Ga naar pagina 1, 2  Volgende




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 20 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: gx390 aanpassen
BerichtGeplaatst: zo feb 10, 2013 6:23 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jun 10, 2012 4:37 pm
Berichten: 1754
Wat moet er allemaal aangepast worden aan een gx390 van een stroomgroep (aggegraat) voor naar een kart ?

_________________
"if you have everything under control you're not moving fast enough"

CRG ROAD REBEL 2008 - ROTAX MAX SR
CRG ROADREBEL 2012 - TM K9C


Afbeelding
Facebook.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: gx390 tunen.
BerichtGeplaatst: zo feb 10, 2013 6:50 pm 

Geregistreerd: za nov 24, 2012 10:20 pm
Berichten: 836
Gaan voor een verse geprepareerde lijkt me hier toch het makkelijkst en ook qua prijs interessant, is dit naast je schakel of ipv?
Na een uur of 100 waren wij wel uitgekeken op de power onze standaard 390 maar het ding was met een klein beetje onderhoud ongewoon zuinig en betrouwbaar.
Is PTM (standaard of getuned) tegenwoordig een goed alternatief voor een Honda?


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: gx390 aanpassen
BerichtGeplaatst: zo feb 10, 2013 6:57 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jun 10, 2012 4:37 pm
Berichten: 1754
Dit is voor vervanging van mijn gx200. Mn schakel blijft nog lekker staan

_________________
"if you have everything under control you're not moving fast enough"

CRG ROAD REBEL 2008 - ROTAX MAX SR
CRG ROADREBEL 2012 - TM K9C


Afbeelding
Facebook.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: gx390 aanpassen
BerichtGeplaatst: zo feb 10, 2013 7:28 pm 

Geregistreerd: za nov 24, 2012 10:20 pm
Berichten: 836
Aha.
Van een standaard single GX200 naar een 390 is al een verdubbeling qua vermogen en je koppel neemt enorm toe.
Zelfs met de 9 pk uit je onderschrift is het verschil enorm, denk maar aan de Amerikaanse tekst "there's no subtitute for cubic inches" (vrij vertaald: er is niets beter dan veel inhoud). Ruwweg is een dubbele cilinderinhoud niet alleen een dubbel vermogen maar ook een dubbel koppel.
Je komt met een 390 met dikke klappen een bocht uit en de top is daarnaast fiks hoger.
Dan heb je met jouw leeftijd toch voorlopig wel 4 takt powerrrr genoeg?
Overigens, ik heb dat generator ding ook zien staan maar gezien de nw prijs is het maar zeer de vraag of het een Honda of een cheapy wannabee is.
Je dient ook nog te investeren in een dure koppeling, een opvoerpompje, een tank slang, een 428 ketting en een achtertandwiel. Dan ben je al heel veel euri's verder.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: gx390 aanpassen
BerichtGeplaatst: zo feb 10, 2013 7:58 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 01, 2010 9:37 pm
Berichten: 2460
Woonplaats: Vlissingen
En vergeet je drijfstang niet!

_________________
*[Knetterskelter] -|- [Facebook] -|- [Youtube]*


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: gx390 aanpassen
BerichtGeplaatst: zo feb 10, 2013 8:09 pm 

Geregistreerd: za nov 24, 2012 10:20 pm
Berichten: 836
Als je gaat tunen komt idd daarbovenop oa de drijfstang aan de orde.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: gx390 aanpassen
BerichtGeplaatst: zo feb 10, 2013 8:18 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 01, 2010 9:37 pm
Berichten: 2460
Woonplaats: Vlissingen
Als je niet gaat tunen ook hoor... we hebben vorig weekend nog een originele drijfstang in elkaar gedraaid op een niet getunde motor. uiteraard wel zonder begrenzer maar dat valt niet echt onder tuning. Een drijfstang zonder lagerschalen zal niet lang goed blijven draaien.

_________________
*[Knetterskelter] -|- [Facebook] -|- [Youtube]*


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: gx390 aanpassen
BerichtGeplaatst: zo feb 10, 2013 8:49 pm 

Geregistreerd: zo jan 03, 2010 1:44 pm
Berichten: 68
Je moet een andere krukas. De krukas voor stroomgroep is licht conisch , kan je niets mee doen voor kartkoppeling.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: gx390 aanpassen
BerichtGeplaatst: zo feb 10, 2013 8:49 pm 

Geregistreerd: za nov 24, 2012 10:20 pm
Berichten: 836
Vreemd, na de 100 uur die wij er mee gereden hebben in 2 seizoenen was het blok echt nog helemaal kakelvers. Wij reden ook zonder begrenzer.
Het enige wat we extra gedaan hebben is een klein beetje Xeramic toevoegen na het inrijden en bij de oliewissels.
Neem aan dat de kwaliteit van een blok van ca 1997 niet anders is dan een blok van tegenwoordig :roll: .


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: gx390 aanpassen
BerichtGeplaatst: zo feb 10, 2013 9:19 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 01, 2010 9:37 pm
Berichten: 2460
Woonplaats: Vlissingen
Misschien toch wel, deze drijfstang liep warm en trok een spoor van ellende over het bigend.
Wel schoon kunnen krijgen, en er zit nu een mooie CNC in. Ik heb overigens nog een ander carter staan waarbij de originele drijfstang afbrak en door het carter naar buiten kwam. Dus ja, misschien heb je meer geluk dan vele andere die met een hoop schade naast de baan stonden :)

Ik heb ook nog een GX270 blok, met originele drijfstang (ook een ouder blok) die nog wel zgan is.
Denk dat de 13PK op 5500 RPM toch iets te veel is voor de originele drijfstang

_________________
*[Knetterskelter] -|- [Facebook] -|- [Youtube]*


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: gx390 aanpassen
BerichtGeplaatst: ma feb 11, 2013 6:46 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do dec 31, 2009 12:04 pm
Berichten: 215
Woonplaats: Haarlem
Ik heb ook precies het zelfde gehad!

Lagerschalen zijn echt wel nodig.

Je zou misschien ook de kruktap afkunnen draaien naar 19.05 mm dan kan je er een noram koppeling opzetten

_________________
´02 Tonykart, G390F


Turquoise Golf III GTI 16v ´95
R.I.P. Golf III GTI Edition ´94


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: gx390 aanpassen
BerichtGeplaatst: ma feb 11, 2013 9:58 pm 

Geregistreerd: za nov 24, 2012 10:20 pm
Berichten: 836
Heb er destijds onder de standaard 390 rijders en de kartzaak die er toch de nodige verkocht had nooit slechte ervaringen over gehoord.
Maar misschien hebben de gebruikte goede olie en de Xeramic ook wel een gunstige uitwerking gehad.
Om zo maar te stellen dat het nodig is gaat me ver maar een aanpassing kan zeker aan te bevelen zijn.
Kan me trouwens voorstellen dat naaldlagers in een pompdrukloos olielikker/oliemist systeem nog beter functioneren dan lagerschalen maar wellicht is de montage wat lastig;)


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: gx390 aanpassen
BerichtGeplaatst: ma feb 11, 2013 10:26 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 01, 2010 9:37 pm
Berichten: 2460
Woonplaats: Vlissingen
De Arc drijfstang heeft juist een olie pompende functie op de lagerschalen.
Goed, hij kost 200 euro voor een 390, maar dan heb je ook wat.

_________________
*[Knetterskelter] -|- [Facebook] -|- [Youtube]*


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: gx390 aanpassen
BerichtGeplaatst: ma feb 11, 2013 10:27 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo jun 10, 2012 4:37 pm
Berichten: 1754
Alvast bedankt mannen

_________________
"if you have everything under control you're not moving fast enough"

CRG ROAD REBEL 2008 - ROTAX MAX SR
CRG ROADREBEL 2012 - TM K9C


Afbeelding
Facebook.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel: Re: gx390 aanpassen
BerichtGeplaatst: ma feb 11, 2013 10:40 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do dec 31, 2009 12:04 pm
Berichten: 215
Woonplaats: Haarlem
Je kan ook wel met een standaard drijfstang rijden het is bij mij een jaar goed gegaan toen liep hij vast en aan de olie kan het bijna niet liggen want bij mij gaat er alleen castrol 10w-40 in en werd om de 3 keer rijden vervangen

_________________
´02 Tonykart, G390F


Turquoise Golf III GTI 16v ´95
R.I.P. Golf III GTI Edition ´94


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 20 berichten ] 

Ga naar pagina 1, 2  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 7 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David