Auteur |
Bericht |
Xlned
|
Geplaatst: di aug 23, 2011 1:21 pm |
|
Geregistreerd: wo feb 16, 2011 9:55 pm Berichten: 63 Woonplaats: Eindhoven
|
Hallo allemaal wat is hier aan de hand (zie foto's) er komt gruwelijk veel zwarte vocht (benzine / olie) uit de uitlaat gelopen op het blok na 15 minuten rijden stop de kart en is de bougie helemaal zwart. draai ik er een nieuwe in dan rijdt hij weer 15 minuten en begint het weer. ik heb bougie 27 29 31 en 34 getest. (de bougies maak ik schoon met remmen reiniger en na het drogen doen ze het weer) blok : rotax max 125 vreemde is , ik heb 2 de zelfde karts, zelfde afgesteld etc en die ander heeft het niet. op Landsard kreeg ik als tip : kleinere sproeier weten jullie wat dit is en hoe dit op te lossen is?  
|
|
Omhoog |
|
 |
dirk de man
|
Geplaatst: di aug 23, 2011 1:25 pm |
|
|
teveel olie. Of je rijdt te langzaam, of de carburateur is verkeerd afgesteld, of je mengsmering is niet goed,. DIe olie verstopt alles. Je moet ook je demper op den duur schoon maken, die oliedrap zit overal.
loopt het blokje wel lekker (toeren), welke toeren maak je, en rookt het enorm?
|
|
Omhoog |
|
 |
gvdbrink
|
Geplaatst: di aug 23, 2011 1:30 pm |
|
Geregistreerd: ma mei 23, 2011 11:00 am Berichten: 311 Woonplaats: Lunteren
|
Haha dirk, dat zijn nogal wat opties Rij wel met een icc maar idd stond hij te rijk bij mij en zat mijn uitlaat vol met drap. (zag er wel zo'n beetje hetzelfde uit na een paar minuten rijden alleen stopte hij er niet mee)
|
|
Omhoog |
|
 |
Xlned
|
Geplaatst: di aug 23, 2011 2:00 pm |
|
|
ik heb 2 de zelfde karts, beide heb ik bij aanschaf onderhanden laten nemen bij JD racing beide zelfde sproeier, zelfde brandstof, zelfde bougie, nieuw matje in de uitlaat (4 x gereden)
hij rijdt goed. goed op toeren, goed op snelheid, kart 1 heeft nergens last van en kart 2 dus wel. kart 2 rijd mijn zoon in en die is 1 seconde langzamer op landsard
mengsmering 1:50
ahaa wat mij nu te binnen schiet. toen mijn zoon net ging rijden reed hij 15 seconde langzamer per rondje dus niet door rijden. hierdoor is de boel vies geworden etc etc.
ik zal alles even los gooien en schoonmaken nieuw matje in de uitlaat etc.
|
|
Omhoog |
|
 |
Wilfred
|
Geplaatst: di aug 23, 2011 3:52 pm |
|
Geregistreerd: ma sep 25, 2006 1:08 pm Berichten: 3540 Woonplaats: Lopik
|
Neem anders eens contact op met JD racing; als je de blokken daar hebt laten checken kunnen ze je vast wel helpen denk ik. Succes ermee.
_________________ CRG DARK RIDER DD2 EVO15 32 (2016, opgebouwd met veel nieuwe 2018 onderdelen) + ROTAX MAX DD2 EVO (dec. 2018) ----------------------------------------------------------
|
|
Omhoog |
|
 |
Xlned
|
Geplaatst: di aug 23, 2011 4:25 pm |
|
|
jupz die begon over een kleinere sproeier. niet wetende dat hij in het begin niet door reed en nu alles vol met olie zit
ik ga eerst eens goed schoonmaken en dan nog eens testen
|
|
Omhoog |
|
 |
marlon_ruchtie
|
Geplaatst: di aug 23, 2011 11:19 pm |
|
Geregistreerd: di aug 14, 2007 6:11 pm Berichten: 1317 Woonplaats: Ede
|
Mengsmering 1:50 voor een ICC?! Dat is wel gewaagd.
Ik smeer(de) altijd 1:20 met mijn icc'tje.
_________________ Mac Minarelli 612 - Maxter ICC
|
|
Omhoog |
|
 |
Clercqske
|
Geplaatst: wo aug 24, 2011 7:35 am |
|
Geregistreerd: do aug 10, 2006 5:40 pm Berichten: 1130 Woonplaats: Torhout
|
|
Omhoog |
|
 |
bamacrew
|
Geplaatst: wo aug 24, 2011 11:37 am |
|
Geregistreerd: za mei 02, 2009 9:32 am Berichten: 2381 Woonplaats: Vught
|
het is idd geen icc!!. haha anders is het zo klaar.( is die wel van het olie tevele probleem af).
gasnaald verstellen scheelde bij mij toen redelijk in olie lekken.
_________________ Angst is een emotie die je kunt uitschakelen, snelheid is een belevenis die je moet beheersen. Karten is een sport waarvan je moet genieten Volkswagen Sjoemel Golf ... .
|
|
Omhoog |
|
 |
Xlned
|
Geplaatst: wo aug 24, 2011 1:33 pm |
|
|
gasnaald zal ik ook even controleren maar begin van het seizoen kreeg hij de kart en nooit kart gereden dus reed hij traag. alles vol met olie logisch eigenlijk. tis zo'n kliederboel hehe
|
|
Omhoog |
|
 |
jeroenslb
|
Geplaatst: wo aug 24, 2011 7:37 pm |
|
Geregistreerd: do jul 03, 2008 6:50 am Berichten: 180 Woonplaats: Duiven
|
Had ik zaterdag btw ook... Ma zag vandaag ook dat ik vrij weinig uitlaat pasta dr in gedaan had om af te dichten.
_________________ VRK-Rotax 125 FRmax
Never drive faster than your guardian angle can fly... 
|
|
Omhoog |
|
 |
bronger
|
Geplaatst: wo aug 24, 2011 7:52 pm |
|
Geregistreerd: ma mei 09, 2011 3:23 pm Berichten: 727 Woonplaats: Middelstum
|
ik heb dit ook heel erg! als ik hem stationair op de bok laat draaien dan drupt het gewoon op de grond! ik denk zelf aan te veel olie in de benzine of te rijk afgesteld..
|
 |
Wikart_Racer
|
Geplaatst: wo aug 24, 2011 8:04 pm |
|
Geregistreerd: wo jul 04, 2007 8:26 pm Berichten: 218 Woonplaats: zoetermeer
|
kan ook gebeuren als je uitlaat niet goed aansluit op je mondstuk van de uitlaat.
kan je gewoon oplossen door uitlaatpasta in de beginstuk van de uitlaat te smeren.
ook even uitlaatpakking vervangen, wil ook nog wel eens helpen
|
|
Omhoog |
|
 |
bronger
|
Geplaatst: wo aug 24, 2011 9:35 pm |
|
Geregistreerd: ma mei 09, 2011 3:23 pm Berichten: 727 Woonplaats: Middelstum
|
en dan is het verholpen? ik heb het 2x geprobeerd vol te stoppen met uitlaatpasta blijft niet lukken! als ik de uitlaat eraf haal dan zit er ook gewoon olie in de expansiegedeelte...
|
 |
Wikart_Racer
|
Geplaatst: wo aug 24, 2011 9:46 pm |
|
Geregistreerd: wo jul 04, 2007 8:26 pm Berichten: 218 Woonplaats: zoetermeer
|
kijk het ligt er wel aan hoe snel je dan rijdt op een bepaalde sproeierafstelling.
als je zoals gezegt 15 seconden langzamer bent, zal het moeilijk te verhelpen zijn.
en zoals ik al zeg, als je vanaf de zijkant tegen je uitlaatmond aankijkt als je uitlaat erop zit, moet het wel ongeveer recht tegenover elkaar zitten.
en een uitlaatpakking vervangen kan echt schelen
|
|
Omhoog |
|
 |