Auteur |
Bericht |
gianni2takt
|
Geplaatst: di apr 22, 2014 9:37 pm |
|
Geregistreerd: di nov 22, 2011 5:51 pm Berichten: 224
|
het lijkt mij inderdaad zo een ven 2000up systeem. eens bij van der spoel bevragen of hij nog onderdelen heeft ervan! dan idd schijf nieuw, blokjes nieuw en houder... is een 45mm as en zeldzaam had ik al vernomen met lagers te vernieuwen.. en eens anders monteren met nippels bovenaan enz.. alvast bedankt voor het meedenken allemaal!!  en als er updates enz zijn post ik het natuurlijk!  maar eerst even kijken wat van der spoel zegt en wanneer.. hier ligt nog een mini project 
|
|
Omhoog |
|
 |
davyreitsma
|
Geplaatst: di apr 22, 2014 9:39 pm |
|
Geregistreerd: ma aug 31, 2009 7:32 pm Berichten: 50 Woonplaats: Deil
|
Over het algemeen gaat de lucht in het hoogste punt van de klauw zitten. Bij het opendraaien van de nippels zul jij die lucht nooit naar beneden krijgen.
Of je hebt de klauwen voor en achter gewisseld. Of je hebt de leiding op de plaats geschroefd van de ontluchting nippels (als dat mogelijk is)
Maar met de ontluchting nippels onder zul je hem nooit ontlucht krijgen.
_________________ Topkart Viper 125cc Vortex / Ibea L2 Tony kart Rekord Honda Cr125 Cross 6 bak (1990) Tony kart Mitox Vortex vr125 roterende inlaat 6 bak
|
|
Omhoog |
|
 |
gianni2takt
|
Geplaatst: di apr 22, 2014 9:43 pm |
|
Geregistreerd: di nov 22, 2011 5:51 pm Berichten: 224
|
toch wel, langs de stoppen bovenkant  maar het hoort inderdaad zo niet te staan
|
|
Omhoog |
|
 |
davyreitsma
|
Geplaatst: di apr 22, 2014 9:50 pm |
|
Geregistreerd: ma aug 31, 2009 7:32 pm Berichten: 50 Woonplaats: Deil
|
haha ja op die manier kan het inderdaad ook 
_________________ Topkart Viper 125cc Vortex / Ibea L2 Tony kart Rekord Honda Cr125 Cross 6 bak (1990) Tony kart Mitox Vortex vr125 roterende inlaat 6 bak
|
|
Omhoog |
|
 |
svv
|
Geplaatst: di apr 22, 2014 9:59 pm |
|
Geregistreerd: zo jul 03, 2011 8:44 pm Berichten: 1318 Woonplaats: Heemskerk
|
Zal mij benieuwen wat vd spoel er van denkt. Het zal in het verleden toch ook gewerkt hebben. Anders een setje voorremmen erbij monteren 
_________________ Aerodynamics is for those who cannot manufacture good engines! 
|
|
Omhoog |
|
 |
gianni2takt
|
Geplaatst: wo apr 23, 2014 6:26 am |
|
Geregistreerd: di nov 22, 2011 5:51 pm Berichten: 224
|
Ja ik ook.. Maar ik vrees ervoor omdat ik in begin ook iedereen gemaild enz heb om al schijf te vervangen enz. Het moet normaal zeker werken, remt heel goed maar word te warm nu.en voorremmen is mooi maar hoeft voor mij niet, moet werken zo..
|
|
Omhoog |
|
 |
gewoon maarten
|
Geplaatst: wo apr 23, 2014 6:46 am |
|
Geregistreerd: zo maart 10, 2013 5:44 pm Berichten: 657
|
Je leunt per ongeluk ook niet op je rempedaal ? 
|
|
Omhoog |
|
 |
gianni2takt
|
Geplaatst: wo apr 23, 2014 7:22 am |
|
Geregistreerd: di nov 22, 2011 5:51 pm Berichten: 224
|
Haha nee hoor 
|
|
Omhoog |
|
 |
petrolhead
|
Geplaatst: wo apr 23, 2014 7:24 am |
|
Geregistreerd: za nov 24, 2012 10:20 pm Berichten: 836
|
Ideaal is anders en omkeren oid vast het best maar via de stoppen kan je ook gewoon ontluchten, op m'n Mach 1 zit voor ook een remsysteem dat zo werkt. Met juist geopende stop onder opbouwende druk van de HRC de lucht laten ontsnappen en juist voor het eind van de slag de stop dichtdraaien.
Als er nu nog wat lucht in het systeem zit dan zal dit uitmaken voor het uiteindelijk ontstaan van vapourlock maar het probleem van de oververhitting niet oplossen. De optredende vapour lock lijkt me eerder het gevolg van de fikse heatsink.
|
|
Omhoog |
|
 |
gianni2takt
|
Geplaatst: wo apr 23, 2014 10:22 am |
|
Geregistreerd: di nov 22, 2011 5:51 pm Berichten: 224
|
|
Omhoog |
|
 |
gianni2takt
|
Geplaatst: vr apr 25, 2014 8:19 pm |
|
Geregistreerd: di nov 22, 2011 5:51 pm Berichten: 224
|
update; koelingbuis verwijderd omdat het gewoon zonder moet werken.. nog eens gekontroleerd en alle lucht was eruit dus niet opgelost met nippels naar boven omgebouwd te hebben. maar staat nu wel zoals het hoort 
|
|
Omhoog |
|
 |
gianni2takt
|
Geplaatst: vr apr 25, 2014 8:24 pm |
|
Geregistreerd: di nov 22, 2011 5:51 pm Berichten: 224
|
dit kan mischien wel iets helpen..! verbindingsleiding onderaan remklauwen omgedraaid omdat deze kort tegen de schijf zat.. kan de remolie wel iets opwarmen.. remblokjes gedemonteerd en deze zien er knoerhard uit!! dit zal de grootste oorzaak wel zijn schat ik.. van der spoel heeft de originele liggen en gks kartschop kan er mischien ook aangeraken 
|
|
Omhoog |
|
 |
svv
|
Geplaatst: vr apr 25, 2014 8:34 pm |
|
Geregistreerd: zo jul 03, 2011 8:44 pm Berichten: 1318 Woonplaats: Heemskerk
|
Het is in ieder geval wel makkelijker ontluchten zo. Heb je het probleem nog aan vd spoel voorgelegd? Als Dennis de originele blokken heeft liggen zou ik daar voor gaan. Je weet dan zeker dat dat het probleem niet meer kan zijn. Zo te zien zit er nog een bout van de remklauw niet vast op de 2e foto..
_________________ Aerodynamics is for those who cannot manufacture good engines! 
|
|
Omhoog |
|
 |
gianni2takt
|
Geplaatst: vr apr 25, 2014 8:46 pm |
|
Geregistreerd: di nov 22, 2011 5:51 pm Berichten: 224
|
welke bout? alles staat vast mischien bedrog.. van der spoel had enkel nog blokjes liggen schijf enz niet.. maar omdat de blokjes niet origineel zijn en keihard, lijkt mij dit toch de oorzaak.. nu komen er zowizo originele in en dan eens testen eerst volgende keer
|
|
Omhoog |
|
 |
svv
|
Geplaatst: vr apr 25, 2014 8:55 pm |
|
Geregistreerd: zo jul 03, 2011 8:44 pm Berichten: 1318 Woonplaats: Heemskerk
|
Misschien lijkt het zo op de foto 
_________________ Aerodynamics is for those who cannot manufacture good engines! 
|
|
Omhoog |
|
 |