhoog |   | 
	
	
	
		|  | 
			| Basjuh | 
				
				
					|  Geplaatst:  za okt 27, 2007 5:26 pm  |  | 
		
		
			| Geregistreerd: ma okt 16, 2006 12:48 pm
 Berichten: 6411
 Woonplaats: Eys (Z-Limburg)
 | 
				
					| Bedoel je een keting beschermer ?
 zoals op afbeelding 
   ook zijn er plastice flappen die je over de ketting heen kunt spannen
 
 |  | 
		
			| Omhoog |   | 
	
	
	
		|  | 
			| coenoke | 
				
				
					|  Geplaatst:  za okt 27, 2007 5:52 pm  |  | 
		
		
			| Geregistreerd: wo okt 17, 2007 6:58 pm
 Berichten: 27
 Woonplaats: stolwijk
 | 
				
					| die kappen passen niet omdat de carb 2 cm boven het motortandwiel zit
(roterende inlaat)
 
 plastik flap gaat tot het blok en was in mijn geval niet lang genoeg
 
 
 |  | 
		
			| Omhoog |   | 
	
	
	
		|  | 
			| Gerwin | 
				
				
					|  Geplaatst:  za okt 27, 2007 5:54 pm  |  | 
		
		
			| Geregistreerd: wo aug 29, 2007 11:06 am
 Berichten: 382
 Woonplaats: Barneveld
 | 
				
					| volgens mij zijn er geen andere beschermers! 
 Laatst bijgewerkt door Gerwin op za okt 27, 2007 5:57 pm, in totaal 1 keer bewerkt.
 
 
 |  | 
		
			| Omhoog |   | 
	
	
	
		|  |