Hallo iedereen,
Ik ben sinds kort weer begonnen met karten en ben mijn topkart met 125cc TM Cross aan het nakijken op alle punten zodat hij veilig de baan op kan.
Nu heb ik al veel vervangen en aangepast zodat hij weer in een goeie staat is.
Het enige motorische probleem dat er nog zit is dat hij stottert/overslaat bij vol gas. Ik kan net half gas geven en door de toeren komen, maar dit is natuurlijk niet goed. Op de bok komt hij wel door de toeren heen, dus het is alleen "under load".
Wat ik tot nu toe heb vervangen en getest is:
-Nieuwe krukaslagers/zuigerveer/keerringen (zat eerst bakolie in het carter)
-Carburateur helemaal nagekeken
-Membraamplaten in goede staat
-Ontsteking staat op tijd
-Bougie vervangen voor gold plated NGK graad 9 iridium bougie
-Brandstofvoorziening is goed
-Mengsmering 1:30
-Bougiekabel aan beide kanten iets korter gemaakt zodat hij weer vaster zit op de dop en bobine
-Massadraad vanaf bobine naar blok geschuurd
Wat is heb besteld om uit te sluiten zijn een nieuwe bougiedop/aardeklem.
Wat de setup is:
-Sproeier 205
-Gasnaald middelste stand
-Luchtschroef 1,5 slag uit
-Bobine gemonteerd met rubbers op de stoel
-Beide overloopslangetjes vanaf carb naar overlooppotje (heeft een open ingang op het potje tegen vacuum trekken)
-Carburateur heeft een 4mm retour en geen zeefje meer op de toevoer (nieuw brandstoffilter gemonteerd voor de pomp)
Ik zat zelf te denken aan een probleem met de ontsteking, maar ben hier niet helemaal zeker van. Om dit uit te sluiten heb ik daarom een paar nieuwe dingetjes besteld. Is het geen probleem dat de bobine aan de stoel zit gemonteerd?
Er zit trouwens ook een killswitch op het stuur die massa maakt d.m.v. een knopje naar een draad op de bobine. Deze wil ik eens eraf halen om uit te sluiten.
Iemand meer tips die ik kan proberen? Wil toch graag een keer dit jaar nog een keer testen

Bedankt,
Stijn