| Auteur | Bericht | 
	
			| niels 25 | 
				
				
					|  Geplaatst:  za feb 02, 2013 5:34 pm  |  | 
		
		
			| Geregistreerd: di dec 18, 2012 8:09 pm
 Berichten: 110
 | 
				
					| hallo, tijdens het testen van de kart is het tandwiel op de motoras er af gelopen. Nu zit er op die as een gleuf en aan de binnenkant van het tandwiel ook. Daar zou men dan een ijzeren plaatje of iets anders moeten inschuiven zodat de as niet door het tandwiel slipt. Weet er iemand hoe dit stukje noemt? En zou er door het aflopen van de ketting schade aan de binnenkant van de motor kunnen zijn?
 Groeten Niels
 
 
 |  | 
		
			| Omhoog |   | 
	
	
	
		|  | 
			| Bob77 | 
				
				
					|  Geplaatst:  za feb 02, 2013 5:52 pm  |  | 
		
		
			| Geregistreerd: vr mei 02, 2008 10:36 pm
 Berichten: 474
 Woonplaats: Oldenzaal
 | 
				
					| Dat heet een "spie" Wat voor motor gaat het verder over? _________________
 TonyKart EVRR (2011) ft. Honda GX390
 
 
 |  | 
		
			| Omhoog |   | 
	
	
	
		|  | 
			| niels 25 | 
				
				
					|  Geplaatst:  za feb 02, 2013 6:55 pm  |  | 
		
		
			| Geregistreerd: di dec 18, 2012 8:09 pm
 Berichten: 110
 | 
				
					| het gaat over een iame parilla   100cc direct aangedreven 
 
 |  | 
		
			| Omhoog |   | 
	
	
	
		|  | 
			| Bob77 | 
				
				
					|  Geplaatst:  za feb 02, 2013 7:02 pm  |  | 
		
		
			| Geregistreerd: vr mei 02, 2008 10:36 pm
 Berichten: 474
 Woonplaats: Oldenzaal
 | 
				
					| Schade aan de binnenkant kan er sowieso niet ontstaan zijn. Tenzij je misschien heel lang op volle toeren hebt gedraaid omdat de ketting er af lag.Verder wel even goed de as van het tandwiel nakijken of daar geen beschadigingen op zitten.
 _________________
 TonyKart EVRR (2011) ft. Honda GX390
 
 
 |  | 
		
			| Omhoog |   | 
	
	
	
		|  | 
			| niels 25 | 
				
				
					|  Geplaatst:  za feb 02, 2013 7:05 pm  |  | 
		
		
			| Geregistreerd: di dec 18, 2012 8:09 pm
 Berichten: 110
 | 
				
					| nee, heb maar 1 keer gas gegeven en had direct door dat er iets niet klopte. Verder is er ook geen beschadiging te zien. Bedankt voor de snelle reactie  
 
 |  | 
		
			| Omhoog |   | 
	
	
	
		|  | 
			| red_bull | 
				
				
					|  Geplaatst:  za feb 02, 2013 7:58 pm  |  | 
		
		
			| Geregistreerd: wo nov 10, 2010 11:11 pm
 Berichten: 275
 | 
				
					| moet je ook niet een veerring erop zetten om het afschuiven te voorkomen. Spie heb je zoiezo nodig! 
 
 |  | 
		
			| Omhoog |   | 
	
	
	
		|  | 
			| niels 25 | 
				
				
					|  Geplaatst:  za feb 02, 2013 8:35 pm  |  | 
		
		
			| Geregistreerd: di dec 18, 2012 8:09 pm
 Berichten: 110
 | 
				
					| op het einde van de as zit er een moer gedraaid. Deze voorkomt dan het afschuiven of heb ik het verkeerd. 
 
 |  | 
		
			| Omhoog |   | 
	
	
	
		|  | 
			| tonnymontana | 
				
				
					|  Geplaatst:  za feb 02, 2013 9:20 pm  |  | 
		
		
			| Geregistreerd: ma jun 04, 2012 10:26 am
 Berichten: 1160
 Woonplaats: Son en Breugel
 | 
				
					| Nee klopt! je hebt het goed Niels _________________
 DR J97 2013 + Rotax max 2013
 Birel S5 2013 + Tm K9C special
 Exprit 2012 + Rotax Max 2010
 
 
 |  | 
		
			| Omhoog |   | 
	
	
	
		|  | 
			| niels 25 | 
				
				
					|  Geplaatst:  za feb 02, 2013 9:45 pm  |  | 
		
		
			| Geregistreerd: di dec 18, 2012 8:09 pm
 Berichten: 110
 | 
				
					| Neem ik daar dan het best een borgmoer voor om het tandwiel vast te zetten. Denk dat deze die er nu op zat geen borgmoer was, en hij er daarom afgelopen is. 
 
 |  | 
		
			| Omhoog |   | 
	
	
	
		|  | 
			| magic | 
				
				
					|  Geplaatst:  za feb 02, 2013 9:48 pm  |  | 
		
		
			| Geregistreerd: do nov 15, 2007 9:04 pm
 Berichten: 66
 Woonplaats: Almelo
 | 
				
					| In principe zou je het tandwiel er op moeten kunnen zetten zonder spie, vooropgesteld dat de conus van de kruktap en van het tandwiel exact overeenkmstig zijn, en moet dan door de klemming van de moer op de astap gedrukt worden. 
 
 |  | 
		
			| Omhoog |   | 
	
	
	
		|  |