Auteur |
Bericht |
steveput
|
Geplaatst: di apr 19, 2011 7:34 pm |
|
Geregistreerd: zo okt 10, 2010 4:29 pm Berichten: 31
|
hallo iedereen,
mijn vortex 100cc luchtgekoeld trekt zeer traag op na 4 a 5 seconde begint hij pas echt te trekken mijn afstelling is : L op 1 slag en 1/2 , H is 35 minuten. ook toen hij volging op een recht stuk, toe ik afremde en bijna stil stond viel hij uit, maar starte wel terug van de eerste slag ik heb ook nog een probleempje als ik motor start als hij koud is beginne de wielen te draaien, kan dit te maken hebben met mijn rolantievijs? (als hij warm is start hij normaal) iemand een idee?
alvast bedankt
|
|
Omhoog |
|
 |
flor
|
Geplaatst: wo apr 20, 2011 8:51 am |
|
Geregistreerd: vr dec 04, 2009 7:23 pm Berichten: 144
|
Al eens je membraam gecontroleerd? Misschien is het niet meer goed. Dan gaat de kart ook niet meer optrekken.
|
|
Omhoog |
|
 |
IncineratorX2
|
Geplaatst: wo apr 20, 2011 10:55 am |
|
Geregistreerd: vr sep 26, 2008 4:39 pm Berichten: 2289 Woonplaats: Goor
|
Rolantievijs = stationair vijs/schroef..
Dat wil zeggen dat je motor in koude staat een hoger toerental heeft dan in warme staat? (met de rolantievijs opdezelfde stand?)
Wat gebeurd er als je met je L schroef speelt, kwart dicht of een kwart verder open.. Hoe is je kleur van je bougie? (zwart/roest bruin/wit)
_________________ Zanardi 2014 - Honda GX390 vanKart Tomahawk '03 - TM K9 ICC '03 Mari Delta '08 - Honda GX390 http://www.wazda.nl - Private Cloud Hosting (Iaas), Hosted services, Dienst verlening in ICT http://www.mnmclan.nl - Lan-Party's 4 the win!
|
|
Omhoog |
|
 |
steveput
|
Geplaatst: wo apr 20, 2011 6:31 pm |
|
Geregistreerd: zo okt 10, 2010 4:29 pm Berichten: 31
|
ik heb op straat proberen aftestellen hij ging iets beter afstelling was L op 1 1/4 en H op 25 minuten en nog verzoop hij en trik traagjes op als ik volgas ging mbij het vertrekken ging hij een halve seconde vol en dan hield hij in de bougie slaat ook zwart (vet) verzopen, ik gebruik een bosh n0 285(niet meer heel zeker) ik ga deze vervange door een NGK B10 zou dit helpen?
|
|
Omhoog |
|
 |
Backlash
|
Geplaatst: wo apr 20, 2011 9:02 pm |
|
Geregistreerd: ma nov 01, 2010 9:37 pm Berichten: 2460 Woonplaats: Vlissingen
|
Citaat: Al eens je membraam gecontroleerd? Misschien is het niet meer goed. Dan gaat de kart ook niet meer optrekken. flor zei het al, en het is precies wat ik ook heb gehad met mij 100cc hezemans. Waarschijnlijk je membraam plaatjes kapot en/of het membraam in je carburateur (ik heb een IBEA L5).
_________________ *[ Knetterskelter] -|- [ Facebook] -|- [ Youtube]*
|
|
Omhoog |
|
 |
IncineratorX2
|
Geplaatst: wo apr 20, 2011 11:07 pm |
|
Geregistreerd: vr sep 26, 2008 4:39 pm Berichten: 2289 Woonplaats: Goor
|
NGK B10 is voor erg warm weer. ik zou een 9 kiezen.
Wat de andere mannen hier ook aangeven, check je membramen.. het is wel vreemd dat je em verzuipt als ie maar 2sec vermogen levert en daarna smoort...
_________________ Zanardi 2014 - Honda GX390 vanKart Tomahawk '03 - TM K9 ICC '03 Mari Delta '08 - Honda GX390 http://www.wazda.nl - Private Cloud Hosting (Iaas), Hosted services, Dienst verlening in ICT http://www.mnmclan.nl - Lan-Party's 4 the win!
|
|
Omhoog |
|
 |
steveput
|
Geplaatst: do apr 21, 2011 6:15 pm |
|
Geregistreerd: zo okt 10, 2010 4:29 pm Berichten: 31
|
waar zitten deze membramen en hoe vervang je ze ( dit heb ik nog nooit gedaan) normaal laat ik alles door GKS doen
|
|
Omhoog |
|
 |
joris
|
Geplaatst: do apr 21, 2011 7:02 pm |
|
Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm Berichten: 4140 Woonplaats: lieshout
|
als het een junior is heeft die mischien helemaal geen membramen 
|
|
Omhoog |
|
 |
steveput
|
Geplaatst: do apr 21, 2011 7:18 pm |
|
Geregistreerd: zo okt 10, 2010 4:29 pm Berichten: 31
|
het is een junior blokje. 100cc tussen de 25-29pk
|
|
Omhoog |
|
 |
steveput
|
Geplaatst: do apr 21, 2011 7:21 pm |
|
Geregistreerd: zo okt 10, 2010 4:29 pm Berichten: 31
|
eventjes een foto 
|
|
Omhoog |
|
 |
IncineratorX2
|
Geplaatst: do apr 21, 2011 8:00 pm |
|
Geregistreerd: vr sep 26, 2008 4:39 pm Berichten: 2289 Woonplaats: Goor
|
volgens mij heb je idd geen membraam... dat vroeg ik mij ook al af. Ik zou ff je brandstof leidingen controleren of die niet bekneld zitten. Even een revisie setje in je carb proppen... en maandag op meeting komen 
_________________ Zanardi 2014 - Honda GX390 vanKart Tomahawk '03 - TM K9 ICC '03 Mari Delta '08 - Honda GX390 http://www.wazda.nl - Private Cloud Hosting (Iaas), Hosted services, Dienst verlening in ICT http://www.mnmclan.nl - Lan-Party's 4 the win!
|
|
Omhoog |
|
 |
steveput
|
Geplaatst: do apr 21, 2011 10:22 pm |
|
Geregistreerd: zo okt 10, 2010 4:29 pm Berichten: 31
|
waar is de meeting maandag ergens? ik woon namelijk in genk
|
|
Omhoog |
|
 |
joris
|
Geplaatst: do apr 21, 2011 10:26 pm |
|
Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm Berichten: 4140 Woonplaats: lieshout
|
zit waarschijnlijk een warlboro carb op ik weet niet of die ook gevoelig zijn op de membraam pomp (een tilotson is dat namelijk wel) maar anders die ff laten reviseren
|
|
Omhoog |
|
 |
Deksel
|
Geplaatst: vr apr 22, 2011 9:24 am |
|
Geregistreerd: ma jul 17, 2006 7:56 pm Berichten: 1223 Woonplaats: Terborg
|
Ik zou zeggen begin eens met je carburateur te reviseren. Lost waarschijnlijk je probleem op.
_________________ ART TS-01 2013 met Rotax Max Sr.
|
|
Omhoog |
|
 |
IncineratorX2
|
Geplaatst: vr apr 22, 2011 10:07 am |
|
Geregistreerd: vr sep 26, 2008 4:39 pm Berichten: 2289 Woonplaats: Goor
|
Citaat: waar is de meeting maandag ergens? ik woon namelijk in genk in eindhoven, west kant (veldhoven, eindhoven airport) 1vd kombi kart circuits. Is wel te doen voor je! regel de revisie setjes van te voren, schroef je die daar onder begeleiding erop. (regel alleen wel een andere luchtbox, deze mag volgens mij niet op veldhoven)
_________________ Zanardi 2014 - Honda GX390 vanKart Tomahawk '03 - TM K9 ICC '03 Mari Delta '08 - Honda GX390 http://www.wazda.nl - Private Cloud Hosting (Iaas), Hosted services, Dienst verlening in ICT http://www.mnmclan.nl - Lan-Party's 4 the win!
|
|
Omhoog |
|
 |