Auteur |
Bericht |
Tjalling
|
Geplaatst: za sep 03, 2011 6:56 pm |
|
Geregistreerd: za sep 03, 2011 6:40 pm Berichten: 5 Woonplaats: Eindhoven
|
Hallo Allemaal,
ik ben nieuw hier. Vandaag had ik hetzelfde probleem....witte oliedrap in de versnellingsbak van mijn TM cross blok. Via de ontluchting van de bak kwam die witte smurrie het blok uit. Probleem is dus hoogstwaarschijnlijk de keerring van de waterpomp. Als ik deze wil vervangen, moet ik dan het waterpomphuis, de koppelingsdeksel en het deel van het blok, waarop deze twee vast zitten, los halen? Nu wil ik ook die witte drap uit mijn versnellingsbak hebben. Weet iemand waarmee en hoe ik de bak kan schoon spoelen? En welke olie en hoeveel olie moet er eigenlijk in?
Alvast bedankt voor het antwoord, Tjalling
|
|
Omhoog |
|
 |
kartje
|
Geplaatst: za sep 03, 2011 7:05 pm |
|
Geregistreerd: za okt 13, 2007 6:03 pm Berichten: 3566 Woonplaats: klaaswaal
|
In ieder geval 300 ML!!
_________________  ===SOMS IS HET BETER GAS TERUG TE NEMEN=== MS KART '11-----VM ICC '11
|
|
Omhoog |
|
 |
Tjalling
|
Geplaatst: zo sep 04, 2011 2:02 pm |
|
Geregistreerd: za sep 03, 2011 6:40 pm Berichten: 5 Woonplaats: Eindhoven
|
Ik heb inmiddels de deksels van de koppeling en de waterpomp losgehaald. Hoe haal ik vervolgens de kunststof waterpomp zelf los van de as waarop deze zit bevestigd? Zit het kunststof schoepenrad met schroefdraad vast op de as? Ik heb de exploded view van het blok, maar daar staat het niet duidelijk op vermeld.
|
|
Omhoog |
|
 |
IncineratorX2
|
Geplaatst: ma sep 05, 2011 7:40 am |
|
Geregistreerd: vr sep 26, 2008 4:39 pm Berichten: 2289 Woonplaats: Goor
|
volgens mij zit er een imbusje in het schoepenrad. het kan ook zijn dat er een moer zit op de as/schoepen rad, dan zou je het radje er voorzichtig af kunnen tikken met een pijpsleutel over de as heen te schuiven.
_________________ Zanardi 2014 - Honda GX390 vanKart Tomahawk '03 - TM K9 ICC '03 Mari Delta '08 - Honda GX390 http://www.wazda.nl - Private Cloud Hosting (Iaas), Hosted services, Dienst verlening in ICT http://www.mnmclan.nl - Lan-Party's 4 the win!
|
|
Omhoog |
|
 |
IncineratorX2
|
Geplaatst: ma sep 05, 2011 7:41 am |
|
Geregistreerd: vr sep 26, 2008 4:39 pm Berichten: 2289 Woonplaats: Goor
|
Die drek kun je met ontvetter/remmenreiniger er uit halen (let wel op dat je dan de bakolie goed verdeelt over de lagers eer je weer begint met draaien, ff goed ronddraaien oid.)
_________________ Zanardi 2014 - Honda GX390 vanKart Tomahawk '03 - TM K9 ICC '03 Mari Delta '08 - Honda GX390 http://www.wazda.nl - Private Cloud Hosting (Iaas), Hosted services, Dienst verlening in ICT http://www.mnmclan.nl - Lan-Party's 4 the win!
|
|
Omhoog |
|
 |
Tjalling
|
Geplaatst: di sep 06, 2011 6:23 pm |
|
Geregistreerd: za sep 03, 2011 6:40 pm Berichten: 5 Woonplaats: Eindhoven
|
Ik heb het schoepenrad inmiddels los...zat toch met schroefdraad op de as. Heb de keerring vervangen. Nu nog ff wachten op de nieuwe pakkingen. Nog een vraagje: welke soort benzine kan je het best gebruiken icm een tm cross blok? euro 98 (bp ultimate) of moet je naar duitsland toe voor hogere octaangetallen?
|
|
Omhoog |
|
 |
kartje
|
Geplaatst: di sep 06, 2011 7:18 pm |
|
Geregistreerd: za okt 13, 2007 6:03 pm Berichten: 3566 Woonplaats: klaaswaal
|
Heb altijd euro 95 gebruikt nooit problemen gehad!!!!!!!!
_________________  ===SOMS IS HET BETER GAS TERUG TE NEMEN=== MS KART '11-----VM ICC '11
|
|
Omhoog |
|
 |
tony kart racer
|
Geplaatst: di sep 06, 2011 8:02 pm |
|
Geregistreerd: do sep 14, 2006 11:41 am Berichten: 1727
|
voor de tm cross gebruik je euro 98.
_________________ 
|
|
Omhoog |
|
 |