Onlangs heeft Kartbaan Oldenzaal de Honda 390 Cup aangekondigd en natuurlijk is er al jaren ook de Kartclub Eefde met haar 390cc wedstrijden.
Zou het niet leuker zijn als er één competitie komt verdeeld over de kartbanen van Eefde en Oldenzaal?
Met dezelfde banden- en motor reglementen?
Bij de Honda 390 Cup is het inschrijfgeld € 39,50, maar moet je verplicht banden afnemen á € 160,00 per set. totale kosten € 199,50.
Bij Eefde is het inschrijfgeld € 60,00 per wedstrijd, en heb je keuze uit 3 banden. Maar gezien de resultaten van de MG FZ banden staat (bijna) iedereen op die banden á € 175,00. Totale kosten per race = € 235,00.
Dit jaar houdt Eefde 6 races en wellicht volgend jaar ook weer. Voor de Honda 390 Cup zijn 6 races aangekondigd in 2017 met een vroege start al eind Januari 2017. Dat komt neer op 12 races. Wil je alles rijden dan kost dat € 4017,00. Afgezien natuurlijk van andere bijkomende kosten die iedereen wel weet die actief is in de kart sport

.
Uiteraard kan iedereen voor zichzelf kiezen om deel te nemen aan beide kampioenschappen of delen daarvan. Maar ik vind het zo zonde dat we in Nederland niet één 390CC klasse kunnen krijgen met bijvoorbeeld 8-10 wedstrijden verdeeld over beide banen. Neem je dan ook nog de beide layouts van Eefde dan kun je op 3 verschillende layouts rijden met elk hun uitdagingen.
Lijkt mij per saldo mooier, goedkoper en makkelijker met kans op één titel:
390CC Kampioen van Nederland. Officieus Nederlands Kampioen?
De 390cc is en wordt in Nederland neergezet als één van de goedkoopste manieren om - in competitieverband - te racen. Door nu twee competities te starten met elk hun eigen regels worden mijn inziens de kosten onnodig veel hoger.
Wat vinden jullie hiervan? Hebben jullie andere ideeën én (vraag voor de 390cc coureurs) denken jullie aan beide competies te gaan meedoen?
Ik lees graag jullie gedachten hierover!