Auteur |
Bericht |
Basjuh
|
Geplaatst: zo dec 12, 2010 7:31 pm |
|
Geregistreerd: ma okt 16, 2006 12:48 pm Berichten: 6411 Woonplaats: Eys (Z-Limburg)
|
Citaat: Poeder coat gaat kaal op een gestraald frame,dus geen etsende roest werende hechtprimer zoals bij spuiten. Maar een degelijk gepowercoat en onderhouden chassis gaat toch ook niet roesten?
|
|
Omhoog |
|
 |
Emiel
|
Geplaatst: zo dec 12, 2010 8:12 pm |
|
Geregistreerd: za nov 13, 2010 10:04 pm Berichten: 106 Woonplaats: leiden
|
Dat klopt , maar dat komt mede door het ijzer soort van een frame. Ik wil hier niets afkraken maar omdat ik zelf in de lak industrie werk en met alle soorten heb gewerkt wilde ik aleen even duidelijk maken dat een frame van een kart absoluut niet wordt gepoedercoat omdat het dan bestand is tegen zuur en dat soort dingen. De fabriek doet dit puur en alleen omdat het goedkoper is ,minder materiaal omdat het poedercoaten met een positieve en negatieve lading gebeurt en dus ook overal lakt komt en het werkt sneller . Als je gewoon je kart op wilt knappen zonder poespas zou ik ook poeder coaten maar als je net effe wat specialer wilt en kwaliteit, zou ik voor spuiten gaan. Het enige zuur waar de moderne autolak niet tegen kan is vogelpoep 
|
|
Omhoog |
|
 |
Washandje
|
Geplaatst: do dec 16, 2010 5:25 pm |
|
Geregistreerd: za mei 16, 2009 4:28 pm Berichten: 1635
|
En anders kan je altijd nog een oudere Acryllak gebruiken voor o.a. trucks zoals van Urki-Systems.
|
|
Omhoog |
|
 |
ChrisW
|
Geplaatst: do dec 16, 2010 10:18 pm |
|
Geregistreerd: ma jul 27, 2009 4:24 pm Berichten: 221
|
Citaat: Poedercoat is uitgevonden om snel en zonder veel werk een kleur aan te brengen die bestand is tegen weers invloeden. Dat is volgens mij niet de reden waarom poedercoaten is uitgevonden. Poedercoaten is milieuvriendelijker en vriendelijker voor de werknemers die erbij in de buurt staan. Er worden namelijk geen oplosmiddelen gebruikt. In veel gemeenten in Nederland en in veel buitenlanden is het moeilijk om vergunningen te krijgen of te behouden voor grote spuiterijen als je nog meer dan strikt noodzakelijk 'natlak' toepast. Als je je eindproducten bijvoorbeeld 'cradle to cradle' gecertificeerd wilt hebben, of sommige producten wil leveren aan bedrijven die milieubewust zijn, is natlak absoluut ondenkbaar. Natlak heeft als groot voordeel t.o.v. poedercoating dat je gemakkelijk kleine oppervlakten kunt spuiten (je kunt de lak gemakkelijk in kleine hoeveelheden op kleur mengen en je hoeft na afloop niet de cabine zorgvuldig te reinigen voordat je iets met een andere kleur gaat spuiten). Het zijn echter allemaal vooral voor- of nadelen die met name relevant zijn voor de spuiterij. Voor mijn kartframe zou het me niet echt uitmaken of het poedercoating of natlak is. Misschien is poedercoating wat 'harder' na uitharding, maar het is maar de vraag of dat een voordeel is.
|
|
Omhoog |
|
 |
achtoude
|
Geplaatst: vr nov 25, 2011 11:15 am |
|
Geregistreerd: di maart 15, 2011 5:40 pm Berichten: 42
|
even een kleine kick van een oud topic.
Ik heb mijn kart helemaal uit elkaar gehaald voor de winter. ik wil echter het frame opnieuw laten poedercoaten of spuiten. Nu heb ik hier in de buurt een aantal prijzen opgehaald maar die liggen allemaal tussen de 200 en 300 euro voor stralen en coaten. Ik zie hier echter soms prijzen voorbij komen van rond de 100 euro hiervoor. Daarom de vraag, wie heeft er een goed adresje die voor een fatsoenlijke prijs mijn frame opnieuw kan stralen en coaten/ spuiten? heb eventueel ook nog een setje velgen die wel een beetje nieuw leven kan gebruiken door een laagje lak/coat.
_________________ 2004 BRM MK7 / TM Cross 2002
|
|
Omhoog |
|
 |
bamacrew
|
Geplaatst: vr nov 25, 2011 11:21 am |
|
Geregistreerd: za mei 02, 2009 9:32 am Berichten: 2381 Woonplaats: Vught
|
waar kom je vandaan;).. ook wel handig om te vermelden, ik laat alles altijd bij Meulendijks Helmond doen. hangt beetje af van wat mijn wensen zijn 140/200 euro.
_________________ Angst is een emotie die je kunt uitschakelen, snelheid is een belevenis die je moet beheersen. Karten is een sport waarvan je moet genieten Volkswagen Sjoemel Golf ... .
|
|
Omhoog |
|
 |
Wilfred
|
Geplaatst: vr nov 25, 2011 11:35 am |
|
Geregistreerd: ma sep 25, 2006 1:08 pm Berichten: 3540 Woonplaats: Lopik
|
Hier heb ik mijn chassis laten poedercoaten : http://www.specialcoating.nl/index.php?homepageIk weet niet of dit bij jou in de buurt is, maar het wordt heel netjes gedaan en er is keuze uit heel veel kleuren. Prijs zal onder de 100 euro zijn denk ik.
_________________ CRG DARK RIDER DD2 EVO15 32 (2016, opgebouwd met veel nieuwe 2018 onderdelen) + ROTAX MAX DD2 EVO (dec. 2018) ----------------------------------------------------------
|
|
Omhoog |
|
 |
achtoude
|
Geplaatst: vr nov 25, 2011 11:38 am |
|
Geregistreerd: di maart 15, 2011 5:40 pm Berichten: 42
|
kom uit regio utrecht. maar wil er best een uurtje voor rijden. maakt me niet zoveel uit.
_________________ 2004 BRM MK7 / TM Cross 2002
|
|
Omhoog |
|
 |
Wilfred
|
Geplaatst: vr nov 25, 2011 11:41 am |
|
Geregistreerd: ma sep 25, 2006 1:08 pm Berichten: 3540 Woonplaats: Lopik
|
Dan is de door mij genoemde link perfect ! Mijn chassis is na 1,5 jaar gebruikt te zijn nog steeds mooi.
_________________ CRG DARK RIDER DD2 EVO15 32 (2016, opgebouwd met veel nieuwe 2018 onderdelen) + ROTAX MAX DD2 EVO (dec. 2018) ----------------------------------------------------------
|
|
Omhoog |
|
 |
Achraf.
|
Geplaatst: vr nov 25, 2011 11:45 am |
|
Geregistreerd: zo okt 30, 2011 7:04 pm Berichten: 374
|
150 euro word zeer profoineel gedaan gestraald en poeder coaten 
|
|
Omhoog |
|
 |
achtoude
|
Geplaatst: vr nov 25, 2011 11:48 am |
|
Geregistreerd: di maart 15, 2011 5:40 pm Berichten: 42
|
heb specialcoating een mail gestuurd. Een kijken met wat voor prijs hij komt.
_________________ 2004 BRM MK7 / TM Cross 2002
|
|
Omhoog |
|
 |
Wilfred
|
Geplaatst: vr nov 25, 2011 11:55 am |
|
Geregistreerd: ma sep 25, 2006 1:08 pm Berichten: 3540 Woonplaats: Lopik
|
Ben ook wel benieuwd hoe de prijzen na 1,5 jaar liggen... Kwaliteit en service is gewoon goed. We je chassis kaal en vetvrij aanleveren natuurlijk en aangeven waar schroefdraad zit !
_________________ CRG DARK RIDER DD2 EVO15 32 (2016, opgebouwd met veel nieuwe 2018 onderdelen) + ROTAX MAX DD2 EVO (dec. 2018) ----------------------------------------------------------
|
|
Omhoog |
|
 |
achtoude
|
Geplaatst: vr nov 25, 2011 11:57 am |
|
Geregistreerd: di maart 15, 2011 5:40 pm Berichten: 42
|
als ze hem stralen hoef ik hem toch niet vetvrij aan te leveren?
_________________ 2004 BRM MK7 / TM Cross 2002
|
|
Omhoog |
|
 |
Achraf.
|
Geplaatst: vr nov 25, 2011 12:23 pm |
|
Geregistreerd: zo okt 30, 2011 7:04 pm Berichten: 374
|
|
Omhoog |
|
 |
Wilfred
|
Geplaatst: vr nov 25, 2011 12:28 pm |
|
Geregistreerd: ma sep 25, 2006 1:08 pm Berichten: 3540 Woonplaats: Lopik
|
Hoe natuurlijk niet ? Als er vet op zit gaat het stralen niet egaal en wordt je buis aangetast. Ik zou de gok niet nemen en gewoon netjes schoon en vetvrij aanleveren.
_________________ CRG DARK RIDER DD2 EVO15 32 (2016, opgebouwd met veel nieuwe 2018 onderdelen) + ROTAX MAX DD2 EVO (dec. 2018) ----------------------------------------------------------
|
|
Omhoog |
|
 |