| Auteur | Bericht | 
	
			| GT racing | 
				
				
					|  Geplaatst:  zo okt 12, 2014 7:15 am  |  | 
		
		
			| Geregistreerd: vr okt 25, 2013 8:42 pm
 Berichten: 266
 Woonplaats: Gent
 | 
				
					| Gisteren heb ik voor de eerste keer gereden in de regen. En I LIKE IT    Maar het viel me op bij andere karts dat het achterwiel (het achterwiel in de binnenbocht) telkens een serieus aantal cm ophoog kwam als men een bocht nam. Iets wat ik minder zie in droogweer omstandigheden. Kan me iemand zeggen waarom de kart zo wordt afgesteld voor de regen? Enfin graag zou ik weten hoe je jouw kart best afstelt voor de regen (behalve regenbandjes)_________________
 Tony Kart/ VICI MOTORSPORTS
 Rotax senior: what else...
 
 
 |  | 
		
			| Omhoog |   | 
	
	
	
		|  | 
			| petrolhead | 
				
				
					|  Geplaatst:  zo okt 12, 2014 8:48 am  |  | 
		
		
			| Geregistreerd: za nov 24, 2012 10:20 pm
 Berichten: 836
 | 
				
					| In de regen moet je eigenlijk zoveel flex in je chassis hebben dat ie de baan volgt voor zoveel mogelijk grip.Doordat de voorwielen voor grip heel breed staan onder natte omstandigheden (en de achterwielen heel smal) zal bij het sturen vanwege het wijzigen van de fuseehoek een kant verder omhoog gedrukt worden dan onder droge omstandigheden.
 Het zal vooral van het chassis zelf (en bolt on zoals bijv stoel, steunen en stabi's), de setup ervan en het gewicht van de rijder afhangen hoeveel het chassis achter tilt in een bepaalde bocht op een baan.
 
 
 |  | 
		
			| Omhoog |   | 
	
	
	
		|  | 
			| Wilfred | 
				
				
					|  Geplaatst:  zo okt 12, 2014 10:28 am  |  | 
		
		
			| Geregistreerd: ma sep 25, 2006 1:08 pm
 Berichten: 3540
 Woonplaats: Lopik
 | 
				
					| Globale regenafstelling:- voorkant breed
 - achterkant smal
 - chassis omhoog
 - stabi's eruit
 _________________
 CRG DARK RIDER DD2 EVO15 32 (2016, opgebouwd met veel nieuwe 2018 onderdelen) + ROTAX MAX DD2 EVO (dec. 2018)
 ----------------------------------------------------------
 
 
 |  | 
		
			| Omhoog |   | 
	
	
	
		|  | 
			| GT racing | 
				
				
					|  Geplaatst:  zo okt 12, 2014 12:11 pm  |  | 
		
		
			| Geregistreerd: vr okt 25, 2013 8:42 pm
 Berichten: 266
 Woonplaats: Gent
 | 
				
					| Zal ik onthouden de volgende keer. Ik had inderdaad veel last van onderstuur bij het inrijden van de bocht. _________________
 Tony Kart/ VICI MOTORSPORTS
 Rotax senior: what else...
 
 
 |  | 
		
			| Omhoog |   | 
	
	
	
		|  | 
			| Basjuh | 
				
				
					|  Geplaatst:  zo okt 12, 2014 3:58 pm  |  | 
		
		
			| Geregistreerd: ma okt 16, 2006 12:48 pm
 Berichten: 6411
 Woonplaats: Eys (Z-Limburg)
 | 
				
					| Stoel los zetten helpt vaak ook. 
 
 |  | 
		
			| Omhoog |   | 
	
	
	
		|  | 
			| GT racing | 
				
				
					|  Geplaatst:  zo okt 12, 2014 8:55 pm  |  | 
		
		
			| Geregistreerd: vr okt 25, 2013 8:42 pm
 Berichten: 266
 Woonplaats: Gent
 | 
				
					| Stoel loszetten, serieus?    _________________
 Tony Kart/ VICI MOTORSPORTS
 Rotax senior: what else...
 
 
 |  | 
		
			| Omhoog |   | 
	
	
	
		|  | 
			| IncineratorX2 | 
				
				
					|  Geplaatst:  ma okt 13, 2014 7:32 am  |  | 
		
		
			| Geregistreerd: vr sep 26, 2008 4:39 pm
 Berichten: 2289
 Woonplaats: Goor
 | 
				
					| Citaat: Stoel loszetten, serieus?   Minder stoel steunen naar je achteras, geef meer flexibiliteit in je frame._________________ Zanardi 2014 - Honda GX390 vanKart Tomahawk '03 - TM K9 ICC '03 Mari Delta '08 -  Honda GX390http://www.wazda.nl  - Private Cloud Hosting (Iaas), Hosted services, Dienst verlening in ICThttp://www.mnmclan.nl  - Lan-Party's 4 the win!
 
 |  | 
		
			| Omhoog |   | 
	
	
	
		|  | 
			| petrolhead | 
				
				
					|  Geplaatst:  ma okt 13, 2014 4:30 pm  |  | 
		
		
			| Geregistreerd: za nov 24, 2012 10:20 pm
 Berichten: 836
 | 
				
					| oud chassis (liefst met een dunnere/zachte achteras), dun stoeltje, niet alleen de stoelsteunen maar ook de bevestiging recht aan het frame een slagje los, fusees naar achter laten hellen dmv exenters, hoogte aanpassen (hoger zwaartepunt om te hellen/hangen/flexen), gewicht erop (en/of gewoon je tank tot de rand vullen) voor meer druk per vierkante cm band ivm goed wegdrukken water, bandenspanning hoger, evt middelste achteras lager los zetten enz, enzBelangrijk is dat je het leuk vindt (of gaat vinden), zelf blijf ik het prachtig vinden om te rijden in de regen. Belangrijk is dat je niet te nat (regenoverall etc) wordt en het daardoor koud krijgt.
 Vergeet niet om te zorgen dat er zo min mogelijk water via de inlaatlucht het blok in gaat en rijdt 'm voordat je stopt goed warm om lagerschade etc te beperken.
 Maak de kart naderhand netjes schoon en droog en zet er wat vettigs op, vooral op de metalen delen.
 
 
 |  | 
		
			| Omhoog |   | 
	
	
	
		|  | 
			| GT racing | 
				
				
					|  Geplaatst:  ma okt 13, 2014 5:49 pm  |  | 
		
		
			| Geregistreerd: vr okt 25, 2013 8:42 pm
 Berichten: 266
 Woonplaats: Gent
 | 
				
					| Ik ammusseer me rot in de regen. Nooit gedacht dat het zo plezant kon zijn. _________________
 Tony Kart/ VICI MOTORSPORTS
 Rotax senior: what else...
 
 
 |  | 
		
			| Omhoog |   | 
	
	
	
		|  | 
			| gewoon maarten | 
				
				
					|  Geplaatst:  ma okt 13, 2014 5:58 pm  |  | 
		
		
			| Geregistreerd: zo maart 10, 2013 5:44 pm
 Berichten: 657
 |  | 
		
			| Omhoog |   | 
	
	
	
		|  | 
			| GT racing | 
				
				
					|  Geplaatst:  ma okt 13, 2014 7:22 pm  |  | 
		
		
			| Geregistreerd: vr okt 25, 2013 8:42 pm
 Berichten: 266
 Woonplaats: Gent
 | 
				
					| Ostricourt _________________
 Tony Kart/ VICI MOTORSPORTS
 Rotax senior: what else...
 
 
 |  | 
		
			| Omhoog |   | 
	
	
	
		|  |