Auteur |
Bericht |
RAM Racing
|
Geplaatst: za jul 02, 2011 7:21 pm |
|
Geregistreerd: di mei 23, 2006 7:13 pm Berichten: 634 Woonplaats: Hoorn
|
Kan ook zijn dat de ketting niet goed gespannen is. Misschien heb je wel teveel grip achter dat hij begint vast te vreten.....
_________________ [color=#008040]Onze karts zijn groener dan die van de buren...
|
|
Omhoog |
|
 |
piking
|
Geplaatst: za jul 02, 2011 10:12 pm |
|
Geregistreerd: vr feb 29, 2008 3:49 pm Berichten: 333 Woonplaats: Emmeloord
|
Ik gebruik motul kettingspray, redelijk dun maar hecht wel goed.
@RAM racing
Ik heb z'n kart gezien en dat zag er allemaal goed uit, ook had hij toen niet teveel grip achter. Ik blijf erbij dat het de sproeier is, op 12500 heeft de motor een dip en als de motor niet goed verbrand komt ie daar moelijk of niet doorheen, maar het kan altijd iets anders zijn natuurlijk.
_________________ Birel RY30, Rotax Max
|
|
Omhoog |
|
 |
DJ_Ex
|
Geplaatst: zo jul 03, 2011 2:58 pm |
|
Geregistreerd: zo aug 08, 2010 9:37 am Berichten: 661 Woonplaats: Nieuw-Buinen (Drenthe)
|
@ram, ketting is gespannen zoals die hoor hoor. en teveel grip heb ik niet. @niels, moet haast wel, komend weekend weer naar emmen (als het werk het toelaat) en dan maar es ff knutselen 
_________________ Intrepid Cruiser, Modena MKZ 2016
|
|
Omhoog |
|
 |
RAM Racing
|
Geplaatst: zo jul 03, 2011 3:20 pm |
|
Geregistreerd: di mei 23, 2006 7:13 pm Berichten: 634 Woonplaats: Hoorn
|
Dan is het idd apart dat je ketting en tandwiel droog zijn na het rijden..... Toch niet toevallig WD40 erop gespoten?? 
_________________ [color=#008040]Onze karts zijn groener dan die van de buren...
|
|
Omhoog |
|
 |
DJ_Ex
|
Geplaatst: do jul 21, 2011 8:22 am |
|
Geregistreerd: zo aug 08, 2010 9:37 am Berichten: 661 Woonplaats: Nieuw-Buinen (Drenthe)
|
Wanneer moet je de koppelingsschoentjes gaan vervangen? Het "zwarte"gedeelte op de schoentjes is al redelijk afgesleten.
_________________ Intrepid Cruiser, Modena MKZ 2016
|
|
Omhoog |
|
 |
David
|
Geplaatst: do jul 21, 2011 3:48 pm |
|
Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm Berichten: 9713 Woonplaats: Puttershoek
|
Als de gaten waar de pennen doorheen gaan uitgesleten zijn, of als de voering op de schoentjes op enige plek verdwenen is.
|
|
Omhoog |
|
 |
gofast
|
Geplaatst: vr jul 22, 2011 9:11 am |
|
Geregistreerd: di mei 10, 2011 1:38 pm Berichten: 32
|
Ik weet niet of het probleem al opgelost is, maar een 2009 cilinder met een te lage squish vertoont dit gedrag ook. xeramic ketting spray is trouwens ook een aanrader.
|
|
Omhoog |
|
 |
DJ_Ex
|
Geplaatst: vr jul 22, 2011 12:32 pm |
|
Geregistreerd: zo aug 08, 2010 9:37 am Berichten: 661 Woonplaats: Nieuw-Buinen (Drenthe)
|
@ gofast, wat bedoel je met squish Of het probleem opgelost is weet ik zondag pas, dan kan ik met mn nieuwe accu rijden. Vroeger had ik kettingvet in een "vetpatroon" en dat werkte super. heb nu van dennis ook weer zoiets gekregen. Kijken of dat goed werkt en anders probeer ik xeramic.
_________________ Intrepid Cruiser, Modena MKZ 2016
|
|
Omhoog |
|
 |
kartje
|
Geplaatst: vr jul 22, 2011 2:21 pm |
|
Geregistreerd: za okt 13, 2007 6:03 pm Berichten: 3566 Woonplaats: klaaswaal
|
squish is de ruimte boven de zuiger als de zuiger op het bovenste dode punt staat als ik het goed heb!!
_________________  ===SOMS IS HET BETER GAS TERUG TE NEMEN=== MS KART '11-----VM ICC '11
|
|
Omhoog |
|
 |
Spasta
|
Geplaatst: vr jul 22, 2011 2:27 pm |
|
Geregistreerd: do dec 02, 2010 1:01 pm Berichten: 404 Woonplaats: Lommel - België
|
Tussen de zuiger en de zuiger op het bovenste dode punt? Die zin klopt niet helemaal denk ik... Tussen de zuiger in het onderste dode punt en het bovenste dode punt bedoel je misschien? Dat is het slagvolume.
De squish is de ruimte tussen de cilinderkop en de zuiger in het bovenste dode punt. Als deze te klein is kan je motor gaan pingelen en kan er behoorlijk wat stuk gaan. Een kleinere squish kan een hoger vermogen opleveren maar daar wordt een motor meestal wat 'piekkeriger' van in vermogen. Smallere powerband oa.
|
|
Omhoog |
|
 |
BuijsProjectRacing
|
Geplaatst: vr jul 22, 2011 6:26 pm |
|
Geregistreerd: wo nov 04, 2009 10:51 pm Berichten: 2173 Woonplaats: Antwerpen
|
Kartje zegt het precies goed hoor. 
|
|
Omhoog |
|
 |
Spasta
|
Geplaatst: vr jul 22, 2011 6:37 pm |
|
Geregistreerd: do dec 02, 2010 1:01 pm Berichten: 404 Woonplaats: Lommel - België
|
zie het nu ook. Ik las: 'tussen de zuiger en de zuiger in bdp' My bad.
|
|
Omhoog |
|
 |
TechnoPro
|
Geplaatst: za aug 06, 2011 6:51 pm |
|
Geregistreerd: zo jan 03, 2010 1:44 pm Berichten: 68
|
Bij een Rotax Max zit je meestal rond 1 mm squich. Vaak denkt men dat hoe meer je comprimeert hoe beter ( hoe lager je squich) maar vergeet niet dat je dan ook cc verliest in je cilinderkop..... Om te meten moet je de bougie verwijderen, neem een soldeerdraad van 2mm, buig deze 90 ° , steek deze door het bougiegat en duw de soldeerdraad tot tegen de cilinderwand. Draai met de hand je zuiger over zijn bovenste dode punt ( draai via de starterkrans op je koppeling ) Zorg dat je meet ter hoogte van de pistonpen ( midden ) dan kantelt je piston minder ( in de lengterichting ). Verwijder de soldeerdraad en meet het deel dat samen is geduwt tussen de piston en cilinderkop met een schuifmaat. Zorg dat je rond 1 mm zit als minimum. Als je hiervan afwijkt moet je je cilinder demonteren en dan je pakking tussen je cilinder en motor dunner of dikker nemen. De meting moet wel juist zijn want bij squish is elke tiende van een millimeter belangrijk.
|
|
Omhoog |
|
 |
Ron88
|
Geplaatst: wo sep 14, 2011 5:14 pm |
|
Geregistreerd: ma jan 24, 2005 7:03 pm Berichten: 1303 Woonplaats: Nuland
|
Ik weet niet of ik hier aan het juiste adres ben, maar een Rotax Max DD2 is ook nog steeds een Rotax Max haha Het 'probleem' zit hem hierin: na de technische malheur van vorige keer, is mijn vader met mijn blok aan de gang gegaan en alle kleine dingen die we hadden hebben we daarmee hopelijk weggenomen. Echter, bij een DD2 blijkt het zo te zijn dat het schakelen de ontsteking kort 'onderbroken' dient te worden door een palletje in het blok waar een moer/schroef/bout tegenaankomt. Naar mijn mening blijkt dit niet te werken, want als ik het met een schroevendraaier ertussen probeer etc. blijft de kart gewoon lopen terwijl hij dan eigenlijk af zou moeten slaan. Weet iemand een oplossing waar het aan kan liggen?
_________________ Koos Kartloos
|
|
Omhoog |
|
 |
RAM Racing
|
Geplaatst: wo sep 14, 2011 10:50 pm |
|
Geregistreerd: di mei 23, 2006 7:13 pm Berichten: 634 Woonplaats: Hoorn
|
Maakt het draadje wel contact met de schroef? Als je rijdt, kun je dan schakelen als je volgas geeft of moet je je gas loslaten?
_________________ [color=#008040]Onze karts zijn groener dan die van de buren...
|
|
Omhoog |
|
 |