Auteur |
Bericht |
Ben.
|
Geplaatst: za apr 16, 2011 9:20 am |
|
Geregistreerd: di apr 05, 2011 10:57 pm Berichten: 82 Woonplaats: Middelburg
|
Ok, ik vind het persoonlijk wat veel voor een motorblok van 100cc. Nou snap ik dat er minder kart motorblokken zijn dan auto motor blokken maar toch... Zal wel aan mij liggen. 
_________________ If you're not breaking parts you're not going fast enough!
|
|
Omhoog |
|
 |
Frankje
|
Geplaatst: za apr 16, 2011 9:55 am |
|
Geregistreerd: vr mei 30, 2008 9:58 am Berichten: 529 Woonplaats: Woerden
|
@Ben Het is geen 100cc TKM die verkocht wordt Het betreft hier de TKM k4s wat een viertakt motor is met een inhoud van 200cc / 20pk / 11950 rpm Deze blokken kosten nieuw rond de 1800 euro.
_________________ MS kart - RK1 Trulli Kart - Honda 390
|
|
Omhoog |
|
 |
Ben.
|
Geplaatst: za apr 16, 2011 10:21 am |
|
Geregistreerd: di apr 05, 2011 10:57 pm Berichten: 82 Woonplaats: Middelburg
|
Mijn fout. Alsnog veel voor een kant en klaar onafgesteld motorblok. Dan bouw ik liever zelf iets goedkopers conform de evt. regelementen.
Als je een sponsor hebt, Ok. Maar niet uit eigen zak, althans, ik heb het er niet voor over.
_________________ If you're not breaking parts you're not going fast enough!
|
|
Omhoog |
|
 |
Lex
|
Geplaatst: za apr 16, 2011 10:45 am |
|
Geregistreerd: di jul 03, 2007 8:37 pm Berichten: 1965 Woonplaats: Drunen
|
Ben. schreef: Dan bouw ik liever zelf iets goedkopers conform de evt. regelementen. Leuk, en dan nog gehomologeerd krijgen......................dream on Ben. Helaas ben ik niet zo handig, anders zou ik ook mijn eigen VT bouwen voor een eurootje of 500. 
_________________ kartloos
|
|
Omhoog |
|
 |
Frankje
|
Geplaatst: za apr 16, 2011 10:55 am |
|
Geregistreerd: vr mei 30, 2008 9:58 am Berichten: 529 Woonplaats: Woerden
|
Heb er ook helaas niet de handigheid ervoor om een VT te bouwen voor 500 pleuro 2 takt lijkt me leuk om mee te rijden , maar kwa sleutelen ben ik niet echt de sterkste  & op driebergen laten ze ook geen 2takts toe. Zo maakt iedereen natuurlijk zijn eigen keuze kwa karts.
_________________ MS kart - RK1 Trulli Kart - Honda 390
|
|
Omhoog |
|
 |
kartje
|
Geplaatst: za apr 16, 2011 11:24 am |
|
Geregistreerd: za okt 13, 2007 6:03 pm Berichten: 3566 Woonplaats: klaaswaal
|
Ben. schreef: Mijn fout. Alsnog veel voor een kant en klaar onafgesteld motorblok. Dan bouw ik liever zelf iets goedkopers conform de evt. regelementen.
Als je een sponsor hebt, Ok. Maar niet uit eigen zak, althans, ik heb het er niet voor over. Ga je niet lukken ook niet voor 750 euro!!!!!
_________________  ===SOMS IS HET BETER GAS TERUG TE NEMEN=== MS KART '11-----VM ICC '11
|
|
Omhoog |
|
 |
David
|
Geplaatst: za apr 16, 2011 11:24 am |
|
Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm Berichten: 9713 Woonplaats: Puttershoek
|
Ik heb geen last van hinderende homologaties, op welk rekeningnummer kan ik de 500 euro overmaken, en wanneer kan ik de VT250 ophalen?
|
|
Omhoog |
|
 |
bamacrew
|
Geplaatst: za apr 16, 2011 11:58 am |
|
Geregistreerd: za mei 02, 2009 9:32 am Berichten: 2381 Woonplaats: Vught
|
Ik heb nog wel een homologatiee tekoop..  alleen geef k niks om een vt250 ICC RULEZ!!! 
_________________ Angst is een emotie die je kunt uitschakelen, snelheid is een belevenis die je moet beheersen. Karten is een sport waarvan je moet genieten Volkswagen Sjoemel Golf ... .
|
|
Omhoog |
|
 |
Ben.
|
Geplaatst: za apr 16, 2011 2:27 pm |
|
Geregistreerd: di apr 05, 2011 10:57 pm Berichten: 82 Woonplaats: Middelburg
|
Citaat: Leuk, en dan nog gehomologeerd krijgen......................dream on Ben. Helaas ben ik niet zo handig, anders zou ik ook mijn eigen VT bouwen voor een eurootje of 500 . Waarom dream on? Homologatie is alleen een keuring... Ik denk (lees: denk) dat het niet uitmaakt wat voor motor je op je kart zet, als hrt maar conform de regels is. Teminste, in de auto en scooter racerij is dat wel zo. Daar dien je je aan een bepaalde motorinhoud te houden en verder maakt het niet uit. Als alles maar veilig en conform de regels is. Borgigen en markering etc. Er staat nergens (in de auto/scooter racerij) dat je perseé een bepaalde motor merk/type moet hebben. Als het nogmaals maar onder of op het limiet zit qua motorinhoud. Nogmaals, ik heb geen idee hoe het zit in de kart racerij zit, want ik ben hier helemaal nieuw, maar ik zou het raar vinden als je wél perseé een VT250 of ICC of iets dergelijk motor blok moet hebben aangezien karts ook onder het FIA vallen naar mijn weten. Net als andere auto sporten. Citaat: Ga je niet lukken ook niet voor 750 euro!!!!! Dat zou ik echt niet durven zeggen. Wat ik wel durf te zeggen/weet is dat als de kart regelementen inderdaad zeggen dat wat ik net zei tegen Alex dat ik dan wél onder de 750 euro kom. Citaat: Ik heb geen last van hinderende homologaties, op welk rekeningnummer kan ik de 500 euro overmaken, en wanneer kan ik de VT250 ophalen? Als de kart regelementen inderdaad zegt dat het maximaal 250cc is en niet perseé een VT250 hoeft te zijn wil ik best een poging voor je wagen. Gewijzigd: citaten.
_________________ If you're not breaking parts you're not going fast enough!
Laatst bijgewerkt door Ben. op za apr 16, 2011 3:01 pm, in totaal 1 keer bewerkt.
|
|
Omhoog |
|
 |
Lex
|
Geplaatst: za apr 16, 2011 2:53 pm |
|
Geregistreerd: di jul 03, 2007 8:37 pm Berichten: 1965 Woonplaats: Drunen
|
Beste Ben, mijn reply kwam misschien iets "lulliger" over als bedoeld, maar het is inderdaad minder makkelijk gezegd als gedaan. Voordat een motor bij wedstrijden gebruikt mag en kan worden moet er een geldige homologatie voor zijn, kosten € 9950.-, en dat gaat wel even wat verder als een keuring. Je zal een serie motoren moeten aanbieden bij CIK of haar vertegenwoordiger, waarbij conformiteit binnen een klasse nauwlettend beoordeeld zal worden. Deze homologatie wordt voor een aantal jaren afgegeven, waarbij het produkt niet of nauwelijks mag afwijken van de gedeponeerde homologatie fiche. Heb je extreme wijzigingen, of verander je wat essentieels aan de motor............ dan is de homologatie voor die motor niet meer geldig, en rij je dus in feite met een illegale motor, tenzij de eventuele noodzakelijke wijzigingen in een vervolgblad worden gekoppeld aan de orginele homologatie (uiteraard met goedkeuring van het CIK) of je vraagt een nieuwe homologatie aan voor een MK2 versie van jouw motor. Je snapt, hoe kleiner de serie, hoe hoger de kosten per motor, en dat zie je dan al vaak terug in de prijs. Zie onderstaande prijslijst van de KNAF: http://www.knaf.nl/media/16817/11%20%20prijslijst%202011v7%20per%2024%20februari%202011.pdf
_________________ kartloos
|
|
Omhoog |
|
 |
ditn
|
Geplaatst: za apr 16, 2011 3:15 pm |
|
Geregistreerd: ma maart 28, 2011 11:20 am Berichten: 67
|
Verwarring,ik ga geen wedstrijden rijden,ik heb de tkm gekozen omdat ik fan ben van de engine. Totnutoe heb ik met volgende karts gereden: tkm,gx200,gx390  De tkm is gewoon zalig om mee te rijden(powerband,...) Daarom heb ik gewoon een jaar langer gewacht totdat ik een tkm kan kopen/onderhoud en kart materiaal. Anyway de kart bezoeken is uitgesteld tot dinsdag. ik heb wel het kart en chassisnummer gekregen dus dit kan ik nu navragen:)
|
|
Omhoog |
|
 |
Ben.
|
Geplaatst: za apr 16, 2011 3:17 pm |
|
Geregistreerd: di apr 05, 2011 10:57 pm Berichten: 82 Woonplaats: Middelburg
|
Citaat: Beste Ben, mijn reply kwam misschien iets "lulliger" over als bedoeld, maar het is inderdaad minder makkelijk gezegd als gedaan. Voordat een motor bij wedstrijden gebruikt mag en kan worden moet er een geldige homologatie voor zijn, kosten € 9950.-, en dat gaat wel even wat verder als een keuring. Je zal een serie motoren moeten aanbieden bij CIK of haar vertegenwoordiger, waarbij conformiteit binnen een klasse nauwlettend beoordeeld zal worden. Deze homologatie wordt voor een aantal jaren afgegeven, waarbij het produkt niet of nauwelijks mag afwijken van de gedeponeerde homologatie fiche. Heb je extreme wijzigingen, of verander je wat essentieels aan de motor............ dan is de homologatie voor die motor niet meer geldig, en rij je dus in feite met een illegale motor, tenzij de eventuele noodzakelijke wijzigingen in een vervolgblad worden gekoppeld aan de orginele homologatie (uiteraard met goedkeuring van het CIK) of je vraagt een nieuwe homologatie aan voor een MK2 versie van jouw motor. Je snapt, hoe kleiner de serie, hoe hoger de kosten per motor, en dat zie je dan al vaak terug in de prijs. Zie onderstaande prijslijst van de KNAF: http://www.knaf.nl/media/16817/11%20%20 ... 202011.pdfNiks lulligs aan hoor. Dit is gewoon een vrij diepgaand gesprek. Hou ik van. Nog leerzaam ook. Die 9950 euro, is dat alles gehomologeerd inbegrepen of? En wat betekent MK2 precies? Maar, ik wist niet dat het zó streng was bij het karten joh. Ziek. Ik had sowieso geen interesse in wedstrijden, maar nu al helmaal niet. Dat geld is er gewoon niet in mijn geval. Hoe moet ik die lijst zien? Is alles - kart gerelateert - noodzakelijk of veschilt dit per klasse?
_________________ If you're not breaking parts you're not going fast enough!
|
|
Omhoog |
|
 |
Lex
|
Geplaatst: za apr 16, 2011 3:31 pm |
|
Geregistreerd: di jul 03, 2007 8:37 pm Berichten: 1965 Woonplaats: Drunen
|
9950.- is alleen de homologatie van de kartmotor, de rest kost extra. MK2 is bijvoorbeeld de tweede serie van de door jou ontwikkelde en gebouwde motor.
_________________ kartloos
|
|
Omhoog |
|
 |
Ben.
|
Geplaatst: za apr 16, 2011 3:45 pm |
|
Geregistreerd: di apr 05, 2011 10:57 pm Berichten: 82 Woonplaats: Middelburg
|
alex64 schreef: 9950.- is alleen de homologatie van de kartmotor, de rest kost extra. MK2 is bijvoorbeeld de tweede serie van de door jou ontwikkelde en gebouwde motor. Ja juist, dacht ik wel. Belachelijk duur dan als je het mij vraagt. Bij de scooter races word het "on the spot" gekeurd. Zelfbouw of niet. En een stuk goedkoper. http://scootertuning.net/sbo_AR_sprints.php
_________________ If you're not breaking parts you're not going fast enough!
|
|
Omhoog |
|
 |
David
|
Geplaatst: za apr 16, 2011 4:34 pm |
|
Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm Berichten: 9713 Woonplaats: Puttershoek
|
|
Omhoog |
|
 |