Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 54 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo apr 10, 2011 1:47 pm 

Geregistreerd: zo apr 10, 2011 1:46 pm
Berichten: 23
Hallo iedereen,

Ik rijd met een vortex rvx 125cc schakel blok van 2008.

We gingen vandaag voor het eerst weer rijden (na 5 maanden rust te hebben gehad) en de motor kwam maar niet op toeren.
Hij bleef steeds haken op ca.6200 toeren. Wanneer ik vol gas in hield, hoorde je gewoon dat de motor zich ''inhoud''.
Je hoort hem ploffen ( en hij hoort in een rechte lijn omhoog te lopen, als je snapt wat ik bedoel).

We hebben de naald op alle posities gehad, we hebben 3x de benzine eruitgehaald en de carbu schoongemaakt.

Het rare is.
Als ik de benzine slang (met een tang ofzo) dichtknijpt loopt de motor pefect, maar laat ik de tang los, dan komt ie weer niet op toeren.

Carbu is een dellorto, met of zonder luchtfilter, beide werken niet.

Kan iemand me helpen? bvd

Sander Eefting

_________________
Tonykart Krytpon 2008 w/ Vortex rvx (kz2)


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo apr 10, 2011 2:24 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: wo sep 09, 2009 6:01 pm
Berichten: 336
Woonplaats: Oudenbosch
Denk dat het aan de sproeier ligt. Misschien kleinere sproeier proberen. ;)

_________________
Jurgen Marijnissen Kart Racing. (<<Aanklikbaar!)


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo apr 10, 2011 2:29 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr dec 04, 2009 7:23 pm
Berichten: 144
denk eerder iets met de ontsteking als, hij ploft en inhoud. Al een andere bougie geprobeerd?


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo apr 10, 2011 2:38 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr sep 26, 2008 4:39 pm
Berichten: 2289
Woonplaats: Goor
Citaat:
Het rare is.
Als ik de benzine slang (met een tang ofzo) dichtknijpt loopt de motor pefect, maar laat ik de tang los, dan komt ie weer niet op toeren.


jongens dit is niet de ontsteking, dit duid op een te veel aan benzine.
Rotax heeft geen retour dus dat kan het niet zijn.. ik zou je vlotter controleren en al je sproeiers/kanalen dat dat goed schoon is.. of dat er geen mist.
Het kan ook zijn dat je pomp een scheurtje in het membraam heeft en dat ie via de motorbuis benzine naar binnen krijgt.

_________________
Zanardi 2014 - Honda GX390
vanKart Tomahawk '03 - TM K9 ICC '03
Mari Delta '08 - Honda GX390
http://www.wazda.nl - Private Cloud Hosting (Iaas), Hosted services, Dienst verlening in ICT
http://www.mnmclan.nl - Lan-Party's 4 the win!


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo apr 10, 2011 2:48 pm 

Geregistreerd: zo apr 10, 2011 1:46 pm
Berichten: 23
Bedankt iedereen, ik reed met 160 sproeier toen, en reed met ngk b10eg bougie.
Ik weet dat die niet goed was, ik ga eens de b9 proberen.

De vlotterkamer was perfect, we deden er benzine in en de blokjes bleven mooi drijven.
Over de kanalen, bedankt, dat ga ik ook eens proberen.

Ik laat jullie het weten!

_________________
Tonykart Krytpon 2008 w/ Vortex rvx (kz2)


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo apr 10, 2011 2:53 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr sep 26, 2008 4:39 pm
Berichten: 2289
Woonplaats: Goor
ja dat ie drijft is prima, maar sluit ie de toevoer ook?
Even in het slangetje blazen en je vlotters horizontaal drukken (zachtjes! die dingen hebben een drijf vermogen van nog geen 16gram!) dan weet je of ie sluit...

b10eg is wel erg koud idd.. waarom rijd je niet met irridium.. ik meen dat rotax mensen hier bij zweren :P

_________________
Zanardi 2014 - Honda GX390
vanKart Tomahawk '03 - TM K9 ICC '03
Mari Delta '08 - Honda GX390
http://www.wazda.nl - Private Cloud Hosting (Iaas), Hosted services, Dienst verlening in ICT
http://www.mnmclan.nl - Lan-Party's 4 the win!


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo apr 10, 2011 2:55 pm 

Geregistreerd: zo apr 10, 2011 1:46 pm
Berichten: 23
Kan je een linkje geven voor een irridum bougie die rond de 20-28 graden goed werkt?.

Ik rijd niet met een rotax he:P

_________________
Tonykart Krytpon 2008 w/ Vortex rvx (kz2)


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo apr 10, 2011 3:01 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: vr sep 26, 2008 4:39 pm
Berichten: 2289
Woonplaats: Goor
oh excuus haha vortex.. ik lees soms iets te snel.

Controleer dan ff je retour leiding..
Ik zou lekker met de B9 gaan rijden, geen irridium in een schakel drukken ;)

_________________
Zanardi 2014 - Honda GX390
vanKart Tomahawk '03 - TM K9 ICC '03
Mari Delta '08 - Honda GX390
http://www.wazda.nl - Private Cloud Hosting (Iaas), Hosted services, Dienst verlening in ICT
http://www.mnmclan.nl - Lan-Party's 4 the win!


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo apr 10, 2011 3:04 pm 

Geregistreerd: zo apr 10, 2011 1:46 pm
Berichten: 23
Bedankt, ik zeg vanavond nog hoe die gaat.

Ik check ff de retour en test hem met vers benzine en olie, en een andere bougie!

_________________
Tonykart Krytpon 2008 w/ Vortex rvx (kz2)


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo apr 10, 2011 4:14 pm 

Geregistreerd: zo apr 10, 2011 1:46 pm
Berichten: 23
Update:, schone bezine, verse olie, andere bougie en de retour kabel (van de brandstofpomp naar de motor,vlakbij de cilinder zegmaar)

Niks werkt, de motor komt met volgas nauwelijks boven de 6000 toeren uit?

iemand nog een idee?

_________________
Tonykart Krytpon 2008 w/ Vortex rvx (kz2)


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo apr 10, 2011 4:47 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za jul 18, 2009 12:14 pm
Berichten: 661
Choke af? :oops: :oops:

_________________
Gillard Daytona (2010) - Iame X30 (2010)


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo apr 10, 2011 4:50 pm 

Geregistreerd: zo apr 10, 2011 1:46 pm
Berichten: 23
Jup, klep is gewoon naar beneden.

_________________
Tonykart Krytpon 2008 w/ Vortex rvx (kz2)


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo apr 10, 2011 4:57 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za jul 18, 2009 12:14 pm
Berichten: 661
Alle pakkingen al gecontroleerd? Nergens valse lucht ofzo?
Is je membraan in orde?
Benzinepomp werkt goed?
...

_________________
Gillard Daytona (2010) - Iame X30 (2010)


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo apr 10, 2011 5:33 pm 

Geregistreerd: zo apr 10, 2011 1:46 pm
Berichten: 23
Met mebraam bedoel je die in de ingang zit van de motor naar de carbu?.

Ik denk niet dat het valse lucht is, aangezien hij het goed doet als ik de benzine slang dichtknijp.

Als ik dat doe, hoort hij dan nog valse lucht te krijgen.

benzine pomp is ook in orde.....

_________________
Tonykart Krytpon 2008 w/ Vortex rvx (kz2)


Omhoog
 Offline Profiel  
 
BerichtGeplaatst: zo apr 10, 2011 5:53 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za jul 18, 2009 12:14 pm
Berichten: 661
Zoiets, tussen carbu en blok.

Afbeelding

Als je de benzineslang toeknijpt verander je het mengsel, en dan kan het zijn dat het toevallig een juiste afstelling is, in combinatie met de valse lucht?
Maar ik denk eerlijk gezegd niet dat het dat is.

_________________
Gillard Daytona (2010) - Iame X30 (2010)


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 54 berichten ] 

Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David