Auteur |
Bericht |
jeroenslb
|
Geplaatst: di sep 06, 2011 7:58 pm |
|
Geregistreerd: do jul 03, 2008 6:50 am Berichten: 180 Woonplaats: Duiven
|
Hallo,
Ik vroeg me eigenlijk af waarom de tandwielen van alu zijn gemaakt. Zou dit niet van RVS kunnen??
_________________ VRK-Rotax 125 FRmax
Never drive faster than your guardian angle can fly... 
|
|
Omhoog |
|
 |
tinus kremer
|
Geplaatst: di sep 06, 2011 8:04 pm |
|
Geregistreerd: ma okt 16, 2006 9:39 am Berichten: 701 Woonplaats: lutten
|
alu is lichter denk ik en goedkoper
|
|
Omhoog |
|
 |
jeroenslb
|
Geplaatst: di sep 06, 2011 8:12 pm |
|
Geregistreerd: do jul 03, 2008 6:50 am Berichten: 180 Woonplaats: Duiven
|
jaaah idd.... ma zou t voor de ketting geen kwaad kunnen??
_________________ VRK-Rotax 125 FRmax
Never drive faster than your guardian angle can fly... 
|
|
Omhoog |
|
 |
gofast
|
Geplaatst: wo sep 07, 2011 9:09 pm |
|
Geregistreerd: di mei 10, 2011 1:38 pm Berichten: 32
|
licht, minder slijtage (staal op staal vreet), geluid, kostend besparend.
Tip: de freeline achtertandwielen zijn van een speciale legering gemaakt, deze investering is het zeker wel waard.
|
|
Omhoog |
|
 |
jeroenslb
|
Geplaatst: wo sep 07, 2011 9:13 pm |
|
Geregistreerd: do jul 03, 2008 6:50 am Berichten: 180 Woonplaats: Duiven
|
ok thnx! gaan we die keer proberen! Kan op t werk namelijk wel vrij makkelijk laseren maar denk dat de moeite niet opweegt tegen de kosten 
_________________ VRK-Rotax 125 FRmax
Never drive faster than your guardian angle can fly... 
|
|
Omhoog |
|
 |
gofast
|
Geplaatst: do sep 08, 2011 11:49 am |
|
Geregistreerd: di mei 10, 2011 1:38 pm Berichten: 32
|
Nee dat is zeker de moeite niet waard. De kracht van de ketting wordt aardig goed verdeeld over zon achter tandwiel in tegen stelling tot het voor tandwiel. Er zijn zelfs kunststof tandwielen die gewoon gruwelijk lang mee gaan. Kosten toen geloof ik rond de 5 euro, het enige nadeel was dat je deze met 6 boutjes vast moest zetten. Ps de tandwielen met de lange sleuven erin. Tip mij ook even als je ze hebt gevonden 
|
|
Omhoog |
|
 |
jeroenslb
|
Geplaatst: do sep 08, 2011 12:38 pm |
|
Geregistreerd: do jul 03, 2008 6:50 am Berichten: 180 Woonplaats: Duiven
|
jaaaaa daar zat ik ook aan te denken om dr paar sleuven in te maken zodat ik alleen de bouten iets los hoef te draaien... tandwiel dr over en vast...
Keer iets laten laseren op t werk kost me keer pak koeken... mja moet dan ook nog uitzoeken met welke norm deze tandwielen zijn gemaakt etc... achjaaaa misschien ooit nog keer een projectje haha
eeej maar gofast waar heb jij die freeline's vandaan dan???
_________________ VRK-Rotax 125 FRmax
Never drive faster than your guardian angle can fly... 
|
|
Omhoog |
|
 |
gofast
|
Geplaatst: do sep 08, 2011 3:45 pm |
|
Geregistreerd: di mei 10, 2011 1:38 pm Berichten: 32
|
Is inderdaad wel handig ja die sleuven. Ik heb een keer 1 of 2 met een wedstrijd gekocht, maar volgens mij zijn deze tandwielen al uit de handel. Ze waren 1 of 2 euro duurder dan de standaard tandwielen en we blijven Hollanders natuurlijk
|
|
Omhoog |
|
 |
marlon_ruchtie
|
Geplaatst: za sep 10, 2011 8:24 pm |
|
Geregistreerd: di aug 14, 2007 6:11 pm Berichten: 1317 Woonplaats: Ede
|
Ik zou kettingwielen zeker niet van RVS maken, RVS is veel te zwaar voor een kettingwiel en bovendien is het een stuk moeilijker te bewerken dan Aluminium.
Bovendien is RVS relatief hard en bros, hierdoor zal het bij klappen makkelijker afbreken. Zou eerst eens goed aan het rekenen gaan voordat je zoiets probeert.
_________________ Mac Minarelli 612 - Maxter ICC
|
|
Omhoog |
|
 |