Auteur |
Bericht |
FvRoij
|
Geplaatst: zo apr 22, 2007 7:40 am |
|
Geregistreerd: wo mei 10, 2006 8:28 pm Berichten: 60 Woonplaats: Weert
|
OP marktplaats bieden ze een helmcamera aan
die werkt op batterijen en alles opslaat op SD-kaart.
De prijs is naar mijn mening acceptabel, maar hoe zit
het met de kwaliteit van de beelden?
Heeft iemand ervaringen met deze camera?
Is de 30 beelden per seconde niet te weinig voor karters?
Graag jullie reactie.
|
|
Omhoog |
|
 |
mats
|
Geplaatst: zo apr 22, 2007 1:30 pm |
|
Geregistreerd: vr jan 07, 2005 5:02 pm Berichten: 917 Woonplaats: Alkmaar
|
Ik heb toevallig een tijd geleden contact gehad met X-SportsCam, de leverancier van dit soort camera's en toebehoren.
Aangezien ik mijzelf ook een beetje aan het verdiepen ben erin!
De advertentie op Marktplaats.nl is overigens ook van hun.
Als je naar hun site gaat en even contact met ze opneemt word je echt super geholpen met alle vragen die je maar heb!
Ook staan hier filmpjes als voorbeeld om de kwaliteit te zien.
www.x-sportscam.nl
Zelf denk ik dat de camera die op Marktplaats.nl staat niet geschikt is voor autosport/karting.
_________________ [url=http://www.energycorse.com] Energy Corse[/url]
|
|
Omhoog |
|
 |
Tommeke
|
Geplaatst: zo apr 22, 2007 8:45 pm |
|
Geregistreerd: ma maart 12, 2007 6:50 pm Berichten: 242 Woonplaats: Born en Driebergen
|
Zo, daar staan een aantal leuke camera's tussen  Maar eens doorgeven aan een maat van me
GreetZzZz Tom
|
 |
peter
|
Geplaatst: ma apr 23, 2007 6:50 pm |
|
Geregistreerd: za aug 21, 2004 3:20 pm Berichten: 1359 Woonplaats: Fijnaart
|
30 beelden per seconde moet goed zijn
ik dacht dat tv beelden iets van 24 per seconde zijn
_________________ Driften kost tijd , het is alleen zo leuk
|
|
Omhoog |
|
 |
Paulo27
|
Geplaatst: ma apr 23, 2007 8:30 pm |
|
Geregistreerd: ma sep 06, 2004 8:35 pm Berichten: 7480 Woonplaats: Wateringen - Den Haag
|
30 beelden per seconden is hetzelfde als een beetje WEBCAM... en dat is nou ook niet echt vlot.....
_________________ Hell was Full..... That's why I came back !
CRG Dark Rider, 2011 - Rotax Max DD-2, 2011
|
|
Omhoog |
|
 |
Pro-kart monster
|
Geplaatst: ma apr 23, 2007 8:32 pm |
|
Geregistreerd: ma jun 05, 2006 6:44 pm Berichten: 3601 Woonplaats: Assendelft
|
maar als ze voor tv 24 gebruiken zou 30 toch goed moeten zijn
ik kan die advertentie overgens niet vinden
_________________ MSkart - TM k8 ICC Energycorse - Prokart Honda CBR 600 RR
Bezochte circuits Amsterdam - Uitgeest - Venray - Driebergen - Berghem - Veldhoven - Emmen - Strijen - Vledderveen - Emsburen - Kerpen - Hahn - Genk - Spa -Teesside
|
|
Omhoog |
|
 |
FvRoij
|
Geplaatst: ma apr 23, 2007 9:01 pm |
|
|
Kan de advertentie ook niet meer vinden, maar is in ieder
geval op de website te vinden die Mats ook aangegeven heeft.
Type is ATC-2000
|
|
Omhoog |
|
 |
Ross1961
|
Geplaatst: ma apr 23, 2007 9:38 pm |
|
Geregistreerd: di jul 04, 2006 11:31 pm Berichten: 269 Woonplaats: Nieuwegein
|
Wassili van X Sportscam is een super vent.
De genoemde camera zou ik echter niet gebruiken voor het karten. Het aantal beelden is te beperkt en de resolutie is te laag.
Ik heb zelf de Blackeye bij hem gekocht. Een super ding. SBS 6 gebruikt deze camera bij het marathon schaatsen.
Daarnaast heb ik een hogere resolutie bullet cam bij helmetcamera.com in Amerika gekocht. Dit systeem met SD card recorder ga ik met de Paauw Kartracing een keer testen tijdens een training van Miranda. Super beelden en een hele goede kwaliteit geluid. Deze camera's worden veel door de Xtreme sporters gebruikt. Ik heb al speciale bevestigingssteuntjes voor montage op mijn kart. Ga het systeem denk ik vrijdag in Berghem uitproberen (dus als er nog iemand voor mij wil gaan rijden).
Je moet echter wel een Memorycard recorder gebruiken. Camrecorders (bijvoorbeeld mini DV)met een normale videokop gaan helemaal de vernieling in door het schokken van de kart. Sinds kort heb ik ook een speciale Sonycam die wel tegen een stootje kan en waar ik een AV in ingang op heb om de bullet cam extern op aan te sluiten (zijn er maar twee van te koop). Deze camrecorders worden veel door skydivers gebruikt. Vervolgens kan ik dan in Pinnacle de beelden professioneel bewerken.
|
|
Omhoog |
|
 |
Jeroen Eggink
|
Geplaatst: ma apr 23, 2007 9:57 pm |
|
Geregistreerd: za maart 19, 2005 11:09 pm Berichten: 374 Woonplaats: Dedemsvaart
|
|
Omhoog |
|
 |
Ross1961
|
Geplaatst: ma apr 23, 2007 10:40 pm |
|
|
Simpel Jeroen.
Diegene die voor mij gaat rijden staat er beter op dan ik zelf. Dat zie je met de meeste kartfilmpjes. De kart met de camera aan boord zie je nooit in beeld.
|
|
Omhoog |
|
 |
peter
|
Geplaatst: di apr 24, 2007 6:29 pm |
|
|
Paulo27 schreef: 30 beelden per seconden is hetzelfde als een beetje WEBCAM... en dat is nou ook niet echt vlot.....
heeft niks met het aantal beelden te maken
bandbreedte is hier het sleutelwoord
dit is wat ik heb gevonden over beelden per seconde
Elektronenstraal
Om de elektronenstraal in de beeldbuis in dit lijnenpatroon over het scherm te bewegen worden afbuigspoelen gebruikt. Deze omvatten het elektronenkanon in de achterzijde van de beeldbuis. Om deze afbuigspoelen aan te sturen zijn 2 signaalgevers nodig. De eerste signaalgever is de lijnoscilator met 15625 Hz voor de lijnen (25 x 625 = 15625). De tweede signaalgever is de rasteroscillator met 50 Hz voor de beelden. Het is niet toevallig dat voor 50 Hz (25 beelden per seconde) is gekozen in landen waar de frequentie van de netspanning ook 50 Hz is. Storing vanuit het lichtnet (netbrom) is dan eenvoudiger uit het beeld te houden. In o.a. de Verenigde Staten, met een netfrequentie van 60 Hz, gebruikt men om dezelfde reden 30 beelden per seconde
|
|
Omhoog |
|
 |
Ross1961
|
Geplaatst: di apr 24, 2007 7:19 pm |
|
|
Het aantal beelden per seconden heeft wel degelijk ook met de kwaliteit van de motion te maken. In mijn geval ga ik de beelden in een edditing programma bewerken. Vooral voor kwalitatieve slowmotion beelden is een hoge framefrequentie erg belangrijk. Het grootste probleem met helmcamera's is de vaak beperkte resolutie. Veel camera's hebben maar een zeer beperkte resolutie met als gevolg alles behalve scherpe opnamen.
|
|
Omhoog |
|
 |
peter
|
Geplaatst: di apr 24, 2007 9:28 pm |
|
|
resolutie beelden per seconden en bandbreedte zijn dus 3 totaal verschillende dingen
ik heb het alleen neer gezet om te laten zien dat 30 beelden per seconde niet wil zeggen dat het slechte kwaliteit is
|
|
Omhoog |
|
 |
Ross1961
|
Geplaatst: di apr 24, 2007 11:35 pm |
|
|
Ben ik het absoluut mee eens. Het is alleen zo jammer dat veel mensen veel geld uitgeven voor bijvoorbeeld een helmcamera en achteraf de kwaliteit van het beeld ze nogal eens teleursteld
|
|
Omhoog |
|
 |
FvRoij
|
Geplaatst: wo apr 25, 2007 8:10 am |
|
|
Daarom heb ik deze topic geplaatst, mogelijk was er iemand tussen
al deze karters die zo'n camera al heeft of geprobeerd heeft.
Helaas zijn deze antwoorden nog niet langs gekomen....
|
|
Omhoog |
|
 |