Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 38 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di mei 23, 2006 4:49 pm 

verzenden lijkt me beter 8)

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di mei 23, 2006 4:56 pm 
nee, de vorige eigenaar had een krukas nodig en heeft die besteld, kreeg hem netjes opgestuurd, was alleen 15 euro verzendkosten !

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di mei 23, 2006 6:12 pm 

Dus 't is altijd €15,- meer dan je denk dat je betaald hebt
Wij zoeken meestal gewoon dichtsbijzijnde kartzaak op tog :lol:

Maar de benzine kosten zijn dan miss wel meer... :shock:

Laatst bijgewerkt door Max op di mei 23, 2006 6:20 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di mei 23, 2006 6:15 pm 

De dichtsbijzijnde kartshop is voor mij nogsteeds driekwartier rijden. Met de benzineprijzen van tegenwoordig hoef je nieteens zo ver te rijden om 15 euro kwijt te zijn, dus opsturen is soms veel handiger. Ik vind 15 euro voor het verzenden van een krukas nieteens zo duur.
Maar goed, het topic gaat over de Dino 125cc automaat, en niet over verzendkosten, dus stel voor dat we vanaf nu weer ontopic gaan.

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di mei 23, 2006 10:01 pm 
ok, is goed :)
Ik heb dan een dino
En ga dan eindelijk as Zaterdag m'n koppeling loshalen om te kijken wat er aan de hand is !
Ik moet zowiezo het afdekkapje bestellen bij Dino

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo mei 28, 2006 11:28 am 
Nou Koppeling is er af geweest, was niks mee aan de hand !!!
Moer was losgegaan, dus dat scheelt weet een berg !
Hij lekte ook benzine, nu is het kapje van m'n carberateurgebroken(plastic) ik begrijp niet waarom ze dit niet van metaal maken !
van de week ff naar de bruin,nieuwe halen :)

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo mei 28, 2006 11:44 am 

Citaat:
Hij lekte ook benzine, nu is het kapje van m'n carberateurgebroken(plastic) ik begrijp niet waarom ze dit niet van metaal maken !

Omdat metaal duurder is vermoed ik.

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo mei 28, 2006 12:00 pm 
ja maar ik kan me herinneren dat ik vroeger bij de puchies toch ook een metalen bakje tegen kwam , dit krijgt toch wel meer te verduren,ikzeg : verkeerd bezuinigen :) of juist niet. lekker binnenkomen :)

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo mei 28, 2006 9:35 pm 

Heb in al die jaren nog bij geen enkele carburateur een gebroken kapje gehad, en ik ga er voor het gemak even vanuit dat ik niet de enige ben, dus ik denk dat die kapjes over het algemeen wel heel blijven, en dat ze dus niet van metaal gemaakt hoeven te worden.

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma mei 29, 2006 6:09 pm 
hm, Ja ik kocht hem zo ,met het idee dat het slangetje lek was, ga zo ff bij de bruin langs als hij open is:)

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma jun 12, 2006 4:39 pm 

Nu ben ik degene die deze kart heeft gekocht... Heb omwille de prijs van de kart deze aangeschaft, en niet de adviezen opgevolgd zoals jullie die bovenstaand hebben gegeven, hoop dat ik er een beetje geluk mee heb...

Maar een vraagje van mijn kant over deze kart, hoop dat iemand me kan helpen: is het mogelijk om deze kart gestationeerd te laten lopen, of kan je de kart alleen maar starten door deze aan te drukken, dan instappen en weg wezen...?
Hoop dat ik duidelijk geweest ben in mijn vraagstelling, de kart loopt super, maar kan 'm niet gestationeerd laten lopen, want dan slaat ie af...

KAN IEMAND MIJ ANTWOORD GEVEN...

Mailen mag ook: vossie112@hotmail.com

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma jun 12, 2006 5:25 pm 

Ehh jij hebt de kart gekocht, en je rijdt er samen met Patman mee?

De kart heeft een koppeling, dus je kan em stationair laten lopen. Bij sommige koppelingen is het echter wel zo dat het netjes stationair laten lopen niet altijd even gemakkelijk instellen is.
Je moet ten eerste een stationairstelschroef op je carburateur hebben, en een goede koppeling.
Je moet met de stelschroef het toerental zo instellen dat ie niet afslaat, maar ook wegrijdt.
Persoonlijk probeer ik stationair draaien zoveel mogelijk te voorkomen, des te minder slijt de koppeling.

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma jun 12, 2006 6:10 pm 

Nou, nee...

Patman heeft naar mijn idee ook een dino, want deze heb ik alleen gekocht, maar als ik het dus goed begrijp is het dus zoveel mogelijk proberen en dan de juiste afstelling zien te krijgen...

Maar naar mijn idee had de vorige eigenaar het erover dat er geen koppeling opzat, of heb ik het nu helemaal verkeerd begrepen...?

had kan voor de kenners misschien allemaal dom overkomen wat ik allemaal vraag, maar ik ben een leek in dit soort dingen en wil graag zoveel mogelijk info voordat ik begin te rijden...

maar afgelopen zaterdag was het dus zo, dat er zoveel compressie op de achterwielen stond dat we de kart op klossen moesten zetten en dan aantrekken met een touw om de achterwielen... dan wou de kart wel lopen maar zodra we dae kart aan de grond zetten dan sloeg de kart af, toen ik 'm meer gastuimte heb gegeven draaide de kart een hoger toerental, maar bleef wel lopen, maar dit lijkt me ook niet helemaal juist, want hij had zoveel toeren dat ik wel 20 km p/uur moeste rijden want anders sloeg de kart af, wie kan me helpen...

Alvast weer bedankt...

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma jun 12, 2006 6:23 pm 

Als je kart geen koppeling heeft kan je em niet stationair laten draaien. Je kan gemakkelijk herkennen of ie een koppeling heeft of niet. Als er op de krukas alleen een klein tandwieltje zit heb je geen koppeling. Als er een rond trommeltje met een tandwieltje op zit, heb je wel een koppeling.

Offline Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma jun 12, 2006 6:46 pm 
Ho ff Vossie,
Een Dino aantrekken met een touw????

Ik start die van mij met een externe elektrische starter, hij blijft keurig stationair lopen !!!!
Zaterdag op Eindhoven gereden, bloed en bloed heet had ik het maar het was kickuh!!!
Viel een paar keer uit,door opeens langzaam te lopen en zoef uit was hij !
Ik had een scheurtje in m'n carberateur,misschien lag het daar aan?
M'n neef denkt dat ik 'm moet laten honen en een nieuwe zuiger erin moet laten zetten.
Hij slaat ook steeds vet en starte op het laatst moeilijk.

Maar zijn er nog meer karters hier met een DINO?
ff de tip van flip http://www.dino.dk/webshop klik op engines/motorer en zoek je motorblok daar staat een split tekening van je blok en als je dan op het onderdeelnr klik krijg je de prijs te zien (vind ik super geregeld van DINO !)
Succes

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 38 berichten ] 

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende