Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 42 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Beginnen met karten
BerichtGeplaatst: ma mei 30, 2011 8:31 pm 

Rotax is ideaal om mee te beginnen, ook als je 15 bent. Snelheid went vanzelf wel, de eerste keren is even oei dat gaat best hard. Maar als je daarover bent, zit je alleen maar te vloeken als je in gehaald wordt door een schakel, slome ***rotax!:D
Nee ben zelf ook begonnen met een Rotax senior, dag ervoor ook nog maar een paar keer indoorgekart, dus Rotax is ideaal instapmodel, maar ookal kan je goed en hard gaan, dan raak je niet snel op een Rotax uitgekeken. Zeker als je naar de kosten kijkt. Denk dat een rotax de goedkoopste manier is om hard te gaan. En ook nog eens heel veel uren te draaien.

2013 DRMC met Vici Motorsports!

Webshop Vici Motorsports! Voor uw kartonderdelen en uitstekende service!

Rondje Strijen
Rondje Genk

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: ma mei 30, 2011 8:50 pm 

@David
Bedankt!

Ja dat lijkt me wel een goed idee, wat zijn bijvoorbeeld raceklasses die ik kan bezoeken en die leuk/het waard zijn om eens te kijken? Ik heb wel gezocht op internet maar echt goede informatie heb ik daarover niet kunnen vinden.

okee dat is wel balen, nou zou heek misschien mijn vader deels willen meebetalen (als ik hem lief aankijk haha). En ik heb op het forum hier inderdaad wat berekeningen gelezen en die komen meestal uit rond de 100 euro voor een dagje op een circuit

okee ja dat is wel leuk. Maar hoe kan je eigelijk precies mee komen doen aan een kampioenschap? Is dat gewoon zo van: "hoi, ik kom meedoen". of moet je wel eerst een bepaald niveau of dergelijk hebben om mee te mogen doen? Of gaat dat met inschrijvingen?
En met een team, tja ik denk dat daar beginnen wel erg lastig is. om daar zomaar zonder ervaring te komen..

Ja, dat is natuurlijk wel erg leuk, die meetings :D, zodra het kan doe ik wel mee !

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: ma mei 30, 2011 9:05 pm 

@BuijsPjojectRacing Okee bedankt, dat lijkt me wel een goed idee om daar eens naar te kijken dan. En Rotax is toch ook een goede keuze om, na een tijdje, wedstrijden te gaan rijden toch? Dat zou dan wel mooi zijn.

Dus de enige vraag die ik dan nog eigelijk heb: is het op een of andere manier mogelijk om eens een keer een 2takt of Rotax te kunnen huren en testen op een baan. Als het dan goed gaat kan ik mijn vader denk ik ook wel over halen om misschien mee te willen betalen :D

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: ma mei 30, 2011 9:12 pm 

Citaat:
Je kan een Rotax Max (een type motor dat gebruikt wordt in competitieverband) huren bij GKS op Genk, maar ook o.a bij Hugo Motorsports (Veldhoven, Berghem, Genk, Kerpen), is wel relatief prijzig.

:)

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: ma mei 30, 2011 10:10 pm 

http://sport.marktplaats.nl/karting/430 ... x-max.html

gewoon even om te kijken: wat zouden jullie hiervan zeggen?

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: ma mei 30, 2011 10:23 pm 

Nog niet naar karts gaan kijken, en ook nog niet vastleggen op een bepaalde raceklasse met bijbehorende kart. Eerst bij wedstrijden, of tenminste op een kartbaan gaan kijken :D

Citaat:
Maar hoe kan je eigelijk precies mee komen doen aan een kampioenschap? Is dat gewoon zo van: "hoi, ik kom meedoen"

Daar komt toch wel wat meer bij kijken. Je kart, maar ook je kleding en helm moeten voldoen aan de reglementen, in veel gevallen moet je beschikken over een licentie, en je moet natuurlijk inschrijfgeld betalen.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: ma mei 30, 2011 10:32 pm 

@David kwam ik gewoon even tegen, niet gelijk van plan om te kopen, haha

okee, nou kleding en helm moet dan toch gewoon te kopen zijn, en inschrijfgeld gewoon betalen.
Ik heb idd wat gelezen over licenties. Is dat moeilijk om te halen? of valt dat wel mee

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: di mei 31, 2011 7:58 am 

nja als je met die birel wedstrijden wilt gaan winnen succes haha.
ik zou eerst maar eens gaan kijken, rijden heel veel rijden. dan keer kart kopen, oefenen oefenen.. en dan misschien clubwedstrijdjes en dan miss wedstrijden. meeste die wedstrijden rijden zijn vanaf hun 6e begonnen.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: di mei 31, 2011 9:31 am 

en ja voor de rotax zijn er wedstrijden er is een heel kampioenschap voor de rotax motor xd

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: di mei 31, 2011 4:20 pm 

Als je wedstrijden wilt rijden, moet je chassis ook nog reglementair zijn. Je kan bijvoorbeeld een kart kopen om op de trainen, neem nu bijvoorbeeld een kart van 2007, maar stel dat je in 2012-2013 wedstrijden wilt gaan rijden, zal dat met een ander chassis moeten gebeuren.
Voor de Rotax kan je terecht bij de Chrono (Nederlands kampioenschap), de NAB, de BNL series en de BMC (Belgisch kampioenschap). Als je op hun websites krijgt, zal je heel wat wijzer worden wat betreft licenties enzoverder.

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: di mei 31, 2011 4:34 pm 

Citaat:
tja dat heb ik niet gezegd of gedacht, dus dan zijn zulke opmerkingen ook niet echt nodig he

Dat was helemaal zo niet bedoeld hoor. Wou gewoon zeggen, dat er erg hard getraind moet worden ;)

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: di mei 31, 2011 5:16 pm 

okee, maar is het dan niet handiger om één kart te kopen, die je zowel voor trainen als wedstrijden kan gebruiken. Want 2 karts lijkt me wel erg duur, en ruimte wordt moeilijk etc. Of kun je niet met een wedstrijdkart vrij trainen?

Okee, over de Chrono had ik idd al het een en ander gelezen, de andere ken ik nog niet maar die ga ik eens bekijken.

Licenties zijn toch te halen bij open dagen van de KNAF als ik het goed heb?

Haha gebrijp ik hoor ;)

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: di mei 31, 2011 5:30 pm 

Citaat:
okee, maar is het dan niet handiger om één kart te kopen, die je zowel voor trainen als wedstrijden kan gebruiken. Want 2 karts lijkt me wel erg duur, en ruimte wordt moeilijk etc. Of kun je niet met een wedstrijdkart vrij trainen?

Je begrijpt me verkeert, als je nu een iets oudere kart koopt waarvan het chassis niet meer gehomologeerd is voor wedstrijden of de motor niet aan de laatste evoluties voldoet, zal je in sommige gevallen geen wedstrijden kunnen rijden. Als je bijvoorbeeld een leuke Rotax Max motor vindt van het jaar 2007 waar nog het oude type koppeling opzit, zal je niet kunnen meedoen in bv het BMC kampioenschap. Je zal dus daarna moeten uitkijken naar een recenter/nieuw chassis wat wel nog gehomologeerd is om wedstrijden te rijden.
Of je moet meteen een redelijk tot volledig nieuw chassis kopen, waarmee je na even te trainen wedstrijden kan rijden.
Citaat:
Okee, over de Chrono had ik idd al het een en ander gelezen, de andere ken ik nog niet maar die ga ik eens bekijken.

Let wel, dit zijn Rotax Max kampioenschappen. Hier kan je dus niet met een 4takt terecht, enkel met een Rotax Max

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: di mei 31, 2011 5:31 pm 

Ik denk dat de juiste volgorde is om eerst eens goed te orienteren op een aantal buitenbanen, kijken wat daar allemaal gebeurd en rondrijd.
Budget bepalen en een type kart uitzoeken, en wedstrijden voorlopig even vergeten. Eerst maar even "wennen" aan het buitenkarten en veel plezier hebben.

De meeste karters hebben circuit die hun "thuis" circuit is, meestal komt dit simpelweg omdat dat de dichtbijzijnde baan is. Ieder circuit is anders, bij sommige kan je alleen rijden met een 2-takt en bij andere alleen 4-takt. Je hebt ook nog snelle circuits en de langzamere, niet ieder type kart is geschikt voor alle banen.

Neem dus geen overhaaste beslissingen. :P

Offline Profiel  

BerichtGeplaatst: di mei 31, 2011 6:22 pm 

@Philipper Aah oke, ik snap het (haha ik dacht al). Maar dat is inderdaad wel slim om op te letten dan. Dan is het misschien wel het verstandigst voor nieuw te gaan ipv 2de hands. Zodat je altijd weet dat het goed zit en er niet veel gerommeld is.
Zijn de Rotax Max karts voor wedstrijden eigelijk allemaal met schakel of ook automaat?

@954rr Precies van plan wat je omschreef. Ik ga mee eerst een oriënteren. Kun je gewoon naar zo'n baan gaan en vanaf de tribune (als die er is) kijken?

Offline Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 42 berichten ] 

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende