Ga naar pagina Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13  Volgende




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 192 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo sep 24, 2006 9:16 pm 

Geregistreerd: vr sep 22, 2006 6:47 pm
Berichten: 16
Ik zat al te denken om de motor op een kart te zetten, maar ben hier toch van af gezien... :roll:

Een motor met een vermogen van 1500pk en inhoud van 48liters en een gewicht van 6500 kilo is me toch iets te veel van het goede :shock:


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo sep 24, 2006 9:21 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 06, 2004 8:35 pm
Berichten: 7480
Woonplaats: Wateringen - Den Haag
OK, OK..... helaas.

Ik heb bij de Luchtmacht gewerkt .. was ook erg leuk.

Gr.

_________________
Hell was Full..... That's why I came back !

CRG Dark Rider, 2011 - Rotax Max DD-2, 2011


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo sep 24, 2006 9:31 pm 

Geregistreerd: vr sep 22, 2006 6:47 pm
Berichten: 16
Dat heeft ook zijn ding ja :)

Nadeel als je bij een gevechtseenheid zit zoals ik is dat je veel oefeningen draait, daarom is dit ook de laatste post voor vandaag en de komende week, we gaan 2 weken over de oirschotse heide crossen!


Jeffrey


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo sep 24, 2006 9:33 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 06, 2004 8:35 pm
Berichten: 7480
Woonplaats: Wateringen - Den Haag
aha.. leuk toch...??

Ik was bij de Luchtmacht Vlieginstructeur op de C-130 Hercules en sommige F-16's.
Maar ook ik wordt ouder en dan wordt je ingeruild, met een mooi woord.

Maar wel hele leuke dingen meegemaakt.

Veel plezier dan maar...

_________________
Hell was Full..... That's why I came back !

CRG Dark Rider, 2011 - Rotax Max DD-2, 2011


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo sep 24, 2006 9:52 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo sep 20, 2006 8:12 pm
Berichten: 58
Woonplaats: Zwanenburg
Gaaf Paulo27, dus als ik het goed begrijp ben je "vroegah" F-16 piloot geweest...?


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma sep 25, 2006 9:05 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 06, 2004 8:35 pm
Berichten: 7480
Woonplaats: Wateringen - Den Haag
Niet echt piloot... want dan vlieg je iedere dag met die kisten en bewaak je het luchtruim.

Wel vaak gevlogen maar zonder opdracht en dan ben je geen piloot, maar meer een tester en/of instructeur.

L8ter

_________________
Hell was Full..... That's why I came back !

CRG Dark Rider, 2011 - Rotax Max DD-2, 2011


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma sep 25, 2006 12:28 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo sep 20, 2006 8:12 pm
Berichten: 58
Woonplaats: Zwanenburg
Nice! Lijkt me toch een fantastische ervaring om bijvoorbeeld 8 tot 10 G te trekken in een scherpe bocht. Heb jij eigenlijk "last" van G-krachten met bijv. een ICC kart. Of komt dit niet boven de 2G uit...?


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma sep 25, 2006 12:59 pm 

Geregistreerd: wo aug 09, 2006 3:17 pm
Berichten: 177
Woonplaats: Haarlem
Hey Nielsracing,

Het zal je misschien verbazen, maar ik heb ergens gelezen als je echt gek doet met een kart, crashed ofzo, je dan wel wel tot 6G :shock: kan gaan.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma sep 25, 2006 1:13 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo sep 20, 2006 8:12 pm
Berichten: 58
Woonplaats: Zwanenburg
Een crash kan me goed voorstellen. Al je gewicht wordt in één keer tot stilstand gebracht (geen kreukelzone). Maargoed, kortstondig 6G, daarvan ga je niet black-out. :-)
Maar als je met een kart rond de 120 rijdt en je snijdt een bocht aan, lijkt me toch dat je misschien wel tegen de 2G aanzit. Ik heb geen G-meter, laat staan een eigen kart ;)


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma sep 25, 2006 3:06 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jun 05, 2006 6:44 pm
Berichten: 3601
Woonplaats: Assendelft
hey paulo ik wil ook naar de luchtmacht op een apache vliegen welke opleiding heb ik dan minimaal nodig

_________________
MSkart - TM k8 ICC
Energycorse - Prokart
Honda CBR 600 RR

Bezochte circuits Amsterdam - Uitgeest - Venray - Driebergen - Berghem - Veldhoven - Emmen - Strijen - Vledderveen - Emsburen - Kerpen - Hahn - Genk - Spa -Teesside


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma sep 25, 2006 4:15 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo sep 20, 2006 8:12 pm
Berichten: 58
Woonplaats: Zwanenburg
http://www.luchtmacht.nl.....
Sowieso HAVO met profiel Natuur en Maatschappij of VWO met iets in die richting. Staat vast wel uitgebreid op de site. Overigens is het een strenge keuring....niet iedereen komt er doorheen.
(en ja, met kleurenblindheid dus ook niet :(.....)


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma sep 25, 2006 4:36 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma jun 05, 2006 6:44 pm
Berichten: 3601
Woonplaats: Assendelft
nou lekker is dat ik ben dus kleurendoof maar goed ik las ook iets over MBO 4en dat is voor mij makelijk haalbaar dan maar onderhoud ofzo

_________________
MSkart - TM k8 ICC
Energycorse - Prokart
Honda CBR 600 RR

Bezochte circuits Amsterdam - Uitgeest - Venray - Driebergen - Berghem - Veldhoven - Emmen - Strijen - Vledderveen - Emsburen - Kerpen - Hahn - Genk - Spa -Teesside


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma sep 25, 2006 5:09 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo sep 20, 2006 8:12 pm
Berichten: 58
Woonplaats: Zwanenburg
MBO is zeker niet voldoende om Apache-piloot te worden. Ik ben dus ook kleurenblind dus zet 't hele gedoe maar uit je hoofd...
Neemt niet weg dat je bij de luchtmacht nog tal van andere functies kan vervullen al naar gelang je opleidingsniveau.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma sep 25, 2006 6:22 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma sep 06, 2004 8:35 pm
Berichten: 7480
Woonplaats: Wateringen - Den Haag
Nielsracing,

Helemaal correct.

Je mag namelijk helemaal niets aan je gehoor, zichtsvermogen en ledenmaten hebben om uberhaubt piloot te kunnen worden. Immers je wordt niet direct piloot, je gaat de opleiding in en die is erg zwaar HBO+ niveau en als dat goed gaat... dan ga je pas echt piloot worden.

VWO met wis-natuurkunde en engels is min. verplicht.

Maar bij het onderhoudspersoneel is heeft men altijd goede engineers nodig en dat is ook heel erg leuk.
Appache hebben we in NL alleen op THG Gilze-Rijen (Brabant)

Suc6

_________________
Hell was Full..... That's why I came back !

CRG Dark Rider, 2011 - Rotax Max DD-2, 2011


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma sep 25, 2006 6:46 pm 

Geregistreerd: ma sep 25, 2006 5:34 pm
Berichten: 6
Woonplaats: Spijkenisse
Administratief Medewerker


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 192 berichten ] 

Ga naar pagina Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David