| Auteur | Bericht | 
	
			| tonnymontana | 
				
				
					|  Geplaatst:  vr dec 14, 2012 2:51 pm  |  | 
		
		
			| Geregistreerd: ma jun 04, 2012 10:26 am
 Berichten: 1160
 Woonplaats: Son en Breugel
 | 
				
					| Misschien is deze vraag al 100x geweest maar kon het niet terug vinden.
 Wat is de makkelijkste manier om je Rotax Max te tunen? Neem aan een grote caburateur maar dan heb nog minder onderin. En een rotax max heeft al zo weinig onderin.
 
 Ik hoor het graag van jullie!
 _________________
 DR J97 2013 + Rotax max 2013
 Birel S5 2013 + Tm K9C special
 Exprit 2012 + Rotax Max 2010
 
 
 |  | 
		
			| Omhoog |   | 
	
	
	
		|  | 
			| Dobbert | 
				
				
					|  Geplaatst:  vr dec 14, 2012 4:49 pm  |  | 
		
		
			| Geregistreerd: wo nov 18, 2009 8:39 pm
 Berichten: 219
 Woonplaats: Vlaardingen
 |  | 
		
			| Omhoog |   | 
	
	
	
		|  | 
			| tonnymontana | 
				
				
					|  Geplaatst:  vr dec 14, 2012 5:25 pm  |  | 
		
		
			| Geregistreerd: ma jun 04, 2012 10:26 am
 Berichten: 1160
 Woonplaats: Son en Breugel
 | 
				
					| Ja heb hem gezien, maar dat is wel een radicale aanpak. Misschien wel de beste?? _________________
 DR J97 2013 + Rotax max 2013
 Birel S5 2013 + Tm K9C special
 Exprit 2012 + Rotax Max 2010
 
 
 |  | 
		
			| Omhoog |   | 
	
	
	
		|  | 
			| Philipper | 
				
				
					|  Geplaatst:  vr dec 14, 2012 5:55 pm  |  | 
		
		
			| Geregistreerd: zo jun 29, 2008 12:23 pm
 Berichten: 3158
 Woonplaats: Hasselt
 | 
				
					| Cilinderkop wat afvijlen kan wat helpen  _________________Zanardi - Rotax Max Sr. 2011 
 
 |  | 
		
			| Omhoog |   | 
	
	
	
		|  | 
			| Henri | 
				
				
					|  Geplaatst:  vr dec 14, 2012 6:20 pm  |  | 
		
		
			| Geregistreerd: di jan 17, 2006 4:31 am
 Berichten: 431
 Woonplaats: Ter Apel
 | 
				
					| Citaat: Cilinderkop wat afvijlen kan wat helpen  Dat met de vijl lijkt me niet de manier. Zet de squish maar op 0,8 dan heb je ook wat meer onderin (dunnere voetpakking gebruiken).
 
 |  | 
		
			| Omhoog |   | 
	
	
	
		|  | 
			| Philipper | 
				
				
					|  Geplaatst:  vr dec 14, 2012 6:43 pm  |  | 
		
		
			| Geregistreerd: zo jun 29, 2008 12:23 pm
 Berichten: 3158
 Woonplaats: Hasselt
 | 
				
					| Hoeft daarom niet met de ruwe vijl.. Je kan je cilinderkop ook gewoon bij een firma laten bijwerken  _________________Zanardi - Rotax Max Sr. 2011 
 
 |  | 
		
			| Omhoog |   | 
	
	
	
		|  | 
			| erwinms | 
				
				
					|  Geplaatst:  vr dec 14, 2012 8:32 pm  |  | 
		
		
			| Geregistreerd: ma feb 21, 2011 1:51 pm
 Berichten: 112
 Woonplaats: EDEGEM  BELGIE
 | 
				
					| De juiste afstelling geeft in de meeste gevallen al een groot verschil. Ik weet niet of je standaard membraanklepjes hebt; er zijn er verschillende in omloop ( dunnere ) zodat je ook een betere vulling krijgt. Wat betreft de " Super Max " => deze kit geeft wel ook al enkele PK's meer maar wonderen moet je ervan ook niet verwachten. Het karakter van de motor verandert daar ook mee EN de motor klinkt ook anders ( uitlaatpoort heeft links en rechts nog een klein hulppoortje, de motor klinkt scherper en maakt iets meer geluid ).
 Volgens mijn handelaar zou de balancering en het uitlijnen van de krukas ook veel verschil geven.
 En dan ook nog volgens mijn handelaar ( Eric van ERPO ) zou het gebruik van competitie-banden tot vijf !!!!! seconden verschil kunnen geven per ronde.Tot zover.
 
 Ik heb de Supermax-cilinder nog liggen ( spiksplinternieuw; want nieuwe Nicasil )maar zonder zuiger. Bij interesse laat iets weten.( Ik rij nu met TM-crossblok )
 _________________
 MS26 + TM K9
 
 
 |  | 
		
			| Omhoog |   | 
	
	
	
		|  | 
			| The-Stig | 
				
				
					|  Geplaatst:  vr dec 14, 2012 8:41 pm  |  | 
		
		
			| Geregistreerd: do okt 20, 2011 7:47 pm
 Berichten: 611
 Woonplaats: Belgie
 | 
				
					| Een luchtfilter met een deftige inlaat lijkt mij misschien al iets te doen, en maakt hem ook minder gevoelig voor vuil. Spoel- en uitlaatpoorten daar moet zeker ook wat inzitten al weet ik niet hoe, maar dan zakt ie wel snel in waarde... Carbu kan je ook doen, daar zal ook wat mee te winnen zijn.  Kennis van me heeft dit op z'n brommer: http://www.benl.ebay.be/itm/UNIVERSAL-N ... 3cc97f9327 Droge nitro, aansluiten op je luchtfiltertje    Edit: Dit is misschien iets 'katholieker': Nitromethaan mengen met benzine, zorgt voor meer vermogen (chemische reactie zorgt voor meer zuurstof) en koelt ook de motor beter als gewone benzine. Hou er wel rekening mee dat je ongeacht welk soort verandering veel meer slijtage zal hebben, en je misschien beter een kf2 ofzo koopt._________________http://kartinfo.webs.com/ Birel 2008 - Gx390
 Laatst bijgewerkt door The-Stig op vr dec 14, 2012 9:59 pm, in totaal 1 keer bewerkt.
 
 
 |  | 
		
			| Omhoog |   | 
	
	
	
		|  | 
			| Joost | 
				
				
					|  Geplaatst:  vr dec 14, 2012 9:08 pm  |  | 
		
		
			| Geregistreerd: do dec 09, 2010 8:51 pm
 Berichten: 1071
 Woonplaats: Alphen Noord-Brabant
 | 
				
					| Bij de Nab rijden de rotax max met 30 mm en ander lucht filter.Die gaan ook wat sneller als orgineel dus denk dat de carberateur overkill is en dat je meer lucht kan aanzuigen met ander type filter.
 _________________
 Crg badboy 2009 - Rotax max senior
 
 
 |  | 
		
			| Omhoog |   | 
	
	
	
		|  | 
			| Philipper | 
				
				
					|  Geplaatst:  za dec 15, 2012 8:34 am  |  | 
		
		
			| Geregistreerd: zo jun 29, 2008 12:23 pm
 Berichten: 3158
 Woonplaats: Hasselt
 | 
				
					| Citaat: En dan ook nog volgens mijn handelaar ( Eric van ERPO ) zou het gebruik van competitie-banden tot vijf !!!!! seconden verschil kunnen geven per ronde. Dat hangt er van af met wat je dat vergelijkt he. De meesten rijden al op competitiebanden.._________________Zanardi - Rotax Max Sr. 2011 
 
 |  | 
		
			| Omhoog |   | 
	
	
	
		|  |