Auteur |
Bericht |
gallie
|
Geplaatst: za feb 24, 2007 9:00 pm |
|
Geregistreerd: wo feb 14, 2007 4:32 pm Berichten: 121 Woonplaats: Breda
|
Beste karters,
Ik heb een vraagje voor de tuners onder ons.
Ik heb nog een originele uitlaat liggen van mijn 200cc hondablok en valt zon uitlaatje te tunen zeg maar zouden er wat extra pktjes uit kunne komen of moet je dan ook gelijk aan je blok sleutelen? Want mijn blok is wel al getuned en verzegeld zodat ik in de standaard honda klasse mag rijden. Maar die uitlaat is dan alleen voor de fun bedoelt zodat het net wat extra geeft.
Kan dat??
Bij voorbaat dank 
|
|
Omhoog |
|
 |
David
|
Geplaatst: za feb 24, 2007 9:07 pm |
|
Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm Berichten: 9713 Woonplaats: Puttershoek
|
Er worden vaak 100cc tweetakt uitlaatjes op Honda's gemonteerd, misschien dat dat wat voor je is?
Heb ook al een keer speciaal voor Hondablokjes ontwikkelde uitlaten gezien, maar die zullen vermoedelijk prijziger zijn.
|
|
Omhoog |
|
 |
gallie
|
Geplaatst: za feb 24, 2007 9:43 pm |
|
Geregistreerd: wo feb 14, 2007 4:32 pm Berichten: 121 Woonplaats: Breda
|
Er zit wel al een andere uitlaat op die je mag gebruiken voor die klasse is net zon uitlaat als wat er bij de 390cc klasse opzit.
alleen dat originele uitlaatje gebruik ik toch niet dus wou ik weten of daar iets aan te tunen valt zodat als ik hem terug op mijn blok plaats dat ie door dat uitlaatje wat meer pk's krijgt.
ik wou weten of dat kan.
alvast bedankt
|
|
Omhoog |
|
 |
jeffrey1991
|
Geplaatst: za feb 24, 2007 10:13 pm |
|
Geregistreerd: za okt 21, 2006 8:13 pm Berichten: 1749 Woonplaats: Wijk bij Duurstede
|
Gallie, ik denk dat dat moeilijk gaat... Als je een kijkt of hij zonder uitlaat harder loopt ( MEESTAL NIET ) maar ik denk dat het niet veel zin heeft om de orginele uitlaat te veranderen
Grtz,
Jef
|
|
Omhoog |
|
 |
jvd
|
Geplaatst: za feb 24, 2007 10:22 pm |
|
Geregistreerd: di sep 28, 2004 7:11 pm Berichten: 1610 Woonplaats: Zwolle
|
100cc demper die je hebt kun je wel aanpassen
je maakt de deksel los achterop
en in de conus zitten gaten, die kun je opboren zodat je blokje minder tegendruk heeft
tevens kun je van de deksel met binnenste pijpje afzagen, zodat je hem dan recht voor de conus kunt monteren
zorgt ook weer voor minder tegendruk
een 4-takt heeft wel iets tegendruk nodig, maar er valt genoeg aan te passen
gewoon stap voor stap testen
tevens kun je met de uitlaatlengte gaan testen, dat scheelt ook veel
_________________ je kunt beter 2 keer spinnen dan 1 keer crashen
|
|
Omhoog |
|
 |
jeffrey1991
|
Geplaatst: za feb 24, 2007 11:09 pm |
|
Geregistreerd: za okt 21, 2006 8:13 pm Berichten: 1749 Woonplaats: Wijk bij Duurstede
|
jvd,
De uitlaat lengte zelf ?
Of het verbindigs stukje vanaf Cilinder ( uitlaat Gat) naar het uitlaat stukje en dan naar de demper?
|
|
Omhoog |
|
 |
Energy 390
|
Geplaatst: zo feb 25, 2007 10:37 am |
|
Geregistreerd: ma nov 29, 2004 9:36 pm Berichten: 1497 Woonplaats: Ruurlo
|
Door verschillende lengtes uitlaatflexibel te monteren kun je je uitlaat langer of korter maken.
groet Roeland
|
|
Omhoog |
|
 |
Pro-kart monster
|
Geplaatst: zo feb 25, 2007 11:52 am |
|
Geregistreerd: ma jun 05, 2006 6:44 pm Berichten: 3601 Woonplaats: Assendelft
|
die uitlaat maakt weinig verschil
ik ken iemand die zijn standaart pro-kart uitlaten heeft vervangen voor remus uitlaten maar wij was helemaal niet sneller daarmee
als je wilt tunen zul je dus gewoon met je motorblok aan de gang gaan
_________________ MSkart - TM k8 ICC Energycorse - Prokart Honda CBR 600 RR
Bezochte circuits Amsterdam - Uitgeest - Venray - Driebergen - Berghem - Veldhoven - Emmen - Strijen - Vledderveen - Emsburen - Kerpen - Hahn - Genk - Spa -Teesside
|
|
Omhoog |
|
 |
jeffrey1991
|
Geplaatst: zo feb 25, 2007 11:55 am |
|
Geregistreerd: za okt 21, 2006 8:13 pm Berichten: 1749 Woonplaats: Wijk bij Duurstede
|
ik heb hem ook getuned maar de orginele uitlaat er nog op zitten.... 
|
|
Omhoog |
|
 |
Energy 390
|
Geplaatst: zo feb 25, 2007 2:00 pm |
|
Geregistreerd: ma nov 29, 2004 9:36 pm Berichten: 1497 Woonplaats: Ruurlo
|
jeffrey, jij hebt er een orginele kartuitlaat opzitten, maar geen orginele honda uitlaat.
|
|
Omhoog |
|
 |
jvd
|
Geplaatst: zo feb 25, 2007 7:58 pm |
|
Geregistreerd: di sep 28, 2004 7:11 pm Berichten: 1610 Woonplaats: Zwolle
|
uitlaatlengte maakt wel degelijk verschil
zo heb ik vandaag ondervonden
heb vandaag meegereden met de wintercup in oldenzaal
en heb met een lange en korte flex gereden
met de lange flex had ik geen kracht onder in toeren
en met een korte wel
btw, ben 3e geworden vandaag
_________________ je kunt beter 2 keer spinnen dan 1 keer crashen
|
|
Omhoog |
|
 |
Energy 390
|
Geplaatst: zo feb 25, 2007 8:32 pm |
|
Geregistreerd: ma nov 29, 2004 9:36 pm Berichten: 1497 Woonplaats: Ruurlo
|
|
Omhoog |
|
 |
gallie
|
Geplaatst: ma feb 26, 2007 10:26 pm |
|
Geregistreerd: wo feb 14, 2007 4:32 pm Berichten: 121 Woonplaats: Breda
|
die 100cc demper mag ik niet aan prutsen omdat ik dan niet meer mee mag doen met de loncin cup want iedereen rijd daar met 200cc 8.5 pk blokjes van honda of loncin. En die zijn ook allemaal verzegeld.
Maar als dat met die uitlaat niet kan, jammer dan.
Dan koop ik miss nog een blokje erbij en laat die tunen.
|
|
Omhoog |
|
 |
jeffrey1991
|
Geplaatst: di feb 27, 2007 8:43 pm |
|
Geregistreerd: za okt 21, 2006 8:13 pm Berichten: 1749 Woonplaats: Wijk bij Duurstede
|
Ga je die dan tunen binnen de ( die bepaalende ) race reglementen??
Jef
|
|
Omhoog |
|
 |
gallie
|
Geplaatst: vr maart 02, 2007 10:13 am |
|
Geregistreerd: wo feb 14, 2007 4:32 pm Berichten: 121 Woonplaats: Breda
|
dat is al gebeurt maar ik zou er nog een sneller blokje of snellere uitlaat bij willen voor de fun.
|
|
Omhoog |
|
 |