Auteur |
Bericht |
skwiiizzzz
|
Geplaatst: ma okt 03, 2011 12:52 pm |
|
|
Ik heb samen met een vriend een rotax max senior 125cc kart gekocht. Nu deze heeft een jaar stil gestaan met naft erin. Dus nu hebben we het membraan en carburator goed gekuist want alle sproeiers zaten verstropt etc... koeling van het blok gereinigd + bovenkant van piston opgekuist. De motor eindelijk terug aan de praat gekregen maar nu zitten we met het probleem dat hij niet mooi blijft draaien en de motor houdt in. Met de luchtfilter er eens af te halen en dan te starten zagen we dat er zeer veel benzine in de luchtfilter loopt. Ik veronderstel dat dit ook de reden gaat zijn dat de motor niet goed draait en inhoudt. Maar wat kan hier de oorzaak van zijn?
Wanneer ik de carburateur omdraai komt de vlotterarm in horizontale positie te staan en kan ik niet door de benzine toevoer blazen, dit lijkt mij dus toch in orde ? Het gaat om een dellorto carburateur
Mvg, Yannick
|
|
Omhoog |
|
 |
bronger
|
Geplaatst: ma okt 03, 2011 4:33 pm |
|
Geregistreerd: ma mei 09, 2011 3:23 pm Berichten: 727 Woonplaats: Middelstum
|
bekijk je bougie eens als die nat is, kleinere sproeier erin draaien.
|
 |
David
|
Geplaatst: ma okt 03, 2011 5:08 pm |
|
Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm Berichten: 9713 Woonplaats: Puttershoek
|
Als je geen supergrote sproeier erin hebt zitten (groter dan 172 ofzo) dan zou hij ook gewoon zo normaal moeten lopen. Is al het andere wel in orde? Bijvoorbeeld accu, benzinepompje, vlotters, carburateur ontluchting niet dicht, enz. enz.
|
|
Omhoog |
|
 |
skwiiizzzz
|
Geplaatst: di okt 04, 2011 1:01 am |
|
|
Er zit wel een sproeier van 168 in heb ik gezien, het membraam (dat stuk dat tussen de nafttank encarburator zit) zat wel verstropt en is uitgekuist. zou het kunnen dat deze beschadigd is en teveel brandstof doorgeeft waardoor de carbu overloopt? de accu is nieuw. Hoe kan ik de carbu ontluchting nakijken? Ik heb de carbu daarstraks binnengedaan om na te kijken en ze hebben hem in een ultrasoonbad gezet voor te reinigen, dat stiftje voor de toevoer van benzine af te sluiten is vervangen maar nog is het niet opgelost.
Ik heb ook al met een nieuwe bougie geprobeerd maar het blijft hetzelfde. De bougie is wel nat inderdaad.
|
|
Omhoog |
|
 |
Toon
|
Geplaatst: di okt 04, 2011 1:52 pm |
|
Geregistreerd: vr sep 16, 2011 8:41 am Berichten: 15 Woonplaats: Eindhoven
|
Ik heb dit probleem ook gehad bij mijn Max, opgelost door de ontluchtingsslangetjes schoon te spuiten en het naaldje wat het vlotterbakje in beweging houdt schoonmaken. Loopt perfect nu. Is het wel een Fiamm accu? Of een 20,-euro imitatie?
_________________ Birel r32 iame k25 tunend Energy Corse 2005 rotax max Tibi TM Cross 125cc
|
|
Omhoog |
|
 |
skwiiizzzz
|
Geplaatst: di okt 04, 2011 2:27 pm |
|
|
Bedoel je met ontluchtingsslangetjes dat dunne darmpje dat van de ene naar de andere kant van de carbu loopt ? want deze was beschadigd maar die heb ik wat ingekort zodat deze niet lekt. Batterij is van exide zonder korting was deze 60€ met korting 20€ (wel grote korting op gekregen omdat we daar vaak spullen halen voor de wagen) het is een moto batterij maar wel met zelfde specificaties volgens de verkoper. Maar heeft dit met de benzinetoevoer te maken ?
|
|
Omhoog |
|
 |
Henri
|
Geplaatst: di okt 04, 2011 5:23 pm |
|
Geregistreerd: di jan 17, 2006 4:31 am Berichten: 431 Woonplaats: Ter Apel
|
Ik zou even naar een zaak gaan die er verstand van heeft. De problemen die je aangeeft kunnen vele oorzaken hebben. Je hebt de carb. los gehaald en daar kan het al fout gaan als je niet weet waar je mee bezig bent. Gewoon iemand opzoeken die je wil helpen met text en uitleg. Bij mij kun je altijd langs komen.
|
|
Omhoog |
|
 |
DH-karting
|
Geplaatst: di okt 04, 2011 9:18 pm |
|
Geregistreerd: do aug 23, 2007 9:44 pm Berichten: 752 Woonplaats: Rijswijk
|
Moest er niet juist een gaatje zitten in het slangetje boven de carberateur die van de ene naar de andere kant loopt ? 
|
 |
David
|
Geplaatst: di okt 04, 2011 9:23 pm |
|
Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm Berichten: 9713 Woonplaats: Puttershoek
|
Daar moet inderdaad een gaatje in zitten.
|
|
Omhoog |
|
 |
RAM Racing
|
Geplaatst: di okt 04, 2011 9:32 pm |
|
Geregistreerd: di mei 23, 2006 7:13 pm Berichten: 634 Woonplaats: Hoorn
|
Haal dat slangetje er eens af en start de motor eens. Wat gebeurt er dan?
_________________ [color=#008040]Onze karts zijn groener dan die van de buren...
|
|
Omhoog |
|
 |
Henri
|
Geplaatst: wo okt 05, 2011 6:02 am |
|
Geregistreerd: di jan 17, 2006 4:31 am Berichten: 431 Woonplaats: Ter Apel
|
Dat slangetje moet inderdaad een gaatje in zitten. Als dat niet zo is gaat de motor uit. Ik las dat de carb. daar lekte. Dan is hoog waarschijnlijk je vlotter en of vlotter niveau niet in orde. De boel kan verbogen zijn. Dit zal opnieuw afgesteld moeten worden. Dat verklaart het sputteren ook.
|
|
Omhoog |
|
 |
IncineratorX2
|
Geplaatst: wo okt 05, 2011 8:44 am |
|
Geregistreerd: vr sep 26, 2008 4:39 pm Berichten: 2289 Woonplaats: Goor
|
Citaat: Wanneer ik de carburateur omdraai komt de vlotterarm in horizontale positie te staan en kan ik niet door de benzine toevoer blazen, dit lijkt mij dus toch in orde ? Het gaat om een dellorto carburateur
das prima maar niet compleet de oplossing! Als je je carb voor je houd zoals hij normaal gemonteerd zit (dus oprecht), breng de vlotter horizontaal (druk hem zachtjes omhoog), DAN moet ie ook sluiten..
_________________ Zanardi 2014 - Honda GX390 vanKart Tomahawk '03 - TM K9 ICC '03 Mari Delta '08 - Honda GX390 http://www.wazda.nl - Private Cloud Hosting (Iaas), Hosted services, Dienst verlening in ICT http://www.mnmclan.nl - Lan-Party's 4 the win!
|
|
Omhoog |
|
 |
skwiiizzzz
|
Geplaatst: wo okt 05, 2011 10:32 am |
|
|
Het probleem is opgelost, ik had het ontluchtingsdarmpje vervangen omdat er een gat in zat, nu terug een gaatje in gemaakt en hij lekt geen benzine meer. bedankt voor de reacties! grts
|
|
Omhoog |
|
 |
IncineratorX2
|
Geplaatst: wo okt 12, 2011 12:06 am |
|
Geregistreerd: vr sep 26, 2008 4:39 pm Berichten: 2289 Woonplaats: Goor
|
Citaat: ik had het ontluchtingsdarmpje vervangen omdat er een gat in zat das wel handig als ie moet ontluchten 
_________________ Zanardi 2014 - Honda GX390 vanKart Tomahawk '03 - TM K9 ICC '03 Mari Delta '08 - Honda GX390 http://www.wazda.nl - Private Cloud Hosting (Iaas), Hosted services, Dienst verlening in ICT http://www.mnmclan.nl - Lan-Party's 4 the win!
|
|
Omhoog |
|
 |