Auteur |
Bericht |
Martijn31
|
Geplaatst: do apr 21, 2011 8:44 am |
|
Geregistreerd: zo apr 17, 2011 12:42 pm Berichten: 110 Woonplaats: Arnhem
|
Wanneer je een rotax max motor wilt upgrade naar een senior, is dat een beetje betaalbaar? Weet iemand wat hiervoor ongeveer een richtprijs is? Ik heb gelezen op het net dat er dan een soort turbo op komt en je 7pk meer hebt. Klinkt aantrekkelijk namelijk..... 
_________________ Birel 2008 met Rotax Max Senior 2009
|
|
Omhoog |
|
 |
Clercqske
|
Geplaatst: do apr 21, 2011 8:46 am |
|
Geregistreerd: do aug 10, 2006 5:40 pm Berichten: 1130 Woonplaats: Torhout
|
gewoon een cilinder met Powervalve die jij Turbo noemt andere cilinder erop, en misschien nog wat restrictors binnenin, precies weet ik het niet.
_________________ Webshop Vici Motorsports!Facebook Vici Motorsports Like! Verdeler van: FA Kart - OTK - Fuchs Silkolene - AIM Mychron - Freem - Alpinestar - Arai
|
|
Omhoog |
|
 |
Martijn31
|
Geplaatst: do apr 21, 2011 8:55 am |
|
Geregistreerd: zo apr 17, 2011 12:42 pm Berichten: 110 Woonplaats: Arnhem
|
Clercqske; Wat bedoel je met "restrictors" ? Deze term/onderdeel zeg me niks en wat doet dit artikel?
_________________ Birel 2008 met Rotax Max Senior 2009
|
|
Omhoog |
|
 |
BuijsProjectRacing
|
Geplaatst: do apr 21, 2011 9:01 am |
|
Geregistreerd: wo nov 04, 2009 10:51 pm Berichten: 2173 Woonplaats: Antwerpen
|
Restrictie, dit wil zeggen dat het 'begrensd' wordt. Bepaalde onderdelen die zorgen dat de motor minder krachtig is.
|
|
Omhoog |
|
 |
Clercqske
|
Geplaatst: do apr 21, 2011 9:15 am |
|
Geregistreerd: do aug 10, 2006 5:40 pm Berichten: 1130 Woonplaats: Torhout
|
|
Omhoog |
|
 |
BuijsProjectRacing
|
Geplaatst: do apr 21, 2011 9:28 am |
|
Geregistreerd: wo nov 04, 2009 10:51 pm Berichten: 2173 Woonplaats: Antwerpen
|
Zou zo uit het wordenboek kunnen komen.
Maar nog even over de prijs, zijn geen goedkope geintjes. Want je moet dus een cilinder hebben en een zuiger ben je al 440 euro kwijt. Moet er nog een powervalve op. Voor de rest moest er dacht ik niet veel veranderd worden. Dus je moet je wel eens afvragen of je het wel waard vind. Want ok je hebt 7 pk meer. Maar je gaat echt niet veel sneller. Kijk maar naar de tijden van junioren en senioren. Ok junioren zijn flink lichter maar ze hebben wel mindere banden.
|
|
Omhoog |
|
 |
Martijn31
|
Geplaatst: do apr 21, 2011 10:29 am |
|
Geregistreerd: zo apr 17, 2011 12:42 pm Berichten: 110 Woonplaats: Arnhem
|
@BuijsProjectRacing; ik ben zelf 32 jaar en weeg 87 schoon aan de haak. Ik wil namelijk een rotax max senior aanschaffen, maar zie ook dat er verschillende gewone rotax max worden aangeboden. Nu zit ik namelijk te twijfelen welke keuze ik moet maken. Zag een mooie staan, maar dat was de normale uitvoering rotax max, vandaar dat ik benieuwd was naar de kosten voor het upgrade.
Maakt het voor mijn gewicht uit het verschil tussen normaal en senior uitvoering?
_________________ Birel 2008 met Rotax Max Senior 2009
|
|
Omhoog |
|
 |
flor
|
Geplaatst: do apr 21, 2011 10:44 am |
|
Geregistreerd: vr dec 04, 2009 7:23 pm Berichten: 144
|
|
Omhoog |
|
 |
RAM Racing
|
Geplaatst: do apr 21, 2011 11:44 am |
|
Geregistreerd: di mei 23, 2006 7:13 pm Berichten: 634 Woonplaats: Hoorn
|
Als je nog wat moet aanschaffen kun je beter direct voor een senior gaan. Deze trekt meer bocht uit dan een junior.
Als er niets bij staat wordt er door de meeste mensen een senior blok bedoeld. Jij omschrijft dat hier als een "normale" Rotax Max.
Even voor de duidelijkheid: Rotax Max Micro Rotax Max Mini Rotax Max Junior Rotax Max Senior Rotax Max DD2
Er is een mogelijkheid om een Senior blok echt te upgraden met een zogenaamde SuperMax kit.
_________________ [color=#008040]Onze karts zijn groener dan die van de buren...
|
|
Omhoog |
|
 |
Subarumouse
|
Geplaatst: do apr 21, 2011 5:50 pm |
|
|
Hallo Martijn,
87 schoon betekend plus kleding etc goeie 90 kg. Als zwaargewicht geef ik je het advies voor de meeste pk's / koppel te gaan. Ook omdat de max toch al niet bekend is door zijn hoge koppel. Een supermax kit zal meer vermogen geven bij hogere toeren, waarbij het koppel achterblijft cq te hoog toerental nodig heeft. Denk ook even aan de betrouwbaarheid bij tunen..... Dus senior of DD2 als je met jouw gewicht goed mee wilt komen. Jij zit met je gewicht nog op de grens, ik weeg (nu nog) meer dan 120.....
Benno
|
|
Omhoog |
|
 |
Martijn31
|
Geplaatst: do apr 21, 2011 10:55 pm |
|
Geregistreerd: zo apr 17, 2011 12:42 pm Berichten: 110 Woonplaats: Arnhem
|
Bedankt voor de info allen, mijn keuze wordt een senior uitvoering. Daarnaast wil ik ook eens naar een meeting van dit forum, maar rijden daar ook leden mee met een rotax max senior, want de techniek van deze blokken is mijn nog vreemd en lijkt me leuk als er leden zijn die mij qua kennis verder op weg kunnen helpen onder het genot van een bakkie.
Laatste vraag; nu zie ik soms frames met een rotax max met alleen achterremmen en sommige hebben ook voorremmen? Moet ik hierop letten bij de aanschaf van mijn nieuwe kart? Ik heb nu een birel met een crossblok 125cc (die overigens binnenkort te koop staat) die zowel voor als achterremmen heeft. Hoor graag jullie mening omtrent wel of niet voorremmen bij een kart met een rotax max blok.
_________________ Birel 2008 met Rotax Max Senior 2009
|
|
Omhoog |
|
 |
BuijsProjectRacing
|
Geplaatst: vr apr 22, 2011 6:32 am |
|
Geregistreerd: wo nov 04, 2009 10:51 pm Berichten: 2173 Woonplaats: Antwerpen
|
Je hebt eigenlijk 2 uitvoering als je naar de raceklasses kijkt. De Senioren die hebben voorremmen en de Olymische, die geen voorremmen maar wel betere banden.
Als recreant maakt het eigenlijk niks uit. Maar als ik alleen recreatief zou rijden, zou ik ze er niet op zetten, want het kost alleen maar extra geld en onderhoud. Het scheeld in tijd ook max 2-3 tiende, je kan alleen later remmen, maar dan kom je de bocht toch niet uit.
Dus ik zou zegggen, als ze erbij zitten makkelijk. Maar ik zou er niet opletten, zie het als een extra optie die je niet nodig hebt.
|
|
Omhoog |
|
 |
jeroenslb
|
Geplaatst: vr apr 22, 2011 7:59 am |
|
Geregistreerd: do jul 03, 2008 6:50 am Berichten: 180 Woonplaats: Duiven
|
En dan heb je ook nog voorremmen die met de hand bediend worden of met de voet... Met de hand kun je er nog voor kiezen om niet met de voorrem te remmen... wat soms ook wel fijner is.
_________________ VRK-Rotax 125 FRmax
Never drive faster than your guardian angle can fly... 
|
|
Omhoog |
|
 |