Auteur |
Bericht |
bertenbert
|
Geplaatst: di dec 20, 2011 4:19 pm |
|
Geregistreerd: ma sep 27, 2010 10:05 am Berichten: 26
|
130 lijkt me klein genoeg. Je zult het ergens anders moeten gaan zoeken. Nog kleiner gaan maakt de kans op een vastloper alleen maar groter. Je hebt verschillende soorten naaldbuizen. Namelijk de DQ of de DP uitvoering. Je zult moeten uitzoeken en uitproberen welke naaldbuis in combinatie met welke gasnaald het beste werkt. Dat de motor goed trekt komt omdat de carburateur een kleinere doorgang heeft, helaas verlies je bovenin wel wat vermogen. Omdat de motor onderin goed trekt kun je misschien de squish gap wat groter maken, de motor loopt dan wat gemakkelijker in toeren door. Met behulp van de handleiding van de Vortex Rok kom je misschien ook wat verder: http://www.kartservice.nl/pdf/DOC_Handbuch_Dellorto.pdfIk hoop dat het je lukt de max aan de praat te krijgen met deze carburateur om een gooi te doen naar het kampioenschap in 2012. Wat voor chassis heb je trouwens gekocht?
|
|
Omhoog |
|
 |
tinus kremer
|
Geplaatst: di dec 20, 2011 5:45 pm |
|
Geregistreerd: ma okt 16, 2006 9:39 am Berichten: 701 Woonplaats: lutten
|
2011 crg road rebel. heb al zitten spelen met de naaldbuis enz. geen resultaat. de squish gap is een goeie dat zal ik is proberen.
|
|
Omhoog |
|
 |
Henri
|
Geplaatst: di dec 20, 2011 6:29 pm |
|
Geregistreerd: di jan 17, 2006 4:31 am Berichten: 431 Woonplaats: Ter Apel
|
Als je de squishgap groter maakt ( hij is al groot bij een max ) verlies je veel vermogen. Squish van 0,8 lijkt mij een goede waarde. Ik zou gewoon eens met een deskundig iemand naar de baan gaan om de carb. af te stellen.
Is de ontsteking ook vrij ? Als dat zo is kan je het probleem simpel op lossen van het niet doorlopen. Een programeerbare ontsteking er op.
Laatst bijgewerkt door Henri op di dec 20, 2011 6:41 pm, in totaal 1 keer bewerkt.
|
|
Omhoog |
|
 |
kartje
|
Geplaatst: di dec 20, 2011 6:37 pm |
|
Geregistreerd: za okt 13, 2007 6:03 pm Berichten: 3566 Woonplaats: klaaswaal
|
_________________  ===SOMS IS HET BETER GAS TERUG TE NEMEN=== MS KART '11-----VM ICC '11
|
|
Omhoog |
|
 |
Henri
|
Geplaatst: di dec 20, 2011 6:53 pm |
|
Geregistreerd: di jan 17, 2006 4:31 am Berichten: 431 Woonplaats: Ter Apel
|
Citaat: Nou Tinus ik zou het aanbod van Henri maar aanemen!!!!! Ik wil best helpen maar dan zal er eerst overleg moeten plaatsvinden. Ben nu druk met tm KZ motoren bezig. Heb een nieuwe verbrandingskamer ontwikkeld die 1pk winst levert. Ben nu druk met uitlaten. Heb een nieuwe ontwikkeld en de eerste test's geven over het hele gebied 2pk winst. Alleen het doorlopen in toptoeren moet iets beter. Dit kunnen we opvangen doormiddel van de ontsteking's curve maar ik wil eerst nog even een andere uitlaat maken om wat te proberen.
|
|
Omhoog |
|
 |
kartje
|
Geplaatst: di dec 20, 2011 7:23 pm |
|
Geregistreerd: za okt 13, 2007 6:03 pm Berichten: 3566 Woonplaats: klaaswaal
|
_________________  ===SOMS IS HET BETER GAS TERUG TE NEMEN=== MS KART '11-----VM ICC '11
|
|
Omhoog |
|
 |
tinus kremer
|
Geplaatst: di dec 20, 2011 7:24 pm |
|
Geregistreerd: ma okt 16, 2006 9:39 am Berichten: 701 Woonplaats: lutten
|
ontsteking is niet vrij.
0.8 is te klein minimale waarde is 1.0 max 1.5
|
|
Omhoog |
|
 |
Henri
|
Geplaatst: di dec 20, 2011 7:31 pm |
|
Geregistreerd: di jan 17, 2006 4:31 am Berichten: 431 Woonplaats: Ter Apel
|
Citaat: 0.8 is te klein minimale waarde is 1.0 max 1.5 of een squish van 1 of 1,5 beter is kan je op een testbank testen. voor info kan je bellen want die testbank hebben we hier natuurlijk in de werkplaats. deze verhuren we ook.
|
|
Omhoog |
|
 |
RAM Racing
|
Geplaatst: di dec 20, 2011 8:44 pm |
|
Geregistreerd: di mei 23, 2006 7:13 pm Berichten: 634 Woonplaats: Hoorn
|
Probleem in de 03 klasse is dat de motoren moeten voldoen aan de bijbehorende fiche. M.a.w. : Tunen is niet toegestaan! Waardes moeten voldoen aan de fiche. Het enige wat vrij is, is de keuze en inhoud van de carburateur (MOET 30mm zijn) en de keuze van luchtfilter/airbox (wel CIK).
_________________ [color=#008040]Onze karts zijn groener dan die van de buren...
|
|
Omhoog |
|
 |
RAM Racing
|
Geplaatst: di dec 20, 2011 8:57 pm |
|
Geregistreerd: di mei 23, 2006 7:13 pm Berichten: 634 Woonplaats: Hoorn
|
Bovenin zul je wel wat gaan missen. Onze Superrok kan met een 36mm carb makkelijk de 17000 toeren halen. Wij zitten met die 30mm op bijna 16000 toeren.
_________________ [color=#008040]Onze karts zijn groener dan die van de buren...
|
|
Omhoog |
|
 |
tinus kremer
|
Geplaatst: di dec 20, 2011 10:16 pm |
|
Geregistreerd: ma okt 16, 2006 9:39 am Berichten: 701 Woonplaats: lutten
|
ja ik heb mijn motor al op testbank gehad met de 30 mm daar liep hij mooi op. maar op de baan wil het nog niet lukken.
|
|
Omhoog |
|
 |
Thomas_05
|
Geplaatst: di dec 20, 2011 11:35 pm |
|
Geregistreerd: za jan 29, 2011 2:07 am Berichten: 55
|
Maar haalde je op de testbank wel de volle 14.000 toeren?
|
|
Omhoog |
|
 |
tinus kremer
|
Geplaatst: wo dec 21, 2011 7:34 pm |
|
Geregistreerd: ma okt 16, 2006 9:39 am Berichten: 701 Woonplaats: lutten
|
|
Omhoog |
|
 |
tinus kremer
|
Geplaatst: za dec 24, 2011 7:04 pm |
|
Geregistreerd: ma okt 16, 2006 9:39 am Berichten: 701 Woonplaats: lutten
|
vandaag weer getraint met de 30mm hij loopt nu goed.
Laatst bijgewerkt door tinus kremer op za dec 24, 2011 8:54 pm, in totaal 1 keer bewerkt.
|
|
Omhoog |
|
 |
BuijsProjectRacing
|
Geplaatst: za dec 24, 2011 7:09 pm |
|
Geregistreerd: wo nov 04, 2009 10:51 pm Berichten: 2173 Woonplaats: Antwerpen
|
En nu 15.300 toeren zeker?
|
|
Omhoog |
|
 |