Auteur |
Bericht |
bamacrew
|
Geplaatst: ma mei 02, 2011 6:00 pm |
|
Geregistreerd: za mei 02, 2009 9:32 am Berichten: 2381 Woonplaats: Vught
|
ik kan t wel zonder protector en dat voel ik nu ook met 4 ribben gekneusd te hebben:(.. maja eigen schuld haha
_________________ Angst is een emotie die je kunt uitschakelen, snelheid is een belevenis die je moet beheersen. Karten is een sport waarvan je moet genieten Volkswagen Sjoemel Golf ... .
|
|
Omhoog |
|
 |
ChrisW
|
Geplaatst: ma mei 02, 2011 7:26 pm |
|
|
Ik heb diverse protectors geprobeerd, waaronder die Sparco. Telkens kneusde ik mijn ribben toch weer. De ribprotectors - tezamen met de stoel - zorgde ervoor dat mijn onderste ribben teveel kracht kregen te verwerken. Je kunt het zelf goed testen door met de protector in de kart te gaan zitten terwijl je nog gekneusde ribben hebt: druk heel hard in de stoel naar de zijkant waar je de problemen hebt. Als je de druk met name voelt op de plek van het probleem, dan is het niet goed. Als je in de kartshop uitlegt wat je probleem is, dan mag je vast wel een protector op proef even lenen.
Het probleem bij ribben is dat het na de eerste kwetsuur heel lang kan duren voordat het herstelt (meerdere jaren) en ik natuurlijk na zo'n twee maanden de kart weer inging nadat de pijn was verdwenen. Aan mijn linkerkant heb ik bijvoorbeeld nooit last gehad, terwijl die kant meer belast wordt doordat de circuits meestal rechtsom zijn.
Uiteindelijk heb ik een ribprotector op maat laten maken (staat ook ergens op dit forum). Kost iets meer (ongeveer EUR 300), maar zit perfect en is flinterdun. Ook heb ik lang gezocht naar het perfecte stoeltje (dat van mijn heupen tot onder mijn schouders perfect past). Uiteindelijk heb ik dit ook gevonden. Bij elkaar is dit hoop ik de definitieve oplossing (het afgelopen ruim half jaar gaat het in ieder geval goed).
ChrisW
|
|
Omhoog |
|
 |
Art
|
Geplaatst: ma mei 02, 2011 7:27 pm |
|
|
|
Omhoog |
|
 |
Washandje
|
Geplaatst: ma mei 02, 2011 7:32 pm |
|
|
De Arroxx is een replica van de Freem protector. 
|
|
Omhoog |
|
 |
kartje
|
Geplaatst: ma mei 02, 2011 8:15 pm |
|
Geregistreerd: za okt 13, 2007 6:03 pm Berichten: 3566 Woonplaats: klaaswaal
|
Washandje schreef: De Arroxx is een replica van de Freem protector.  Maar wel een stukje goedkoper dacht ik!!!
_________________  ===SOMS IS HET BETER GAS TERUG TE NEMEN=== MS KART '11-----VM ICC '11
|
|
Omhoog |
|
 |
Art
|
Geplaatst: ma mei 02, 2011 8:28 pm |
|
|
Ach, ik weet niet eens meer wat ik er voor betaald heb. Maar ik heb aan beide kanten mijn ribben gekneusd gehad en wil het niet nog een keer hebben. Deze is stevig en zorgt ervoor dat ik gewoon kan rijden.
_________________ Voor uw en mijn veiligheid geef ik voorrang
|
|
Omhoog |
|
 |
roy#5
|
Geplaatst: di mei 03, 2011 8:06 am |
|
Geregistreerd: za nov 06, 2010 6:03 pm Berichten: 42 Woonplaats: Stein (Lb)
|
_________________ Birel, 125cc Rotax Max Sr. #5
|
|
Omhoog |
|
 |
bamacrew
|
Geplaatst: za mei 07, 2011 7:30 pm |
|
Geregistreerd: za mei 02, 2009 9:32 am Berichten: 2381 Woonplaats: Vught
|
Het is de Freem geworden.. van mij mag hier een slotje op David/Paulo.
_________________ Angst is een emotie die je kunt uitschakelen, snelheid is een belevenis die je moet beheersen. Karten is een sport waarvan je moet genieten Volkswagen Sjoemel Golf ... .
|
|
Omhoog |
|
 |
Sanderrr
|
Geplaatst: di aug 07, 2012 10:08 am |
|
|
Ik heb de Freem even geprobeerd maar deze knelde bij mij teveel aan de voorkant (en ribben weer gekneusd...) dus zit nu te denken aan een Sparco body protector, weliswaar iets minder stevig maar stukje flexibeler qua dragen (en in een 4-takt valt het qua krachten eigenlijk wel mee). Ik zie twee verschillende opties bij Sparco: de Davide Fore en de nieuwe TPS - alleen kan ik over die laatste geen enkele review vinden. Iemand toevallig ervaring met deze twee body protectors? 
_________________ CRG LH2 / Rotax Max Sr
|
|
Omhoog |
|
 |
Ron88
|
Geplaatst: di aug 07, 2012 10:29 am |
|
Geregistreerd: ma jan 24, 2005 7:03 pm Berichten: 1303 Woonplaats: Nuland
|
Die TPS ziet er een beetje home made uit, maar lijkt mij wel zeer effectief!
_________________ Koos Kartloos
|
|
Omhoog |
|
 |
bjornschuddings
|
Geplaatst: di aug 07, 2012 11:19 am |
|
|
Ik heb gewoon deze.  Niet de beste maar ook niet de slechste
_________________ "if you have everything under control you're not moving fast enough"CRG ROAD REBEL 2008 - ROTAX MAX SR CRG ROADREBEL 2012 - TM K9C Facebook.
|
|
Omhoog |
|
 |
Quinie-97
|
Geplaatst: di aug 07, 2012 1:36 pm |
|
|
ik heb de eerste gehad (david fore) en die is wel fijn ik denk dat als je zoveel mogelijk bescherming wilt je het beste de tps kunt kopen maar ik heb hem nog nooit ergens gezien 
_________________ 'Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary… that’s what gets you.' 'Goed zijn is niet genoeg, je moet goed genoeg zijn' Praga Racing Kart '13 - Rotax Max '10 ~ Driver for: JD-Racingparts
|
|
Omhoog |
|
 |
Sanderrr
|
Geplaatst: di aug 07, 2012 2:29 pm |
|
|
Ik hoor idd goede verhalen over de Fore, maar als de TPS de opvolger daarvan is dan ben ik wel benieuwd  Zelf alleen ook nog nooit ergens gezien 
_________________ CRG LH2 / Rotax Max Sr
|
|
Omhoog |
|
 |
Fuchs-racing
|
Geplaatst: di aug 07, 2012 5:46 pm |
|
Geregistreerd: za sep 19, 2009 6:00 pm Berichten: 848 Woonplaats: denderhoutem (belgië)
|
ik heb zelf de tps nog niet gebruikt, maar de david foré vind ik niet stevig genoeg rond de ribben. de drukkracht werd bij mij niet verdeeld over de ribbenkast maar bleef gepixeerd op 1 punt :s
de tps heeft hardere delen rond de ribben dus is volgens mij wel effectiever
_________________ Gillard Daytona (FBS) - Rotax Max Snr - nr: 35Gillard T-rex - nr: 35
|
|
Omhoog |
|
 |
Quinie-97
|
Geplaatst: di aug 07, 2012 6:01 pm |
|
|
inderdaad wat fuchs zegt had ik ook. vaak had ik nog steeds een beetje las van mn ribben. de tps heeft net zoals de freem die ik heb harde stukken. hierdoor wordt de kracht verdeelt en heb ik in ieder geval geen last meer dus het lijkt mij een betere keus om die tps te kopen
_________________ 'Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary… that’s what gets you.' 'Goed zijn is niet genoeg, je moet goed genoeg zijn' Praga Racing Kart '13 - Rotax Max '10 ~ Driver for: JD-Racingparts
|
|
Omhoog |
|
 |