Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende




Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 50 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo apr 03, 2005 1:41 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo dec 26, 2004 1:04 pm
Berichten: 864
David schreef:
Het punt over de geluidshinder is een beetje gelul. Een max is bijvoorbeeld behoorlijk stil, en ik weet toevallig van MDR226 dat ie een keer van de baan geplukt werd met zijn viertakt omdat ie over de dB norm zat.
Luister voor de gein maar eens naar een Evo, eentje daarvan klinkt fantastisch, maar stel je eens voor dat je er een baan vol van hebt, dan heb je net zoveel herrie als met tweetaktjes. Voor zowel tweetakt als viertakt geldt gewoon vermogen versus geluid.


Het geluid van een 2-takt is veel veller, en reikt veel verder dan van een 4-takt, dus in die zin zit er wel degelijk verschil in!

Als je naast de baan staat, maakt 4-takt voor je gevoel meer geluid (zeker zwaarder) maar bij de buren (die over geluid gaan klagen) is het geluid van een 2-takt veel meer dan van een 4-takt

_________________
Afbeelding
To finish first, you first have to finish!


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo apr 03, 2005 5:17 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za aug 21, 2004 3:20 pm
Berichten: 1359
Woonplaats: Fijnaart
Energy 390 schreef:
Yepz, en wat betreft milieu, daar heeft zuinigheid van een auto of kart niets mee te maken. Hierin geldt: zo min mogelijk uitstoot, dat is belangrijk. Kijk maar eens naar de mooie rookwolken die er zijn als er een tweetakt startveld wegrijd.

groeten roeland

nu spreek je jezelf tegen
hoe meer een auto verbruikt hoe meer uitstoot er is ;)

_________________
Driften kost tijd [-X , het is alleen zo leuk 8-[


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo apr 03, 2005 6:11 pm 

Geregistreerd: za sep 04, 2004 6:04 pm
Berichten: 169
Wat er niet in kan, kan er ook niet uit :P

_________________
Afbeelding


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma apr 04, 2005 9:22 am 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: ma nov 29, 2004 9:36 pm
Berichten: 1497
Woonplaats: Ruurlo
Niet helemaal waar! Bedenk eens dat een motor die een beter verbrandingsrendement heeft, ook minder schadelijke uitlaatgassen uitstoot. Ook al verbruikt deze soms iets meer!


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma apr 04, 2005 6:36 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm
Berichten: 9713
Woonplaats: Puttershoek
Het is inderdaad waar dat tweetaktmotoren een stuk meer milieuonvriendelijk zijn (er is nooit sprake van een milieuvriendelijke motor eigenlijk) dan viertaktmotoren. Dit komt natuurlijk door de mengsmering, en doordat er inderdaad een groot gedeelte van het benzine/luchtmengsel niet volledig verbrandt.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za mei 21, 2005 7:44 pm 

Geregistreerd: za mei 21, 2005 6:20 pm
Berichten: 479
Woonplaats: Leeuwarden
als de twee takt er wel uit gaat dan zullen de start velden veel voller worden. er zijn nu simpel weg te veel klassen. je krijgt dan veel meer Bilands, Eco enzevoort.

ik been een hele grote voorstander om de twee takt motoren er uit te doen.

groetjes stephan

_________________
een ongelijk zit in een klein hoekje jammer dat de aarde rond is.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za mei 21, 2005 7:46 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: za aug 21, 2004 3:20 pm
Berichten: 1359
Woonplaats: Fijnaart
waarom ben je daar een voorstander van ?
ik totaal niet juist :D

_________________
Driften kost tijd [-X , het is alleen zo leuk 8-[


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za mei 21, 2005 8:07 pm 
Ik ook niet en je kunt zeggen wat je wilt, maar het echte kartgevoel heb je toch pas echt in een 2-takt ;)


Omhoog
  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za mei 21, 2005 8:28 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo dec 26, 2004 1:04 pm
Berichten: 864
@ stephan
bilands oke..........
maar eco's? die hebben hun tijd al wel gehad!
Iemand die nu de investering in een 4takt doet, zal zeker voor biland gaan, of een van de nieuwe motoren (oral, sodemo, of promec of de yamaha schakel).

En 4takt gaat net zo hard hoor..........het is gewoon een metaliteitskwestie.................

@ Xtreme
Wat is het echte kartgevoel dan? Dat heeft toch betrekking op het stuurwerk, en het laag op de grond zitten? ongeacht welke motor erop staat.
En jij hebt al met een 30pk 4takt gereden? of ga je nu weer huurkarts vergelijken met 2takt wedstrijdkarts??

Als ze nou eens de 250cc 4takt bij de 125cc automaten in doen, en de 250 4t schakel bij de 125cc cross........dan zul je zien dat de verschillen minimum zijn! Kijk maar naar de motorcross!

Dat is dan ook mijn mening, alles opnieuw organiseren, 1 nederlandse bond
klasse ICA, ICC, automaat (125cc 2t en 250cc 4t), schakel (125cc 2t en 250cc 4t), junioren 60cc & cadetjes (die op 200cctjes)

Waarom zal dat bij karten niet gaan, bij de motorcross werkt het, bij de motoGP, bij minibikes.......dus waarom niet bij karten?)

_________________
Afbeelding
To finish first, you first have to finish!


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za mei 21, 2005 9:10 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: zo okt 24, 2004 10:17 am
Berichten: 2239
Woonplaats: Wijchen City
2 takt vindt ik gewoon lekker racy, lekker fel geluidje, heerlijk geurtje enz..


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za mei 21, 2005 11:21 pm 

Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm
Berichten: 4140
Woonplaats: lieshout
op dit moment is de prijs prestatie verhouding van een 2 takt gewoon veel beter dan die van een 4 takt vind ik dus ik blijf mooi 2 takt rijden


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo mei 22, 2005 10:36 am 

Geregistreerd: za mei 21, 2005 6:20 pm
Berichten: 479
Woonplaats: Leeuwarden
ik rij zelf met een biland, stel dat de twee takt er uit zal gaag.
neem ik ff een voorbeeld:
er zijn nu in nederland 2000 karters(viktief aantal)
hiervan doen er 500 mee aan wedstrijden
verdeeld over ongeveer 14 klassen en niet iedereen rijd in nederland wedstrijden. en er zullen nog wel meer klassen zijn.
200cc 4 takt junioren
mini tweetakt
prokarts
vrije viertakt
World Formula
Bilands
ICA
100cc junioren
Promo
Rotax Max senior
Rotax Max junior
125cc ICC
125 cc Nationaal

gemideld houd dat dus in dat je 35 deelnemers hebt per klasse.
hiervan komt maar maar mischien 50% opdagen bij wedstrijden.
dat houd dus in dat er eigenlijk veel te weinig deelnemers zijn op wedstrijd dagen.
stel dat van die 2000 karters, 1500 een twee takt hebben.
als de twee takt er uit zal gaan zullen er een groep van 500 meteen een viertakt kopen en de andere 1000 zullen dit nog een paar maanden uitstelen wegens de prijs van een viertakt(kijk maar naar een
Biland E 3495,-)maar stel dat iedereen naar een half jaar een viertakt heeft. maakt niet uit wat voor viertakt.
dan zijn er bijvoorbeeld 5 klassen in de viertakt en er doen weer 500 mee houd dus in 100 per klasse en hier komen 50% niet van opdagen.
is dus 50 deelnemers per klasse in plaats van 17.

en ik ben het eens met joris de prijs is beter van een twee takt maar de prestatie van een viertakt is beter.
het licht gewoon aan het afstellen van een viertakt.
ik ben op 15 mei op emmen geweest te rijden hier waren zoon 25 twee takt kartjes ik was de enige Biland, alle twee takt rij je zo voorbij alleen de 125cc schakels die lopen op top harder dan de Bilands, maar heb er verschillende tocht vlink onder druk kunnen zetten met mijn viertakt.
de top snelheid komt ook wel bij de Biland, ten eerste is er nu een nieuwe uitlaat op de markt die het koppel verhoogt over het hele toeren gebied en meer vermogen levert bovenin.
tevens zijn ze nu bezig met een versnelings bak.(automatiche)
en dan houden wij de schakels ook op top gewoon bij, of gaan we ze zelfs
voorbij. :lol:

ik hoop dat jullie een beetje snappen waarvoor ik er voor ben om de tweetakt er uit te doen.

groetjes stephan

_________________
een ongelijk zit in een klein hoekje jammer dat de aarde rond is.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo mei 22, 2005 11:57 am 

Geregistreerd: ma jul 26, 2004 4:27 pm
Berichten: 4140
Woonplaats: lieshout
ik zie toch meer toekomst in de TAG (touch and go) klassen


Omhoog
 Offline Profiel  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo mei 22, 2005 3:51 pm 
hmmm vandaar dat er bij de 2-takt altijd tientallen deelnemers zijn en dat je de deelnemers bij de 4-takten op 1 hand kan tellen :S


Omhoog
  
 
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo mei 22, 2005 7:53 pm 
Avatar gebruiker

Geregistreerd: do jun 24, 2004 6:00 pm
Berichten: 9713
Woonplaats: Puttershoek
Ik vind viertakt en tweetakt allebei hartstikke leuk, dus ik hoop dat het allebei blijft bestaan :D

Biland is trouwens ook TAG.


Omhoog
 Offline Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 50 berichten ] 

Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Majestic-12 [Bot] en 0 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron


Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Basis voor Stijl: Frost & Ika © 2008 ShadowFlames Development | Portal: Board3 Portalconversie: David | Vertaling: phpBB.nl
Opgebouwd, aangepast en geoptimaliseerd door David